23. 8. 2015

Percy Jackson - Zloděj blesku

Název: Percy Jackson - Zloděj blesku
Původní název:  The Lightning Thief
Spisovatel: Rick Riordan
Žánr: Fantasy
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fragment







Přebal se mi hrozně líbí. Když ho vidím na obrazovce počítače, přijde mi takový pochmurný, ale ve skutečnosti je opravdu nádherný.

Dlouho jsem přemýšlela jestli Percy stojí za přečtení a pořád jsem se nedokázala rozhodnout. K tomu abych si ho nakonec přečetla, mě v podstatě nevědomky dokopala Suki. A jsem ráda, že to udělala.

Očekávala jsem hodně věcí o řecké mytologii, která mě opravdu zajímá. Doufala jsem, že se dozvím hodně o řeckých pověstech zajímavým způsobem.

Četla se sprostě skvěle. Když jsem jí musela odložit, tak mi to bylo úplně líto. Druhou půlku knihy jsem vlastně přečetla najednou. V jednu jsem si knížku otevřela a pak jsem jí zavřela v šest už přečtenou. Protože ono prostě nešlo se od ní odtrhnout.

Percy Jackson zjišťuje, že není obyčejný kluk s dyslexií. Je to polobůh, Poseidonův syn. A jde po něm mnoho nestvůr z Hádovy říše. Diův blesk byl totiž ukraden a je na Percym a jeho dvou přátelích - dcerou Athény, Annabeth a satyrem Groverem - aby odvrátil blížící se válku mezi Poseidonem a Diem.
 
Percy je fajn. Jen trochu zmatený. Nechápe nic z toho, co se děje, ale rychle si zvykne a stane se z něj opravdu odvážný člověk. Záleží mu na přátelích a rodině a udělal by cokoliv, aby je ochránil.

Annabeth mi přijde milá. Určitě je to dobrá kamarádka, která Percymu hodně pomohla. I když to tak nevypadá. A bystrá. Ale ze začátku mi přišla trochu sobecká. Chtěla jen jednu věc, dostat se na výpravu.

Grover je skvělý! Je zanícení pro věc. Snaží se ochránit Percyho, aby mohl jít ve stopách svých předků, i když by se nikdy nemusel vrátit. Je odvážný. Navíc jí plechovky, které by se v přírodě rozkládaly hodně dlouho. A vůbec se mu nelíbí, jak lidé zacházejí se Zemí. Je tedy starostlivý.

Zloděj blesku se odehrává na mnoha místech. Ale mně osobně se nejvíc líbilo podsvětí. Působilo to na mě asi nejopravdověji. Neříkám, že Olymp nebo obchůdek tetičky EM nebyl opravdový, ale z toho podsvětí na vás přímo dýchala ta atmosféra.

Čekala jsem, že se dozvím věci o řecké mytologii, ale nečekala jsem, že toho bude tolik a bude to tam přesně popsané. Jsem za to ale ráda. Miluju řeckou mytologii, je to něco úžasného. A tady je popsané zajímavým způsobem a vhodně zařazené do děje.

Nevěřím tomu, že existuje člověk, kterému by se to nelíbilo. Možná tak člověk, který nemá fantazii a nevěří tomu, že by teoreticky mohli bohové a další nadpřirozené bytosti existovat. Je to něco úžasného. Zajímavé, zábavné, dobrodružné. Prostě, kdo to nečetl o hodně přišel.

Když zapomenu na to, že jsem přečetla úžasný příběh, tak jsem si zapamatovala hodně věcí o Řecku a to lépe, než kdybych týden koukala do učebnice dějepisu a učila se to nazpaměť.

Být to na mně zařadila bych do povinné četby Percyho Jacksona místo Odysea a jiných řeckých dramat. Bohužel to na mně ale není, a tak můžu jen doufat, že si to přečtete. Ono to za to totiž stojí.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)