28. 3. 2017

Láska k nakousnutí

Název: Láska k nakousnutí
Původní název: Láska k nakousnutí
Autor: Alexander Stainforth
Žánr: Romantika / Komedie
Počet stran: 271
Nakladatelství: Čas






Obálka Lásky k nakousnutí už na první pohled překypuje láskou. Na někoho by mohlo černé pozadí působit depresivně, ale mně se líbí. Řekla bych, že představuje tmu, ve které hlavní hrdinové tančí, a ve vzduchu létá láska. A tento kreslení výjev vypadá skutečně dobře, ale nejvíc se mi líbí vznášející se srdíčka. Díky nim působí obálka úplně.

Popravdě jsem vůbec netušila, že Láska k nakousnutí existuje, dokud mi nepřišel e-mail od Alexandra Stainfortha. Ale po přečtení anotace a zhlédnutí traileru jsem věděla, že se jedná o knihu přesně pro mě.

Podle anotace i autorova popisu jsem čekala lehký oddechový romantický příběh s kapkou humoru a moc jsem se na něj těšila. Je hodně romantických příběhů, ať už v české nebo světové literatuře, ale většina z nich se buď soustředí křečovitě na romantiku, nebo jsou moc krátké na to, aby se děj pořádně rozvinul. Jelikož má kniha skoro tři sta stran a už jen samotná anotace ve mně vyvolala úsměv, obavy, že by se Láska k nakousnutí mohla řadit mezi ně, neměly šanci.

Pro Lauru je její život a práce synonymem. Problém však nastává v momentě, kdy ji z její milované práce vyhodí. V té chvíli se musí vypořádat se svým společenským životem, který je dost zanedbávaný. Ale některé věci se vyřeší sami, například přistěhováním nového souseda Lukáše, do kterého se Laura zamiluje. Začíná si díky němu užívat život, nemyslí na to, že je bez práce… jenže nic není tak růžové, jak to vypadá a i tento vztah se začne zamotávat.


Již v první kapitole jsem se do knihy krásně začetla. Děj hladce a lehce plyne a při čtení jsem se s Laurou opravdu ztotožnila. Jako kdybych její příběh zažívala přímo já. A rozhodně musím vystihnout vtipné scény. Bylo jich skutečně hodně a právě díky nim je kniha taková odlehčená. Ale nejen vtipné scény mi vyvolaly úsměv na tváři. Některé scény mezi hlavními hrdiny byly skutečně roztomilé (ale ne přeslazené), že mě prostě nenechaly chladnou. Bohužel musím říct, že některé události jsem předvídala dlouho dopředu, ale popravdě není moc knih, kde by pro mě bylo rozuzlení celého příběhu naprostým překvapením.

Laura mi ze začátku přišla hysterická a zabedněná. Jenže v momentě, kdy ztratila práci, se to s ní začalo jen a jen zlepšovat. Řekla bych, že v tom momentě začala žít. Když nemyslela jen na to, jak být perfektní ve své práci, byla uvolněnější, příjemnější a mnohem snesitelnější.

Lukáš je jednoduše dokonalý. Jistě, dělá chyby, ale to je právě to, co ho činí dokonalým. Je sexy, milý, starostlivý a galantní. Možná bych mu vyčetla, že nevyložil všechny karty na stůl, ale každý dělá chyby. Divnější by bylo, kdyby nedělal vůbec žádné.

Je jen několik českých autorů, kteří mě dokázali svou tvorbou zaujmout a ještě méně těch, jejichž dílo bych si opravdu zamilovala. Díky Lásce k nakousnutí můžu mezi tyto autory zařadit i Alexandera Stainfortha.

Pravdou je, že žádná kniha není dokonalá a ano, některé věci jsem uhodla mnohem dřív, než jsem se je měla dozvědět, ale to v mém případě není neobvyklé. Navíc to velkou dávkou humoru a lásky  autor rozhodně vynahrazuje.

Láska k nakousnutí je přesně ta kniha, ke které se vrátím, až budu mít špatný den. Jedná se o knihu, která zaručeně dokáže pozvednout náladu, a já ji doporučuji všem, kteří nemají nic proti romantické komedii, protože přesně v tomhle stylu je kniha napsána.

Upřímně doufám, že Alexander Stainforth napíše v budoucnosti něco v podobném stylu, ale už teď mě v jeho tvorbě zaujalo pár dalších knih, které si rozhodně plánuji přečíst.

Za poskytnutí knihy k recenzi a napsání krásného věnování děkuji Alexanderovi Stainforthovi.
Pokud se o autorovi a jeho tvorbě chcete dozvědět víc, určitě se podívejte na jeho web nebo Facebook.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)