7. 7. 2024

Boj o trůn

Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s e-shopem Megaknihy a nakladatelstvím Ocelot za účelem recenze. #spoluprace

Vyhoštěný princ se vrátil, aby se ujal trůnu, což pro něj není nic těžkého vzhledem ke strachu a nedůvěře, která vládne mezi lidem. Naopak princezna Čen odchází do vyhnanství a jejím doprovodem není nikdo jiný, než její věrná osobní strážkyně, vládkyně magie Ning a její sestra Šu. Nemají však v plánu se jen někde schovat. Jsou odhodlané najít spojence a získat Čen její království.

Stejně jako v případě prvního dílu je i tentokrát styl psaní čtivý a díky popisnosti je lehké si představit celý svět, jednotlivé postavy, události,  i celkovou atmosféru.

Bohužel se i přes čtivý styl psaní kniha dost táhla. Velká část knihy mi přišla jako výplň. Jako kdyby autorka netušila, co do druhé knihy napsat a tak stránky zaplnila nudnou omáčkou a zacykleným dějem, což je za mě neskutečná škoda.

Příběh měl totiž dobře našlápnuto, což je vidět na začátku i na konci knihy, kdy je děj zajímavý a lehce napínavý. Jenže střed knihy se úplně nevyvedl. S výjimkou pár klíčových scén mi opravdu přišlo, že kdyby v knize většina příběhu nebyla, vůbec nic by se nestalo.

Velká část postav je už známa z prvního dílu, ale autorka je rozhodně nepodcenila. Odhalila o nich nové informace a zároveň u nich byl vidět vývoj, který odpovídal tomu, čím si prošly. Nechyběly ani nové postavy, které nebyly popsány o nic méně důkladně.

Z prvního dílu jsem byla nadšená, ale z tohoto jsem dost rozčarovaná. Řekla bych, že autorce došel dech a neměla moc tušení, jak pokračovat, což je opravdu velká škoda. Kdyby celý příběh spojila do jedné knihy a vynechala zbytečnou omáčku, byl by výsledek podle mě mnohem lepší.

Knihu Sladká chuť temnoty můžete stejně jako první díl série Magie zalitá jedem zakoupit na e-shopu Megaknihy.

Pokud vás zajímají další knihy z nakladatelství Ocelot, můžete se podívat na již vydané nebo připravované tituly na stránkách nakladatelství.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)