23. 8. 2015

Rozdělená srdce

Název: Rozdělená srdce
Původní název:
Spisovatel: Bettina Belitz
Žánr: Romantické
Počet stran: 480
Nakladatelství: Fragment




Obálka je neutrální. Neurazí, nenadchne. Možná, kdyby tam byla ještě jiná barva, ale tohle je celé laděné do bílé a těch pár barevných věcí moc nevynikne. Ale na druhou stranu to celé působí křehce.

Očekávala jsem dívčí románek. Ale já mám asi tendenci si vybírat knihy, kde jsou nadpřirozené bytosti, i když to nemám v úmyslu.

Knížka se četla dobře, člověk se do ní dokázal začíst. Ale v zásadě jsem četla zbytečné věci, které by tam ani být nemusely a kniha tak mohla být o tři sta stránek lehčí.

Elizabeth se z Kolína s rodiči přestěhuje do vesnice. Rodiče jsou z nového prostředí úplně nadšení, ale Ellie to tak nevnímá. Nejradši by od tamtud co nejrychleji zmizela. Dokud se neseznámí s Collinem. Collin je tajemný cizinec a proto je pro Ellie tolik zajímavý. Collin totiž není obyčejný člověk. Je to zmor. Ale to není jediné tajemství, které se Ellie dozví.

Ellie je prostě nepochopitelná postava. Za celou knihu se mi nepodařilo její chování pochopit. Vlastně se mi zdá, že se chová jako nána. Někdo by řekl, že je to typické chování pro Bellu z Twilight, ale to si nemyslím. Ellie se chovala opravdu hůř.

Collin neví, co chce. V jednu chvíli se od sebe snaží Ellie odehnat, ale v druhé naopak. Svým způsobem to ale není jeho vina. Snaží se, aby byl v bezpečí a tím pádem i ona.

Upřímně nechápu, co se Ellie na venkově nelíbilo. V knize to bylo popsáno úplně pohádkově. Čistý vzduch a les. Sice trochu strašidelný, ale já osobně bych se tam přestěhovala hned.

Překvapením pro mě byl typ nadpřirozených bytostí a vlastně celý námět knihy. Byla opravdu originální. Ale hořkým zklamáním je pro mě, jak byla kniha napsána. Všechno bylo dopodrobna probíráno kousek po kousku, a když se do toho člověk začetl, tak to bylo zbytečné. A kromě jiného bych řekla, že by se to celé dalo pojmout úplně jinak.

Opravdu netuším, komu by se mohla kniha líbit. Jistě nápad je zajímavý a zaujme všechny nadšence fantasy. Ale příběh je naprosto průměrný.

Myslím si, že kniha moc úspěšná nebude. Co jsem tak koukala na internetu, zjistila jsem, že by měli být další dva díly. A vím moc dobře, že ve výjimečných případech jsou druhé díly lepší než první. Jako série by to tedy možná mohlo mít úspěch, ale další díly jsem nečetla, proto to nemohu říci s jistotou.

Nápad knihy byl dobrý, ale místy to bylo hrozně zdlouhavé. A nakonec mi vlastně i přišlo, že se v té knize až na posledních pár kapitol skoro nic nedělo. A v právě v těch posledních kapitolách to bylo akcí dost přeplácané. Mohlo to jít napsat lépe. Navíc to až nápadně připomíná Stmívání.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)