9. 7. 2016

Manolito vytahuje špinavý prádlo

Název: Manolito vytahuje špinavý prádlo
Původní název: Los Trapos sucios
Spisovatel: Elvira Lindo
Žánr: Dětské / Humorné
Počet stran: 140
Nakladatelství: Omega




Obálka knihy Manolito vytahuje špinavý prádlo sice není nejpropracovanější, ale rozhodně je roztomilá. Pozadí je čistě bílé a zhruba přes třetinu je napsán název knihy. Pod tím jsou ilustrace Manolita, které se vážou k určitým příběhům v knize. A jak už jsem řekla, jsou jednoduše roztomilé. Jediné co mi na obálce nesedí je jméno autorky. Sice má stejný font jako název knihy, a musím říct, že není špatný, ale na rozdíl od názvu je v červené barvě, která se na obálku podle mě vůbec nehodí.

Stejně roztomilé ilustrace se objevují i v knize. Občas jde jen o malinký obrázek na začátku kapitoly a jindy se jedná o ilustraci přes celou stránku. Vždycky je to ale obrázek, který přesně sedí k určité části v knize. Je to opravdu skvělé zpestření celé knihy.

Přesto, že jsem nečetla předchozí díly Manolita Brejlouna, přišlo mi, že to nebude vůbec vadit. Možná proto, že mi už na první pohled připomněl jinou, mnohem dětštější knihu Deník malého poseroutky. Což je vlastně důvod, proč jsem si Manolita chtěla přečíst. Přišlo mi, že je to v podobném milém stylu, ale ne tak dětské a tím pádem ne tak nudné, spíše příjemné a oddechové.

Každý má v životě něco, o čem by se raději nikomu nezmiňoval. Manolito a jeho rodina nejsou výjimkou až na to, že Manolito neváhá a hezky své špinavé prádlo ukáže veřejnosti. Máte tedy jedinečnou příležitost dozvědět se o jeho nejtrapnějších zážitcích, i když některé nejsou zdaleka tak hrozné, jak vypadají. Můžete se dozvědět něco o jeho první lásce, o trapné jízdě Tří králů, o jedné hodně akční Halloweenské koledě a o spoustě dalších Manolitových zážitků.

Myslím, že jsem knihu odhadla naprosto přesně. V podstatě je to doopravdy španělská verze Malého poseroutky, ale mnohem lepší. Kniha je psaná jednoduchým a čtivým způsobem, což naprosto chápu, jelikož je určena především pro děti, i když samozřejmě nejen pro ně. Je zde také mnoho vtipných hlášek, které vám vykouzlí úsměv na tváři.

Manolito je obyčejný chlapec. Je neustále otrávený ze svého bratra, kterého ale nade vše miluje. I když nejvíc miluje svého dědečka. Samozřejmě má rád i rodiče, i když jejich vztah není vždycky úplně nejideálnější. A jako každý kluk by si přál psa a dostává se do mnoha průšvihů.

Blbeček je Manolitův  mladší bratr. Naprosto zbožňuje Manolita, všude za ním chodí a všechno chces ním. Někdo by ho možná považoval za roztomilého, ale mě přijde jen a jen otravný. Navíc je zdrojem i několika Manolitových skandálů.
dělat

Manolitův příběh se odehrává v městečku známém jako Horní Carabanchel. Ten se nijak neliší od jiných městeček, které známe. Stejně jako ve všech ostatních je tu dost skandálů, ale v tomto případě ve většině z nich figuruje Manolito, což jim dodává na zajímavosti a vtipnosti.

Kniha Manolito vytahuje špinavé prádlo je určena především pro děti, ale myslím, že potěší každého, kdo hledá milé oddechové čtení. U mě se tak stalo, a jelikož jsem zatím neměla možnost přečíst si předchozí díly ze série Manolito Brejloun, tak se to pokusím co nejdříve napravit. Věřím, že všechny díly této série, ať už předchozí nebo ty následující jsou minimálně stejně dobré jako tento.

Za poskytnutí knihy Manolitovytahuje špinavý prádlo děkuji nakladatelství Omega.
Titul můžete zakoupit také v knihkupectví Knihy Dobrovský.

2 komentáře:

Děkuji za krásný komentář :)