4. 8. 2024

Tajuplný ostrov, jednooká čarodějnice a bludičky

Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s e-shopem Megaknihy a nakladatelstvím Ocelot za účelem recenze. Moc za tento příběh plný magického dobrodružství děkuji.

První i druhý díl o rodině Svízelových můžete pořídit na stránkách e-shopu Megaknihy. Pokud vás zajímají další vydané a připravované tituly, podívejte se na stránky nakladatelství Ocelot.

Kletba rodiny Svízelových je zlomena, ale další magické dobrodružství na sebe nenechá dlouho čekat. A tentokrát přímo zaklepe na dveře v podobě dívky doprovázené bludičkou, která utíká před lovci bludiček. Lili sice najde v Pytlákově doupěti úkryt, ale místo ní je unesena nejmladší ze sester Svízelových Šája. Vydávají se tedy na tajuplný ostrov, aby ji našly, a možná při té cestě objasní i jedno falešné obvinění.

Stejně jako v případě prvního dílu jsem neměla problém se začíst. Příběh krásně plyne, ale zároveň v něm nechybí dostatek popisů, aby si člověk dokázal všechno představit do nejmenších detailů.

Jen mě stejně jako u prvního dílu mrzí překlad některých jmen do češtiny. Na jednu stranu chápu, že když už je to přeloženo v prvním díle, asi by nedávalo smysl to najednou od druhého změnit, ale mě to zkrátka od čtení ruší, protože to nezní vůbec přirozeně.

Kniha se mi moc líbila, dokonce víc než první díl. Tentokrát je příběh totiž krásně promyšlený a nejsou v něm nelogičnosti, které v prvním díle vznikly kvůli špatnému uchopení cestování v čase.

Je pravdou, že zápletka nese pár podobných rysů, jako v případě prvního dílu, ale jinak je úplně jiná. Navíc nechybí napětí a pár překvapivých odhalení, takže nuda u tohoto příběhu opravdu nehrozila.

Postavy jsou opět krásně popsané a líbí se mi, že u těch známých je vidět, že od prvního dílu prošly určitým vývojem. Nejvíc ze všeho asi u jedné z hlavních hrdinek Bety, kterou jsem v předchozí knize nemohla snést, ale tady mi nijak nevadila.

Kapka kouzel je krásná kniha plná magie a dobrodružství pro malé i velké čtenáře. A pokud jste nebylo spokojení s prvním dílem, tak bych se nebála dát tomu druhému šanci. Za mě je rozhodně povedenější.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)