22. 3. 2017

Vášnivý lhář

Název: Vášnivý lhář
Původní název: Wicked Sexy Liar
Autor: Christina Lauren
Žánr: Erotický román
Počet stran: 352
Nakladatelství: Jota







Tentokrát je obálka ve žluté barvě a jako obvykle je ústředním motivem muž s rozevřenou košilí. Samozřejmě i název knihy je ve žluté barvě a pseudonym autorek v bílé. Řekla bych, že vzhledem ke knize je to perfektní obálka, která ladí se zbytkem knih ze série. Jediné, co mi trochu kazí dojem je „placka“ na mužově rameni, ale už si začínám zvykat.

Před delší dobou jsem dočetla první autorčinu sérii Božský a také první díl ze série Vášnivý. Knihami, hlavně tedy Vášnivým svůdníkem jsem byla nadšená. Když jsem zahlédla na Facebooku, že Jota nabízí čtvrtý díl této úžasné série k recenzi, nedokázala jsem odolat. Nějakým zázrakem jsem byla pro recenzování knihy vybrána a o pár dní později mi tato kráska už zdobila knihovnu.

Je pravda, že jsem se ještě nedostala ke druhému a třetímu dílu, což mě mrzí a rozhodně se to chystám napravit, ale jelikož na sebe knihy tohoto dynamického dua navazují jen volně, neměla jsem důvod se bát, že bych se v knize ztratila. Spíš jsem se těšila na stejně fantastický zážitek, jakého se mi dostalo v prvním díle.

London si po dřině na vysoké škole užívá života. Oddává se surfování a vydělává si jako barmanka. Nic jí netrápí a nic neplánuje. Ale jednou se objeví Luke. Všechno jí v hlavě bliká na poplach, jelikož Luke je už od prvního pohledu sukničkář. Jak to tak bývá, neodolá a stráví spolu noc a pak další a další. Jenže to, co na začátku vypadalo pro oba dva jako nezávazná zábava se začíná zamotávat a udržet si od tohoto „vztahu“ emocionální odstup je čím dál tím těžší.

Už od prvního dílu se jen podivuji nad tím, že nejsem schopna rozeznat, kterou část píše Christina Hobbs a kterou Lauren Billings. To je dokazuje, že jsou opravdu sehrané. Kdybych nevěděla, myslela bych si, že Christina Lauren je jedna osoba.

Jelikož jsou dvě autorky, jsou i dva pohledy na celý příběh. Samozřejmě se nejedná o pohledy nikoho jiného než hlavních hrdinů London a Lukea. Díky tomu, že příběh nevypráví jen jedna osoba je mnohem snadnější se do něj vžít. Čtenář má všechna fakta naservírovaná na stříbrným podnose a má tak možnost pořádně poznat oba hrdiny příběhu.

Samotný styl byl jako obvykle skvělý. Příběh hladce plyne bez nějakých škaredých zamotanců, které nedávají smysl. Je do detailu propracovaný, humorný, romantický a erotický. Když jsem ho četla, úplně a kompletně mě pohltil. Jako kdybych vzpomínala na něco, co se skutečně stalo.

London je hodně všestranná, popravdě nechápu, jak tolik věcí zvládala. Ale také je dost nerozhodná, což mi lezlo na nervy. Ale na druhou stranu není zakřiknutá a když si konečně ujasní, co vlastně chce, dokáže si to prosadit.

Luke ví naprosto přesně, co chce. Nepitvá každé své rozhodnutí na cimprcampr ze všech stran, prostě žije na plno a naprosto mu to vyhovuje. Je to jednoduše pohodář, který toho má dost za sebou, ale v žádném případě se nenechal zlomit.

Přesto, že Božská série je opravdu skvělá, pravdou je, že Vášnivá série je mnohem, mnohem lepší. Asi bych měla být schopná posoudit, jestli je lepší Vášnivý svůdník nebo Vášnivý lhář, jenže podle mě to nejde. Obě tyto knihy vypráví krásný příběh a v žádném případě nešetří detaily. Podle mě je tedy čtvrtý díl stejně kvalitní jako ten první, což je v dnešní době dost vzácné. Hlavně u tohoto žánru.

Erotické romány jsou většinou o ničem. Občas mi připadá, že si autoři myslí, že stačí dát dohromady pár erotických scén, nedomyšlený děj a získají si čtenářovo srdce. Ale i v erotické literatuře se najde pár autorů, kteří chápou, že erotická literatura neznamená jen sex, sex a sex. Takovými autorkami je právě duo stojící za pseudonymem Christina Lauren.

Kromě toho, že autorky dokážou napsat erotický příběh, který má opravdu kvalitní příběh, dokáží jak jedny z mála ještě něco jiného. Dokážou vdechnout originalitu naprostému klišé a to přesně ve Vášnivém lháři udělaly. Vždyť děvkař a hodná „nevinná“ dívka je něco, co se objevuje v každé páté knize a všichni víme, jak tento příběh končí. Ale díky těmto autorkám mi při čtení přišlo, jako kdybych tento příběh slyšela poprvé. Někdo někdy řekl, že ďábel je v detailech a přesně tím se autorky řídí. Ne originalitou celku, ale originalitou detailů a dle mého názoru je to rozhodně skvělá volba.

Podle mě je Vášnivý lhář opravdu úžasná kniha, která stojí za přečtení. Pokud nemáte nic proti romantice a erotice, rozhodně nebudete litovat. Ostatně podle mě nebudete litovat žádné přečtení knihy od Christiny Lauren. Já tedy musím ještě dohnat Vášnivého sprosťáka a Vášnivého hříšníka, ale už se moc těším na to, s jakou sérií přijdou autorky příště.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Jota.

2 komentáře:

  1. Obálka je velmi zajímavá a zaujme. I příběh mne zaujal, velmi ráda si jí v budoucnu přečtu (i když se ocitá na konci seznamu). Krásná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě zaujala :) Za chvíli přidáš na seznam další knihu a už nebude na konci :)

      Vymazat

Děkuji za krásný komentář :)