22. 12. 2017

Filmová hodinka #11



Christmas in Wonderland (Miliónové vánoce)


Přestěhovali se do nového města, nemají přátele ani peníze. To nevypadá na vydařené Vánoce.
Pro Saundersovy se letošní Vánoce nevyvíjejí dobře. Museli se přestěhovat z Los Angeles do kanadského Edmontonu, takže nejstarší Danny, dvanáctiletý Brian i šestiletá Mary přišli o všechny přátele, ale navíc otec Wayne přišel o práci a matka Judy uvízla v Los Angeles na letišti kvůli předvánočnímu návalu. Waynea tak čeká noční můra všech mužů. Musí sebrat děti a vyrazit s nimi na nákupy do nejvelkolepějšího obchodního centra ve městě a možná i na světě, i když si nemůže dovolit moc utrácet. Zatímco se snaží zorientovat v bludišti obchodů a návalu zákazníků, nadšená Mary si pod dohledem bratrů vystojí frontu k Santovi, jemuž se na klíně svěří s přáním mít pro tatínka milion dolarů, aby se nemusel trápit. Zdá se, že na Santu zapůsobila, protože o chvíli později před ní přistane velká taška plná peněz. Zatímco nejstarší Danny se seznámí s atraktivní blondýnkou a snaží se na ni zapůsobit, Brian s Mary se vrhnou do nákupů. Netuší, že taška, patřící Leovi a Sheldonovi Cardozovým, je plná falešných stodolarovek, které mají předat bezohlednému šéfovi, a že je bratři, kterým taška spadla z ochozu, viděli a okamžitě se pustili po jejich stopách. Jenže chytit mazané a vynalézavé děti není snadné.

Miliónové Vánoce je jeden z těch filmů, které jsem hodně dlouho míjela. A když jsem ho konečně viděla, nedokážu pochopit proč. Vždyť je skvělý! Má v sobě akci, magii a především tu pravou vánoční náladu. Navíc ukazuje to, co je v životě nejdůležitější. Sice bych si mohla rýpnout, že je naprosto nepravděpodobné, že dvě děti narazí na milión dolarů, ale to bych pak musela zpochybňovat existenci Santy a tím pádem skoro všechny vánoční filmy, což rozhodně nemám v plánu. Nejsem Grinch.


Call me Claus (Veselé Vánoce, Santa Clausi!)


Lucy je impulzivní podnikatelka, která pronajímá Santa Clause. Jenže jemu teď po 200 letech končí smlouva a Lucy má být tou nejlepší kandidátkou na jeho místo!

A u dlouho přehlížených filmů ještě zůstanu. Veselé Vánoce, Santa Clausi prostě nemůžu opomenout. Sice musím připustit, že z filmu nejsem tak nadšená, jako z předchozího, ale je fajn. Opět je plný vánoční nálady a to je podle mě to hlavní. A stejně jako většina vánočních filmů, nese jisté poselství.

The Polar Express (Polární expres)


Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup!

Dobře, k opomíjeným filmům patří i Polární expres. Musím však říct, že ten se mi líbil asi ze všech nejméně. Ne, že by to byl špatný film. Ani mi nevadí, že se jedná o kreslený film, mám takové ráda, ale prostě mi úplně nesedl. Popravdě nejsem schopná vysvětlit proč. Protože dává divákům asi to úplně nejdůležitější poselství ze všech.


Christmas Cupid (Vánoční duch)


Sloan (Christina Milian) je mladá, krásná a úspěšná. Jediné, co jí chybí k úplnému štěstí, je povýšení v práci a zásnubní prsten od přítele. Když ale zemře její klientka, herečka Caitlin (Ashley Benson), jejíž duch se Sloan zjeví, uvědomí si, že život, který žije, vlastně dokonalý vůbec není. Je na čase sundat z nosu růžové brýle a změnit co se dá, než bude příliš pozdě.

Už jsem se zmínila, jak moc mám ráda Vánoční koledu? Jsem si jistá, že ano. Přesvědčit jste se o tom mohli v minulých hodinkách, když jsem psala přímo o Vánoční koledě a pak o romantickém filmu jí inspirovanou Bejvalek se nezbavíš.

Není tedy překvapením, že jsem neodolala ani Vánočnímu duchovi, zvlášť, když je jednou z hlavních postav Ashley Benson. Opět je to spíše romantika, ale Vánoce tu nechybí. A jako u každého filmu inspirovaného Vánoční koledou, i tady je hlavním motivem sobectví.

Podtrženo sečteno, film mám moc ráda. A je mi líto, že už ho dlouho nedávali v televizi. Ne, že bych se na něj nemohla podívat jen tak, ale s tím, kolik je nových filmů to není moc pravděpodobné. Každopádně doporučuji. A upřímně doufám, že narazím na další filmy na motiv Vánoční koledy. Pokud máte nějaký tip, pište do komentů.


Anotace pocházejí ze csfd.cz

2 komentáře:

  1. znam jen Polarni expres, i kdyz nepatri k mym nejoblibenejsim animakum na vanoce :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vánoční duch můj oblíbený, pouštím si ho vždy v období Vánoc. =)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)