13. 4. 2019

Kdo bude další oběť?


Carola Martinsová má práci, kterou by jí mnohé ženy záviděly. Je to influencerka. Její den spočívá v propagovaná sebe samé, značek a pořádání večírku. Ty jsou legendární. Na každý sestavuje seznam hostů speciálně vybraných tak, aby jí dopomohli ještě k lepší kariéře. Celý její život je neuvěřitelně organizovaný a směřuje jen k tomu, aby se Carola stávala čím dál tím populárnější.

Celý její život se ale začne rozpadat, když se na scéně objeví vrah, který si vybírá své oběti mezi svými hosty. Konkrétně mezi těmi, se kterými má Carola nějaký spor. Všichni se jí začínají stranit a její popularita upadá stejnou rychlostí jako oběti přibývají. A Carola chce jediné, aby ho konečně chytili a ona se mohla vrátit ke svému pracně vybudovanému životu.


Sociální sítě jsou součástí našeho každodenního života ať už chceme nebo ne. Je pravdou, že v některých knihách, thrillerech, jsou hlavním námětem. Ale přišlo mi, že v knize Seznam hostů jsou hlavním námětem, aniž by zastávaly nějakou negativní nebo pozitivní roli, a právě to mě na knize zaujalo.

Jelikož nemám s autorkou žádnou zkušenost, nevěděla jsem, co od knihy můžu čekat. Sice jsem se na ni těšila, ale neměla jsem nějaká očekávaná. Vlastně jsem si nevytvořila ohledně toho, jak dobrá by tato kniha mohla být žádný předpoklad. Pustila jsem se do ní s čistou hlavou, bez předsudků a očekávání.

Sanne Averbeck pro tuto knihu zvolila er-formu. Popravdě jsem očekávala, že příběh bude pouze o Carole, ale střídají se tu části o Caroly, její kamarádce Biancy a dalších lidí. Díky tomu má každý čtenář možnost nahlédnout do hlavy nejdůležitějších postav bez toho, aby byly nějak zkreslené Caroliným názorem.

V knize jsou klasické kapitoly, ale vyskytují se v ní i takové, kde jsou zachycené konverzace na sociálních sítích, konkrétně Facebooku. Je to takové pěkné oživení, stejně jako to, že před každou kapitolou jsou pak různé úryvky z knih nebo blogů ve kterých se vyskytují taková menší vodítka toho, co se v dané kapitole bude dít. Někdy jasně viditelná, jindy méně.

Kombinace klasických kapitol, úryvků a „facebookových“ kapitol tvoří opravdu čtivou knížku, jejíž stránky v ubíhají v podstatě rychlostí světla.

Seznam hostů je opravdu krásný a zajímavý příběh. Především pak musím vyzdvihnout jeho originálnost, především tedy kariérní prostředí, ve kterém se celý příběh odehrával, a nepředvídatelnost, která je u thrillerů pro mě nutností.

Autorka knihu opravdu dobře vymyslela. Dokázala příběh elegantně zamotat tak, abych si až dokonce nebyla jistá, kdo je vrah, a nakonec mě ještě překvapila. I když musím uznat, že i když odhalení vraha bylo skvělý, tak byl konec přeci jen trošku zmatený, ale opravdu jen trochu.

Hodně jsem se těšila právě na to, jak budou v knize popsány sociální sítě a rozhodně nejsem zklamaná, naopak. Autorka z nich neudělala nic pozitivního ani negativního, ale něco, co prostě existuje a různí lidé to využívají různými způsoby.

Jedinou vadou této knihy je podle mě hlavní postava. Na rozdíl od těch ostatních mi přijde příliš nereálná. Jsou lidé, kteří žijí jenom svou prací, ale u Caroly to byl takový extrém, že se mi prostě nedařilo uvěřit, že by taková žena skutečně mohla existovat. Chyběl mi tam nějaký výraznější prvek lidskosti.

Celkově jsou ale postavy dobře popsané. Autorka si dala záležet na tom, aby i u méně důležitých postav vyšla najevo jejich pravá povaha a nezůstali jen postavou, která se v knize objevila jen proto, aby se mohla stát obětí.

Seznam hostů je podle mě skvělá kniha. Sice je tu pár věcí, kvůli kterým bych ji nezařadila do svých top thrillerů, ale rozhodně si mi líbila a jsem moc ráda, že jsem měla možnost si ji přečíst. Určitě vám ji doporučuji. Je to thriller s opravdu zajímavým a originálním námětem. Je to takový závěr čerstvého vzduchu, nová generace thrillerů.


Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Knihy Dobrovský.
Knihu Seznam hostů můžete zakoupit na stránkách knihkupectví Knihy Dobrovský.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)