26. 8. 2015

Maturita - Angličtina

Název: Maturita - Angličtina
Původní název: ---
Spisovatel: Kateřina Matoušková, Barbora Faktorová
Žánr: Učebnice
Počet stran: 64
Nakladatelství: Fragment




Tuto učebnici jsem chtěla ze dvou důvodů, které spolu tak trochu souvisejí. Ten hlavní je, že ve škole od prváku máme mluvní cvičení právě z maturitních témat a občas se z těch jejich materiálů nedá vůbec učit. A konkrétně tuto učebnici jsem chtěla, protože doma mám ze stejné série němčinu a její zpracování se mi moc líbilo.

Jak jste si jistě všimli, obálka je v modré barvě a ve stejné barvě je i celá učebnice. Takže nadpisy, puntíky, čísílka, tohle všechno je v modré a skvěle to k sobě ladí. Člověk by řekl, že to není zas až tak důležité, ale uznejte sami, že se vám lépe učí z učebnice, která je dobře esteticky udělaná.

Celá učebnice je přehledná a je opravdu lehké se v ní orientovat. Ze všeho nejdřív tam máme návod, jak pracovat s učebnicí, kde vlastně máte, co všechno v učebnici najdete a podle jaké struktury jdou jednotlivá témata. Pak tedy tradičně obsah a následně už třicet nejčastějších maturitních témat.

Každé maturitní téma je na dvě stránky. Ze všeho nejdřív tam máte pár základních otázek a podle nich následně vypracované maturitní téma. Je to vypracované jen anglicky, ale je to opravdu jednoduchá angličtina, takže si myslím, že překlad nebude pro nikoho problémem.

Následně tam jsou doplňující otázky, ke kterým už tedy není nic vypracováno, ale může se to hodit, pokud se potřebujete před učitelem blýsknout.

Nechybí ani slovní zásoba. Takže pokud v textu opravdu něčemu neporozumíte, nejdříve se podívejte, jestli slovíčko není vysvětlené pod tím, než abyste to složitě hledali ve slovníku.

A úplně na konci místo na poznámky. Což je asi tak přes třetinu stránky, možná trochu více a podle mě to úplně stačí, protože autorky této učebnice byly velice chytré a tak si každý list můžete vytrhnout, udělat dírky do naznačených míst a vložit do desek ke svým poznámkám.

Tohle je aktualizované vydání, které vyšlo celkem nedávno, takže se nemusíte bát, že by tam chyběli nějaká častá témata, co se dávají k maturitním zkouškám. A jak už jsem zmínila, opravdu je to hodně jednoduchá angličtina, takže porozumění je bez problémové.

Učí se z ní opravdu skvěle, protože je přehledná, nejsou tu zbytečné informace, které stejně nikdy nevyužiju a je dělaná tak, abych si mohla zvýraznit to, co je pro mě nejdůležitější a já mám zvýrazňování hrozně ráda. Určitě ji budu následující čtyři roky používat velmi často a ráda, protože je vážně skvělá.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)