5. 9. 2015

Upíří deníky - Fantom

Název: Upíří deníky - Fantom
Původní název:
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 192
Nakladatelství: Fragment





Opravdu netuším, co bych k obálce řekla. Je v podstatě stejná jako předchozí, jen jiná tvář. Původně jsem si myslela, že je na ní Elena, než mi došlo, že v knize je Elena blondýna. Ale teď bych řekla, že na obálce je Fantom, který vystupuje v knize. I když s jistotou to říct nemůžu.

Damon ožil a Sage a díky pomoci od Sage se opět dostal na do Fell´s church. Tam ale řádí Fantom, který všem namlouvá pocity, které ani mít nechtějí. Postupně se zmocňuje Eleny, Damona, Stefana… a obrací je proti svým přátelům, proti sobě samým i proti dalším lidem. Čím jsou slabší tím je silnější. Ale naši staří známí nikdy nepřestanou bojovat o svůj život.
Už snad ani nemá cenu říkat, jak se kniha čte, jelikož se všechny díly čtou stejně. Jsou čtivé, ale ne tak, že byste se od nich nemohli odtrhnout, i když to podle mě nemá za následek styl, který je fajn, ale podle mě děj, který, přiznejme si, je občas dost přeplácaný.

Damon je rád, že je zpátky, kdo by taky nebyl, když v podstatě vstal z mrtvých. Nejsem si jistá čím to je, ale chová se jinak. Míň panovačně a žárlivě, tedy když do toho zrovna nevstoupí fantom nebo nepustí své emoce schválně na povrch, ale celkově je klidnější a přesto je to pořád ten starý známý Damon.

Elena má se vším problém, všem závidí. Z velké části za to může Fantom, ale ten jen posiluje její emoce. Jeden by řekl, že po tom všem co prožila, už přestane uvažovat o nesmyslech, ale ne.

Stefan je agresivnější. V tomhle díle jsem ho neměla ráda, protože se choval doopravdy hrozně. Ne hrozně v Damonově stylu, ale hrozně jako hrozně. Sice se snažil za všechno, co udělal omluvit, ale ničemu to nepomohlo. Fantom zesílil jeho nejhorší emoce.

Matta Fantom také zasáhl, ale u něj to bylo poznat nejmíň. Ze všech nejvíc působil jako ten starý Matt. Žádné výbuchy, jen trocha znepokojujících myšlenek.

Meredith se před Fantomem také docela dost bránila. Vlastně byla stejná jako předtím, odvážná, sebevědomá, odhodlaná. Její emoce podle mě byli pod kontrolou narozdíl od minulého dílu.

Alarick by ze všech nejnormálnější. Nevšimla jsem si, že by ho fantom vůbec nějak ovlivňoval. Byl to ten starý známý Alarick, které se jen snažil pomoct, aby se vše vrátilo do normálu. Aspoň do takového, jaký je ve Fell´s church obvyklý.

Bonnie jsem nemohla vystát. Chovala se jako malá holka a to rozhodně nebyl vedlejší účinek nějakého Fantoma.

Fell´s Church pořád vypadá nedotčeně, jako kdyby se události minulého roku ani nestaly. Ale i tak je na Fell´s Church něco znepokojivého. Asi je to právě tím, jak všechno působí normálně, i když nedávno bylo město naprosto zničené. Ta magie, která to dokázala, mě docela děsí, přijde mi, že to nemusí být trvalé, že stačí jediné mávnutí a může se to změnit zpět do původního stavu. Momentálně bych se tam určitě nehrnula.

Zdá se mi, že z každé knihy je okrajově čerpán materiál pro seriál, i z této, i když je to tu mnohem méně než jinde. Tady se to hlavně podobá ve vztazích mezi bratry Salvatory. Celkově bych však řekla, že Fantom byl asi jeden z nejhorších dílů z Upířích deníků. Ne, že by to bylo nějak špatně, ale zdá se mi, že ten příběh tam byl vložen dost uměle.

Vždycky po několika dílech série dostane ukončení, jako kdyby to měl být poslední díl, ale nikdy není. Musím přiznat, že mě takovíto styl psaní štve. Kdybych se rozhodla čtení ukončit po tomhle dílu, klidně bych mohla, protože i když to není konec, vypadá to jako konec. Ale přijde další díl, s dalším příběhem a upřímně doufám, že bude lepší než tento.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)