27. 6. 2023

Smrtící slova

V Kaitě je magie zakázaná, proto musí princezna Šiori svůj dar skrývat. Avšak právě proto, že jí nikdo nikdy neučil, jak má magii používat, je pro ni stále těžší se ovládat a zachovat své tajemství. Brzy se však ukáže, že Šiori není jediná, kdo v království ovládá magii. Její nevlastní matka má tento dar také a neváhá ho použít proti Šiori. Promění její bratry v jeřáby a Šiori zaváže k věčnému mlčení, jelikož za každé slovo, které unikne z jejích rtů, umře jeden z jejích bratrů.

Styl psaní je hodně hutný, plný popisů, což se vzhledem k tématům knihy, která nejsou obvyklá, nejspíš dalo čekat. Ale i tak je příběh čtivý a čte se rychle. Sice mi pocitově připadalo, že mi čtení knihy zabralo mnohem víc času než v jiných případech, ale ve skutečnosti to tak vůbec nebylo.

Moc se mi líbí propojení klasické pohádky bratří Grimmů a asijské mytologie. Je to zajímavé a především naprosto originální, rozhodně jsem nikdy nic takového nečetla. Navíc ta kombinace skvěle funguje! Je pravdou, že jelikož se nevyznám v asijské mytologii, bylo pro mě krapet složitější si některé věci ujasnit, ale to rozhodně nedávám za vinu knize, jelikož autorka všechno důkladně vysvětlila.

Moc se mi líbila i milostná zápletka. Byla hrozně milá a i přesto všechno, co se dělo kolem, díky ní příběh hřál na srdci a působil na mě částečně i takovým feel-good dojmem, což je něco, co jsem od knihy ani v nejmenším nečekala. Je to zase další jedinečný rys knihy, který z ní dělá něco, co tady ještě nebylo.

Kromě perfektně promyšleného příběhu si dala autorka hodně záležet i na postavách. Ačkoli se to na začátku knihy nemusí zdát, tak každá z postav je v knize popsána opravdu do hloubky, což ale v některých případech nevylučuje auru tajemna, která se kolem nich vznáší. A jelikož toho v příběhu prožijí postavy opravdu hodně, během knihy se postupně, ale výrazně proměňují, což je perfektně zachyceno.

Šest rudých jeřábů je skvělá kniha, kterou můžu určitě doporučit. Obzvlášť, pokud máte rádi retellingy a zajímá vás asijská mytologie. Já už se moc těším na pokračování a doufám, že od autorky vyjdou i další příběhy.

Za poskytnutí knihy k recenzi a náhled do asijské mytologie děkuji e-shopu Megaknihy a nakladatelství Ocelot.
Knihu můžete zakoupit na stránkách e-shopu Megaknihy a pokud vás zajímá, jaké další knihy u nakladatelství Ocelot vyšly nebo se teprve připravují, zjistíte to na stránkách nakladatelství.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)