22. 8. 2015

Hunger games - Síla vzdoru

Název: Hunger games - Síla vzdoru
Původní název: Mockingjay
Spisovatel: Suzanne Collins
Žánr: Fantasy
Počet stran: 344
Nakladatelství: Fragment





Jsem na vážkách, jestli se mi líbí víc tahle obálka nebo předchozí. Modrá obálka je opravdu nádherná. Je to přesně barva oblohy. A pokud se nepletu, je modrá barva barvou míru. Což se mi ke knize tak úplně nehodí. Ale symbol reprodrozda se mi líbí nejvíc ze všech použitých.

Očekávala jsem něco víc. Předchozí díly byly naprosto fantastické, ale z tohohle mám smíšené pocity. První polovina knihy byla úžasná, ale pak to šlo celé do kopru. Čekala jsem prostě víc.

Kvalita se nezměnila. Zase jsem se do knihy dokázala úplně ponořit. Prožívat s Katniss, Peetou, Finnickem a dalšími postavami jejich utrpení.


Katniss se po dlouhé době vzpamatovává a stává se reprodrozdem, symbolem vzpoury. Snaží se kraje
přesvědčit, že musí proti Kapitolu bojovat. Ale všechny esa v rukávu má prezident Snow. Má Peetu. A to je jedna z věcí, která může Katnisinu roli ohrozit. Jak to všechno dopadne? Dovede Katniss Panem k vítězství nebo ke zkáze?

Katniss nebyla Katniss. Bylo to jako by se v knize objevila úplně nová postava se stejným jménem. Nejen Katniss nebyla sama sebou. Totéž platí pro Peetu a Finicka. Jediný kdo zůstal stejný, byl Haymitch. Starý dobrý Haymitch se nikdy nezmění.

Prostředí se dost střídá. Nejvíc času všichni tráví v třináctém kraji. A to není zrovna nejlepší místo pro bydlení. Je to jako vězení. Jste tam relativně v bezpečí, ale žít v pravém slova smyslu se tam nedá. Další část se odehrává v Kapitolu, který je stejný jako vždy. Přepych všude kolem, ale přináší jen bolest a útrapy.


Jak už jsem řekla na úvod, v knize jsem se dost zklamala. Nebyla vůbec tak skvělá jako předchozí a abych byla upřímná, nechápu ji.

Ze Síly vzdoru na mě padla hrozná lítost. I když to skončilo tak jak jsem si přála, nebyl to plnohodnotný konec. Bylo to, jako kdybyste vyhráli závod, ale tím stylem, že by se dvacet lidí před vámi vzdalo. To, na co jsem se tolik těšila a v co jsem doufala, jsem si nakonec vůbec neužila.

Naprosto chápu, proč je tahle série tak oblíbená. Ale Síla vzdoru se autorce dle mého názoru moc nepovedla. Nebo minimálně ten konec. Ráda si přečtu celou sérii kdykoliv znovu. Ale nezapomenu si přichystat k poslednímu dílu kapesníky. A vy si ji taky přečtěte. Vím jistě, že pokud ne, uděláte velkou chybu.

Za recenzní výtisky děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)