23. 8. 2015

Mezi nebem a zemí - Zamilované duše

Název: Mezi nebem a zemí - Zamilované duše
Původní název: Queen of the Dead
Spisovatel: Stacey Kade
Žánr: Fantasy
Počet stran: 208
Nakladatelství: Fragment





Obálka úžasná, hodí se skvěle k prvnímu dílu. Nemám jí co vytknout. Hůř je to s hřbetem knihy, který se mi vůbec nelíbí. Neladí to s předchozím hřbetem. A pak to není ani stejné, protože tady přibil nahoře nápis Young Adults a tím pádem to k sobě nesedí už vůbec. A v té knihovně to působí jako rozdílné knížky, ne knížky z jedné série.

Četlo se mi to skvěle. Rozdělení kapitol z pohledů Alony a Willa je skvělé a člověk tak získá celkový obrázek. Problém je, že mi tentokrát přišli Willovi kapitoly dost nezajímavé. Mnohem více mě bavilo číst ti Aloniny. Ale stylu psaní nemám co vytknout. Podle mě to bylo jen tím, že mě moc nezajímaly ti události u Willa.


Alona a Will společně pátrají po ztracených duších, kteří potřebují pomoc, aby se dostaly z tohoto světa. Problém nastává, když narazí na nepřátelského ducha a dívku, která je stejná jako Will. Will začne pátrat po otcově minulosti a Alona začne naprosto nesmyslně žárlit. Proto udělá hroznou blbost a je jen otázkou, jak to může dopadnout.

Alona dělá blbosti. Ale vážně je to královna krásy a žárlí na holku, která jí nestojí ani po kotníky. Dobře, možná je mrtvá. Ale Will měl pro ni vždycky slabost a najednou začne o sobě pochybovat. To je u Alony docela nová vlastnost. Ale nezapře se v ní její staré já.

Will zase nevnímá Alonu, tak jak by měl. Uznávám, že se snaží přijít na to co je zač a jak to bylo doopravdy s jeho s tátou. Ale on prostě jde za věcí, jako kdyby měl na očích klapky jako kůň a neviděl napravo ani nalevo. A začíná být vůči Aloně trochu nedůvěřivý. Ale taky se vněm nezapře ten skutečný Will.


Hodně se vyskytujeme v nemocničním prostředí a z toho taky vyplívá, že to celý zní pochmurně. Protože nemocnice je už sama o sobě špatná a když si k tomu přidáte lovce duchů, kteří je chtějí zkoumat, tak to není vůbec jako z pohádky.
 
V porovnání s prvním dílem to bylo horší. Bylo mi jasné, co se stane na konci. A nebylo to celkově tak originální jako první díl. A abych byla upřímná, tak mě průběh knížky i trochu zklamal. Nová postava, změna situace…. Prostě se to všechno změnilo. Nebylo to zase o tolik horší, ale bylo to prostě jiné.


Záleží na vás, pokud si chcete ponechat v paměti Alonu a Willa z prvního dílu nečtete to. Ale to asi nebude chtít nikdo. Všichni chceme vědět, jak to mezi nimi dopadne a já nemám důvod k tomu, abych někomu tuhle knížku zošklivovala. Je skvělá, ale jak už jsem řekla je jiná.

Po tom, jak se to celé vyvinulo jsem opravdu zvědavá, jak bude vypadat poslední díl. Mám dvě teorie, o čem by mohl být a jsem vážně zvědavá. Hlavně na to, jestli se to více přiblíží prvnímu dílu nebo druhému či to bude něco úplně jiného.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)