5. 12. 2015

Čtenářský deník k literatuře v kostce

Název: Čtenářský deník k literatuře v kostce
Původní název: --- 
Spisovatel: Marie Sochrová
Žánr: Učebnice
Počet stran: 152
Nakladatelství: Fragment





Každý student střední školy musí povinně maturovat z českého jazyka, což znamená mít načtenou povinnou četbu. K maturitě mám ještě daleko (no tak moc zase ne), ale naše češtinářka nám dává testy na povinnou četbu. A i když to čtu, potřebuji k tomu i jiné poznámky.

Jelikož jsem si už na základní škole koupila Čtenářský deník v kostce pro základní školy, i když zpětně vlastně nevím ani proč, a zpracování bylo opravdu skvělé, rozhodla jsem se, že si pořídím i Čtenářský deník v kostce pro střední školy. Ale předpokládala jsem, že bude vypadat trochu jinak, než ten pro základní.

Myslela jsem si, a když se na to podívám zpětně, vůbec nevím proč, Čtenářský deník pro základní školy, což jsem asi mohla tušit. Nejsem si moc jistá, jak se ten formát nazývá, ale tuším, že B2. že bude mít učebnice formát A4. Ale překvapivě tento formát nemá. Má úplně stejný formát jako

I přesto, že je obálka hnědá, je vnitřek laděn v zelené barvě. Hodně se mi líbí, že jsou stránky udělané jako internetová okna. Ale nelíbí se mi, že nezačínají informace o každém dílu na nové stránce. Netvrdím, že je to takto nepřehledné, ale esteticky by to vypadalo lépe, kdyby byla každá kniha zvlášť.

Ale abych se vrátila zpátky k té organizaci. Dost orientaci ulehčuje to, že je na zadní straně obálky všechno popsané, takže víte, kde na stránce co hledat. Pěkným detailem jsou malá okýnka s poznámkami nebo zajímavostmi. A právě k těmto okýnkům neodmyslitelně patří panáčci, kteří jsou roztomilí a rozhodně nesmí chybět.

Co jsem tak procházela obsah, tak jsou tam nejznámější díla z povinné četby i díla o kterých jsem v životě neslyšela. Ironií je, že některá díla, která mám v povinné četbě, tam zrovna nejsou.  Ale kdyby tam mělo být všechno, měla by ta učebnice tucet svazků.

Hodně se mi líbí, že tu nejsou žádná krkolomná souvětí. Je zde stručně a jasně v bodech napsáno to nejdůležitější, takže nemusíte přečíst deset zbytečných vět, než se dostanete k jádru věci. Za to jsem opravdu moc ráda, protože to v učebnicích a vlastně i v rozborech děl bývá dost časté.

Kdybych se měla učit jenom z této knihy, tak asi nenapíšu ani testy ani neudělám maturitu. Ale to vůbec nevadí, jelikož je to doplňková učebnice. Jelikož já si knihu vždycky přečtu, tak už mi stačí jen pár detailů. Ty získávám tedy hlavně na internetu, ale dost často tam nebývají zmíněny důležité věci jako autorův záměr, styl psaní a umělecké prostředky. Tohle a samozřejmě další věci tady je.  Na doplnění je to tedy perfektní. Jen mě trochu mrzí, že tu není ani slovo o životě a kariéře autorů, což by ke čtenářskému deníku určitě patřit mělo.

Přestože je učebnice jiná, než jsem čekala, mi vyhovuje. Spolu s internetem a danou knihou tvoří skvělou trojku. Jak už jsem zmínila, má nějaké nedostatky, ale to mají všechny knihy a učebnice. Já si ji rozhodně dám někam do své blízkosti, protože s tím, kolik testů na povinnou četbu mám tenhle rok ještě naplánováno, ji využiji opravdu hodně.


Za poskytnutí učebnice k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)