25. 8. 2015

Percy Jackson - Bitva o labyrint

Název: Percy Jackson - Bitva o labyrint
Původní název: The Battle of Labyrinth
Spisovatel: Rick Riordan
Žánr: Fantasy
Počet stran: 384
Nakladatelství: Fragment





Zase nejsem schopná rozeznat, co je na obálce. Pár typů bych měla, ale žádný se mi nezdá správný. Prostě je to nějaká nestvůra a nevím přesně jaká. Obálka je ve fialové barvě, což docela odpovídá tomu, že se příběh odehrával v podzemí. Tmavé barvy a podzemí jdou podle mě k sobě.

Těšila jsem se, že se Percy opět utká s Minotaurem, tentokrát v labyrintu a bude to mít mnohem těžší. A naprosto jsem se spletla. Žádný Minotaurus se zde neobjevil, pouze nebezpečná cesta labyrintem. I když slovo pouze rozhodně není na místě.

Četla se skvěle. O čemž svědčí i to, že jsem ji měla přečtenou asi za den a půl. Což vzhledem k počtu stránek je docela krátká doba. Ale já sem jí nedokázala odložit. Vždycky jsem si řekla, dočtu tuhle kapitolu a půjdu dělat něco užitečného, ale nějak se to nepovedlo.

Stoupenci Krona hledají cestu do tábora polokrevných přes labyrint. Annabeth, Percy, Grover a Tyson se jim v tom snaží zabránit. Vydávají se proto přímo do středu labyrintu najít Dionýse, který labyrint stvořil. Musí zařídit, aby se Kronovi stoupenci v labyrintu nemohly orientovat. Samozřejmě jen co vkročí do labyrintu, napadne je plno příšer. Ale Grover má ještě jeden důvod, proč jít do labyrintu. Myslí si, že se v labyrintu ukrývá Pan.
  
Annabeth je zodpovědná za výpravu. Snila o tom dlouhou dobu, ale teď je na ní toho moc. Nemluvě o tom, že se jí nálada mění jak na běžícím páse, hlavně když je blízko Percyho.

Percy nic nechápe. Jako vždycky je úplně mimo obraz. Neví, co ostatní z táboru polokrevných dělaly od doby, kdy je naposledy viděl a nechápe Annabethino chování.

Grover je smutný. Hrozí mu sebrání pátračské licence. Musí najít nějakou stopu po Panovi. A to je taky ochotný udělat. I když to znamená, že musí vstoupit do podzemí, kde to nemá vůbec rád.

Tyson se vůbec nezměnil. Je to skvělý bratr a přítel. Pořád je ochoten obětovat život za své přátele. A i když zrovna nemusí Grovera a Grover nemusí jeho, hodně mu pomůže.

Jak z názvu vyplívá, děj se z větší části odehrává v labyrintu. Labyrint je v podzemí a stejně jako hora Olymp se stěhuje. Nejsem schopna říci, kde přesně labyrint je. Je hrozně velký a nelze říct, kde začíná a kde končí. To vědí snad jen bohové.

Docela mě překvapilo pár nižších bohů, kteří se zde vyskytovali a já ani nevěděla, že "existují". Stejně tak několik příšer. A pak mě překvapilo chování některých bohů a polokrevných.

Knížka byla stejně úžasná jako všechny předchozí díly. Tahle série sice nejde s kvalitou nahoru, ale nejde ani dolů. A mně tahle kvalita naprosto vyhovuje.

Jsem zvědavá, jestli bude film podle třetí a čtvrté knihy. A pokud ano, tak by mě vážně zajímalo, jak by vypadal filmový labyrint. Ale to je zatím daleko a já se nemůžu dočkat toho, až se dozvím, jak dobrodružství Percyho Jacksona skončí.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)