10. 3. 2018

Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr

Název: Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr
Původní název: A Semi-definitive List of Worst Nightmares
Autor: Krystal Sutherland
Žánr: Young Adult
Počet stran: 328
Nakladatelství: Yoli





Ester Solarová žije v podivné rodině. Každý ze členů rodiny Solarových má totiž velký strach. Její otec roky nevyšel ze sklepa, matka se obává smůly, bratr světla, dědeček vody a takhle by se dalo pokračovat pořád dál. Její rodina je zkrátka prokletá.

Akorát Ester svůj strach ještě nenašla. Píše si místo toho seznam všeho, co by se mohlo stát jejím strachem a vyhýbá se tomu. A funguje to. Ester žije svůj život, aniž by jí ho znepříjemňovalo rodinné prokletí. Stačí, však jedna černá kočka a Esteřin život se obrátí vzhůru nohama. 

Na autobusové zastávce potká Jonathana Smallwooda. Nejedná se o příjemné setkání, ale nějak se stane, že ji Jonathan donutí bojovat se strachy ze seznamu. Ale především vyzvat samotnou Smrt ke zlomení kletby, kterou na Solarovi uvalila.

Autorka příběh vypráví v er-formě, ale odkryla jen to, co věděla Ester. Na jednu stranu je mi líto, že jsem se nedozvěděla víc o Jonahově životě, ale jsem si jistá, že se Krystal Sutherland rozhodla dobře, když jeho pohled do příběhu nezahrnula. Nejspíš by ztratil velkou část svého kouzla.

Stejně jako většina knih je i Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr dělen na kapitoly. A stejně jako její poslední knihu i tuto doplňují občasné textové zprávy nebo výčty ze seznam. Což je něco, co už tak skvěle napsanému příběhu přidává na zajímavosti a zabraňuje jednotvárnosti. I když věřím, že by se bez toho autorka klidně obešla. Příběhy v jejím podání se totiž vyprávějí sami.

Příběh mě velmi příjemně překvapil. Popravdě už si ani nevzpomínám, kdy naposledy jsem četla dílo, které by bylo tak neotřelé, že byste si k hledání nějakého klišé mohli vzít mikroskop a stejně byste nic nenašli. Kromě toho je kniha kapičku šílená, ale tím nejlepším způsobem. Vlastně by se dalo říct, že je jedinečná právě proto.

Po dlouhé době jsem tedy skutečně narazila na knihu, které nemám co vytknout a jen žasnu. Hlavně vzhledem k autorčině debutu. Ne, že by byla Láska v prachu hvězd špatná, ale místo pro zlepšení tam rozhodně bylo. Ale tenhle příběh je perfektní. A já jsem vážně zvědavá, s čím přijde autorka příště. 

Pokud jste od autorky ještě nic nezkusili nebo vám její prvotina nesedla, určitě dejte Skoro úplnému seznamu těch nejhorších nočních můr šanci. Rozhodně stojí za přečtení a můžu vám odpřisáhnout, že nebudete litovat.

Recenze byla napsána pro web Databáze knih. 

9 komentářů:

  1. Moc hezká recenze, kniha vypadá pěkně, je v ní nějaké to tajemno, psaní v er-formě je v pohodě, je to i zajímavý nápad, takže já když budu mít volnou chvíli, určitě si ke knize cestu najdu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká recenze, knížku jsem viděla na instagramu a zaujal mě její název a teď i obsah, nejspíš jí neodolám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku zrovna čtu, tak jsem recenzi jenom prolétla očima :D
    Jsem skoro na sté straně a zatím super :)

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě bych si jí chtěla přečíst, zní to jako skvělá kniha:). A moc pěkná recenze!
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  5. Knižku som nečítala. A ako som videla článok som myslela, že tu bude napísaný tvoj zoznam :D Ďakujem za tip!

    Klaudia Duranova

    OdpovědětVymazat
  6. Rozhodně velmi zajímavá tématika. Této knize dám určitě šanci :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkná recenze :) Kniha mě láká, vypadá to jako taková milá oddechovka :) Určitě se po ní podívám :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super recenze a hodně pochvalná a to jsem ráda. O knize uvažuji a ty jsi mě jen utvrdila v tom, že bych po ní měla sáhnout. Kamarádce se moc líbila taky, takže do ní asi půjdu. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Knihu jsem prvně viděla i tebe na IG, jinak bych na ni asi nenarazila. Vypadá zajímavě a líbí se mi i obal i když jak jsem psala, připomněla mi učebnici. =D
    No rozhodně se po ní asi podívám.
    PS: Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)