6. 9. 2015

Past

Název: Past
Původní název:
Spisovatel: Andrew Fukuda
Žánr: Fantasy
Počet stran:
Nakladatelství: Fragment





První díl byl červený, druhý modrý a tento je zelený. Stejně jako předchozí dvě obálky je tu opravdu velké množství odstínu, které krásně přecházejí jeden od druhého. Také tu je velkými písmeny napsán název knihy. V písmeně P je podobizna Gena a v písmenu A je další podobizna. Nejsem si úplně jistá, ale řekla bych, že patří Sisy. Ale obrázky v písmenkách u předchozích dvou dílů působily, jako že tam patří. Tady to na mě působí úplně jiným dojmem, jako kdyby je tam někdo vecpal násilím. Přesto se mi obálka opravdu hodně líbí. Avšak nejhezčí ze série není, to je podle mě obálka Kořisti.

První i druhý díl série končil tak napínavě, že jsem po dočtení každé knihy jen čekala na to, kdy vyjde další díl. I když Past vyšla už v dubnu, já se k ní dostala až před nedávnou dobou. To však vůbec nevadí, aspoň jsem si užila čekání na vyvrcholení celé trilogie.

Gen se svými přáteli a občany Misie odjíždí vlakem neznámo kam. Ačkoliv Gen má tušení, že vlak míří rovnou do záhuby, do Vladařova paláce. A také má pravdu. Gen už jednou přežil mezi upíry, ale podaří se mu to znovu v uzavřeném prostoru? Zvlášť když musí ochránit své přátele? Navíc to vypadá, že mu nehrozí nebezpečí jen ze strany upírů, ale i od lidí.

Stejně jako u předchozích dvou dílů byla kniha velmi čtivá. Hned jak jsem si přečetla kapitolu, musela jsem si přečíst další. A takhle pořád dokola, dokud jsem knihu nedočetla. Hlavní zásluhu má na tom samozřejmě příběh a styl psaní, ale podle mě v tom mají roli i krátké kapitoly. Optické vnímání je podle mě důležitá věc, a když mají kapitoly jen pár stránek, kniha se čte rychleji, než když má každá po třiceti stranách, aspoň mě. Ale tohle všechno má celá trilogie společné. Ale byl tu jeden rozdíl. Předchozí díly byly od začátku do konce vyprávěny z Genova pohledu. Tady se však setkáváme i s několika kapitolami z pohledu Záře.

Gen se hodně změnil. Kdysi to byl kluk, který si dával velký pozor, aby se neprozradil. Nikomu nevěřil a jednal sám za sebe. Ale teď je to někdo úplně jiný. Našel si lidi, kterým může důvěřovat a udělá cokoliv, aby je mohl zachránit.

Sisy se nezměnila vůbec. Je tvrdohlavá, prudká a pouští se do bojů, které nemůže vyhrát. I tak je na ní něco co obdivuju. Nevzdává se naděje.

Záře se změnila. Za což může hlavně to, že je to upír. Ale i když touží po krvi stejně jako všichni ostatní jejího druhu, něco z jejího lidství v ní zůstalo. Láska k Genovi. Nedokáže mu ublížit. Naopak se ho snaží zachránit, jenže právě tahle její snaha má opačný účinek.

Jak už jsem zmínila výše, část příběhu se odehrává ve vladařově paláci. Ráda bych vám řekla, jak to místo vypadá, ale nemůžu. Hodně velká část paláce nebyla vůbec popsána, a ta která ano, je příliš důležitá pro děj, abych vám ji popsala. Ale jedno přeci jen řeknu. Není to místo na kterém by byl kdokoliv rád. Rozhodně ne nikdy z lidí.

Ale naštěstí se příběh neodehrával jen v paláci, ale i v Metropoli. To je trochu příjemnější prostředí. Sice pořád plné upírů, kteří by neváhali se zakousnout, kdyby uviděli člověka. Ale aspoň má člověk kam uniknout, je tam aspoň trochu svobody. I tak to ale není žádná výhra.

Past je rozhodně lepší než Hon, kde se mi plno věcí nezdálo. Mám tušení, že se mi pár věcí nesedělo ani v Kořisti, ale byly to jen detaily. Ale tady? Na nic jsem tu nenarazila. Takže závěrečný díl série je nejspíš ten nejlepší díl. I když nebýt těch nesrovnalostí v prvním díle, nejspíš by měli všechny knihy stejnou kvalitu.

I když jsou knihy skvělé, to, co vás donutí vzít si další díl je vždycky konec. První i druhý díl končily tak, že i kdyby to byla největší blbost na světě, stejně byste si chtěli přečíst další díl. A i když čtvrtý díl už není, tato kniha končí stejně. Otevřeně. Jako kdyby mělo být pokračování, které by vše vysvětlilo.

Nemám ráda otevřené konce, ale pravda je, že lepší a překvapivější konec než tento si pro Past neumím představit. Navíc vás to nutí, abyste se zamyslely. Co když to není výplod fantazie? Co když to tak doopravdy bylo?

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)