11. 9. 2015

The Fault in our Stars

Český název: Hvězdy nám nepřály
Původní název: The Fault in our Stars
Žánr: Romantika / Drama / Komedie
Země: USA
Délka: 126 minut
Rok: 2014





Hvězdy nám nepřály je film známý po celém světě. Kupodivu jsem četla knihu (většinou se nejdřív dívám na film) a i když jsem z ní nebyla nadšená v takové míře jako ostatní, opravdu hodně se mi líbila. Hlavně kvůli hláškám. Nemohla jsem se dočkat, až to uvidím " na živo".

Nevím proč, ale tak nějak jsem předpokládala, že film bude lepší než kniha. Nebo spíše, že na mě bude mít mnohem větší emociální dopad, protože při čtení mě na rozdíl od zbytku světa žádné emoce neovládaly.

Hazel má rakovinu a i když je celkem spokojená, její matka i doktorka usoudí, že má depresi. Je tak donucena jít na podpůrnou skupinu, pro lidi s rakovinou. Tam potkává Augustuse, který rakovinu úspěšně zdolala avšak za cenu své nohy. A také jeho kamaráda Isaaha. V téhle chvíli se všechno změní. Hazel už není zalezlá doma se svou oblíbenou knihou Císařský neduh, ale podniká nejrůznější věci s Gusem a Isaahem.


Hazel je smířená. Je smířená s tím, že pomalu umře a vlastně žije už jen kvůli svým rodičům. Jenže tohle se změní, když potká Guse. Zjišťuje, že její život je mnohem víc, než jen přežívání a začne si ho užívat, jak jen se svou nemocí může.

Gusův smysl pro humor a úžasné metafory je důvod, pro jeho zapamatování. On všechno bere s nadhledem. Nikdy se nevzdává, naopak se snaží pomoct všem ostatním. Svým zvláštním roztomile uhozeným způsobem.
Prostředí, ve kterém se příběh odehrával, mi přišlo normální. Nic extra depresivního, nic extra skvělého. Prostě hořkosladká realita. Ale jedna věc, se mi ve filmu opravdu líbila a to kostra, kterou děti používaly jako prolézačku. Nevím, jestli byla skutečná nebo to bylo vytvořeno jen za účelem filmu, ale takovou věc bych ráda měla někde poblíž.

Jak už jsem zmínila v úvodu, film je natočen podle stejnojmenné knihy od Johna Greena a myslím, že se s knihou shoduje na 99%. To jedno procento je kvůli konci, ve kterém jediném jsem zaznamenala nějaký větší rozdíl.

O úspěchu filmu se nedá pochybovat. Je znám na celém světě. Když dokoukáte film, máte chuť si přečíst knihu. Když dočtete knihu, máte chuť si pustit film. Je to takový začarovaný kruh. A určitě si takovou slávu zaslouží.

Film jsem viděla už hodněkrát. Když jsem ho viděla poprvé, neukápla mi ani slza, stejně jako u knihy. Ale pak jsem ho viděla podruhé, potřetí… a nastalo slzavé údolí. Což se mi u mnoha filmů nestává.

Hvězdy nám nepřály má silný příběh, ale to není to hlavní. Hlášky, které se tu vyskytují, jsou jednoduše jedinečné, stejně tak jako myšlenky. Pokaždé, když jsem si film pustila, jsem se zamyslela nad něčím jiným a tak jsem přišlo na plno zajímavých věcí. A jsem si jistá, že je ve filmu ještě hodně zajímavých myšlenek, které jsem si neuvědomila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)