29. 12. 2017

Hluboký hrob - Dítě útesu

Název: Hluboký hrob - Dítě útesu
Původní název: CHILD OF THE SKERRIES
Autor: Camilla Stein/ Viveca Stein
Žánr: Dětské / Dobrodružné
Počet stran: 418
Nakladatelství: Omega






Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, Hluboký hrob – Dítě útesu od Camilly a Vivecy Stein je kniha pro děti. Nebo jak říká blog Ylva kocht och got, první díl hororové série pro děti. Právě díky tomuto zařazení jsem nebyla schopna odolat. Hrozně moc mě zajímalo, jak taková hororvá kniha pro děti vypadá.

Tuva žije na ostrově. Pokud se chce někam dostat, třeba i do své školy, musí ji převést loď. Ale Tuva kromě školy ani nikam nechodí, jelikož si se svými spolužáky nerozumí. Všichni ji považují za podivínku. Skutečnost, že se při orientačním běhu ztratí jeden z jejích spolužáků a ona je ta, s kým najdou jeho partnera pro tento běh, Rasmuse, ji na důvěryhodnosti zrovna nepřidá.

Zatímco ostrovy pátrají po ztraceném Axelovi, Tuva s Rasmusem se snaží přijít na to, co se den ve skutečnost stalo. Oběma se totiž stalo něco, co nedokážou racionálně vysvětlit. A tak postupně odhalují tajemství a velké nebezpečí, jež jim všem hrozí.


Kniha je vyprávěna z pohledu hlavní hrdinky, Tuvy. Je napsána jednoduše a rychle plyne. Navíc je napsána velkými písmeny, takže i když se jedná o knihy, která má 400 stran, dá se přečíst celkem rychle.

Musím říct, že občas mi přišel děj na konci kapitoly až příliš ostře utnutý. Ale ne tým správným způsobem, kdy se autor snaží napnout čtenáře, ale spíše nevhodně. Jako kdyby autorky nevěděly, jak kapitolu zakončit, a tak příběh na náhodném místě oddělily. To není úplně nejideálnější, ale zase to nehraje zas až tak velkou roli.

Tuva je zakřiknutá. Má dojem, že mezi své spolužáky nepatří a jediné o co se snaží je, aby si z ní neutahovali a nechali ji v klidu, o samotě. Zároveň je však zvídavá a jakmile se před ní objeví záhada neváhá a vydává se zjistit o co vlastně jde. A to i přesto, že tuší, jak nebezpečné to může být.

Rasmus je pravý opak Tuvy. Je společenský, ale není krutý jako jeho vrstevníci. Naopak se snaží být milý a s každým se skamarádit. Je nešťastný ze zmizení svého kamaráda Axela, ale zároveň také odhodlaný zjistit, co se mu vlastně stalo.

Nechci říct, že je kniha špatná, ale je tak trochu podivná. Mám dojem, že se autorky pokusily dát do jedné knihy mnoho témat, které spolu zrovna moc nesouvisí, aniž by to pořádně vysvětlily. Nemluvě o několika nelogických věcích, na které jsem během čtení narazila.

A co se týká hlavní dějové linie, je mi hrozně povědomá. Četla jsem totiž ještě jednu trilogii pro děti a hlavní dějová linka je dost podobná. Není úplně stejná, ale dost na to, abych si mohla domyslet, co se v knize stane dál.

Nejsem si tedy jistá, co o knize říct. Pro děti je to určitě dobré čtení, ale nejsem si jistá, jestli hororové. Možná, že pro ty menší, trošku strašidelné, ale přímo hororové mi nepřijde. Ale rozhodně se jedná o dobrodružnou knihu.

Co se týká starší věkové kategorie, řekla bych, že na oddech od těžší četby to není úplně špatné, ale zase to není nic z čeho by si čtenáři sedli na zadek nebo se nemohli odtrhnout.


Přesto, že je podle mě kniha dost průměrná, jsem zvědavá, jak si autorky poradily s druhými dvěma díly. Konec konců, cvičení dělá mistra, tak možná budou mnohem lepší. Anebo se v nich projeví ta hororová část, na kterou jsem v knize Dítě útesu hledala. Kdo ví. Pokud vyjdou i druhé dva díly, určitě se to ráda dozvím. Pokud ne, tak tohle je jedna z mála sérií, u které mě to zas tak moc mrzet nebude.

Za poskytnutí knihy Dítě útesu k recenzi děkuji nakladatelství Omega. Knihu můžete koupit na stránkách nakladatelství nebo na e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)