2. 5. 2018

Žena, která nemohla křičet

Název: Žena, která nemohla křičet
Původní název: The Woman Who Couldn´t Scream
Autor: Christina Dodd
Žánr: Thriller
Počet stran: 368
Nakladatelství: Jota





Meridin život by se dal přirovnat k peklu. Především pak posledních devět let, kdy byla vdaná za majetného, starého a především krutého muže, který ji chtěl vlastnit. A vlastně ji svým způsobem i vlastnil. Navíc z ní vytvořil člověka, kterým byla po jeho boku. Přenádhernou Helenu, jejíž jediná „vada“ bylo to, že nebyla schopná mluvit. Byla trofejní manželka, která splnila každé jeho přání.

Avšak v momentě kdy Nauplius zemřel, Merida zmizela z povrchu zemského. Konečně měla šanci přestat být otrokem a vrátit se ke svému životu. Nebo si aspoň zařídit nový. Ale především získala konečně příležitost k tomu, aby se pomstila muži, jež ji do její nezáviděníhodné situace dostal, Benedictu Howardovi.

Přijíždí tedy do Virtue Falls, malého městečka, kde se chce schovat a v klidu pracovat na své pomstě. Ale její plán se trochu zkomplikuje. Kromě své staré kamarádky Kateri, která je místní šerifkou, narazí v odlehlém městečku i na další lidi ze své minulosti, které by tam v žádném případě nečekala.

Žena, která nemohla křičet mě k přečtení lákala jak svým názvem, tak svojí anotací. Jediné, co mě na knize trošičku odrazovalo je obálka, která mi do oka skutečně nepadla. Ale naštěstí pro mě jsem se už před dlouhou dobou naučila, že opravdu nelze soudit knihu podle obalu.

Navíc anotace byla tak trošku tajemná. Netušila jsem, co přesně od knihy čekat. Obálka i název vypadaly, jako kdyby se mělo jednat o detektivku nebo spíš o thriller, ale z anotace jsem měla pro změnu pocit, že mám před sebou  nějaký složitý romantický příběh. Paradoxně to, že jsem nevěděla kam knihu zařadit mě lákalo ještě víc.

Příběh je napsán v er-formě, především z pohledu Kateri a Meridy, ale když je potřeba objevují se se svým názorem i ostatní postavy. Je opravdu dobře, že je příběh čtenáři předložen ze všech možných úhlů. Musím však říct, že mě docela zarazilo, že největší prostor tu má dění kolem Kateri. Především, když o ní není v anotaci ani slovo. Rozhodně to však není nic špatného, jen překvapivého.

Právě proto jsem byla docela zaražená, když jsem si přečetla první dvě kapitoly a zjistila, že na sebe v podstatě nenavazují, ale pak už jsem se rychle zorientovala a do knihy se bez problému začetla. Vlastně víc než to, přímo jsem ji hltala. S každou další stránkou byl příběh zamotanější, tajemnější a zajímavější. A tak jsem četla dál a napjatě čekala, co se stane v další kapitole.

Jak už jsem nastínila, nevěděla jsem, co je příběh vlastně zač. Nakonec se ale splnily všechny mé dohady. Žena, která nemohla křičet je detektivkou, thrillerem a zároveň i romantickým příběhem s opravdu malou kapičkou nadpřirozena. Je to směsice všeho a já jsem za to ráda. Lidi taky nejde zaškatulkovat pouze do jedné krabičky, tak proč by to tak mělo jít s knihami?

Myslím, že bych si nemohla přát lepší příběh. Ačkoliv jednu výtku skutečně mám. Přesto, že ústřední postavou byla Merida, přišlo mi, že se v knize zrovna moc nevyskytovala. Není to vysloveně špatně, ale uvítala bych víc z jejího příběhu. Vlastně když nad tím tak přemýšlím, docela ráda bych si přečetla i více o Kateri. Sice její příběh zabral v knize hodně místa, ale rozhodně by mi nevadilo, kdybych se dozvěděla, co se stalo dál.  A nejen s Kateri a Meridou.

Na druhou stranu však nemůžu říct, že by autorka Meridin a Kateriin příběh neukončila. Naopak. Všechno bylo řečeno, kniha si pro sebe nenechala žádné tajemství. Tedy jedno malilinkaté ano, ale to nebylo nijak významné. Spíše to byla taková předzvěst toho, co by se mohlo stát dál.

Z knihy jsem neskutečně nadšená a jsem ráda, že mě obálka neodradila. A taky, že mě ani na chvilku nenapadla možnost, že by mohla být kniha součástí série. Což mimochodem je. Konkrétně čtvrtý díl série Virtue Falls, která tu s výjimkou této knihy nevyšla. Ale co jsem se tak koukala, navazuje na sebe hodně volně a při čtení jsem neměla pocit, že by mi absence předchozích dílů nějak uškodila.

Christina Dodd napsala opravdu úžasnou a jedinečnou knihu, která rozhodně stojí za přečtení. Nemyslela jsem si, že by mě mohla takhle nadchnout, ale nadchla. Jsem neskutečně ráda, že jsem měla příležitost si knihu přečíst a určitě se ke knížce v budoucnu vrátím.

Ale momentálně vážně doufám, že od autorky vyjde ještě něco další. Zbytek této série by byl asi nejlepší. Sice u nás od ní už pár knížek vyšlo, ale jedná se čistě o romantickou četbu. Na ní sice není nic špatného, ale já bych uvítala něco v podobném stylu jako je Žena, která nemohla křičet.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Jota.
Knihu Žena, která nemohla křičet můžete zakoupit ZDE.



2 komentáře:

  1. Tiež ma zaujal už pútavý názov knihy a tak som si so záujmom prečítala tvoju recenziu. Kniha vyzerá skutočne dobre, páči sa mi mix detektívky aj thrilleru, som rada, že sa ti kniha páčila :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé, knihu mám na seznamu a jen doufám, že se k ní brzy propracuji. Tvoje recenze mě utvrdila v tom, že tohle je čtení pro mě. Měj se pěkně, Kristý :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)