11. 3. 2019

Chovejte se jako pes


Jak být šťastný? To je otázka, kterou si klade většina lidí a nenalézá odpověď. Alespoň ne na trvalé štěstí. Ovšem když se podíváte na jakékoliv pejska, vidíte, že on takový problém nemá. Jen málokdy jsou tato čtyřnohá stvoření nešťastná.

Proč se u nich tedy neinspirovat? Proč nenásledovat poselství těchto chytrých čtyřnožců a nebýt stejně šťastní jako oni? Dave Barry v knize shrnuje, jak na to. Jak si začíst užívat života stejně jako pejskové. I když je to spíš zprostředkovatel, protože ty skutečné tipy na šťastný život přináší jeho fenka Lucy.

Od nakladatelství Jota jsem už četla Chovejte se jako kočka od Stéphane Garniera a byla opravdu zajímavá. A jelikož miluji nejen kočka, ale pejsky tak mi kniha Psí rady pro šťastný život od Davea Barryho hned padla do oka.


Nejsem posedlá různými návody na život, jako někteří lidé, ale to neznamená, že si občas nějaký nepřečtu. Zvlášť, když vypadá takhle dobře. A copak můžou být rady od psa špatné? Byla jsem si jistá, že ne. Na to jsou psi až příliš úžasní.

Kniha je rozdělena do devíti částí. Obsahuje úvod se závěrem a mezitím je sedm kapitol se psími radami pro šťastný život. Každá kapitola začíná nějakou vtipnou historkou, která se stala samotnému autorovi. Vlastně sám sebe kritizuje a říká, že jeho pejsek Lucy by to udělala určitě jinak. A po téhle části kapitoly, pak zrekapituluje, jak to dělat jako Lucy. Přičemž všechny konkrétní rady se pak dají nalézt ještě v závěru, který slouží jako takové shrnutí všech rad.

Opravdu moc se mi líbí, jak tahle kniha uspořádána. Autor se nesnaží dávat rady jen z ničeho nic, ale opravdu je zakládá na svých osobních zkušenostech. Navíc příběhy z jeho života jsou neuvěřitelně komické, takže chvílemi ani nemáte pocit, jako kdybyste četli „příručku“, ale humoristický knížku. A právě díky tomu se opravdu skvěle čte a není nejmenší problém všechny ty rady nenásilně vstřebat.

Musím ale říct, že asi dvakrát mi připadaly autorovy historky trochu příliš dlouhé. Není na tom nic špatného, ale právě v těchto případech už to nebylo tak vtipné, jako ty kratší. Nejspíš je to proto, že byly takové vleklejší. Ale nedá se říct, že by byly přímo nudné, jen nebyly zas až tak vtipné.

Rady, které jsou v této knize obsaženy jsou podle mě opravdu užitečné. Když se nad tím člověk zamyslí, je hodně věcí, které bychom se měli od zvířat naučit. V tomhle případě je to sedm rad, které nám dopomůžou ke šťastnému životu. Ale ačkoliv zní ze začátku jednoduše, tak chce podle mě opravdu velké odhodlání se tak začít chovat. Já to rozhodně zkusím, protože věřím, že bych se díky tomu mohla opravdu cítit šťastnější.

Jedna věc mi na téhle knize ale dost vadila. Během posledních rad autor zmínil kočky a nevyjadřoval se o nich zrovna v pozitivním smyslu slova. Bylo to jen pár řádek, ale přesto bych řekla, že to do téhle knihy nepatří. Vlastně to podle mě nepatří do žádné knihy. Psi jsou psi a kočky jsou kočky. Ani jeden z nich není horší nebo lepší a od obou těchto čtvernožců se máme hodně co učit. Člověk může říct, že má radši psi nebo kočky, ale rozhodně by neměl tvrdit, že je jeden z nich lepší. Obzvlášť pak v knize, kde celou dobu nepadlo o kočkách ani slovo.

Jinak mám z téhle knihy doopravdy dobrý pocit. Určitě ji nebude jednoduché je následovat, ale věřím, že pokud se mi to povede, tak budu skutečně šťastná jako pes. Nebo alespoň šťastnější.

Pokud o téhle knize přemýšlíte, můžu vám ji rozhodně doporučit. Je skvělá ať už ji chcete vzít jako něco, co vám má pomoci v životě nebo jako humoristickou beletrii. V obou případech u mě skvěle obstála a jsem si jistá, že si ji v budoucnu určitě ještě přečtu. Nejspíš, až budu potřebovat špetku toho humoru.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Jota.
Psí rady pro šťastný život můžete koupit ZDE.




1 komentář:

  1. Super recenze, nad knihou jsem uvažovala, ale nebyla jsem si jistá. Teď vím, že až bude příležitost, tak si ji ráda přečtu :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)