22. 8. 2015

Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva

Název: Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva
Původbí název:  The Daykeeper's Grimoire
Spisovatel: Christy Raedeke
Žánr: Dobrodružné
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment




Obálka je velmi nezvyklá. Popravdě vůbec nevím, co si mám o ní myslet. Předpokládám, že na obálce je zobrazen jeden z Mayských kalendářů, ale jistá si tím vůbec nejsem. Pokud by to ale tak bylo, skvěle by to vystihovalo knihu. Tmavé barvy působí tajemně a obrázek působí starobyle, což je podle mě dobře.

Kniha se mi četla dobře. Byla velmi poutavá. Ale jelikož v ní bylo hodně námětů k zamyšlení, tak jsem od ní pořád odbíhala, abych si ujasnila myšlenky. Ale rozhodně to nebylo, proto, že by byla nudná. Ale byla plná zajímavých věcí, které jsem musela vstřebat.

Caity se s rodiči přestěhovala na hrad, kde nachází plno záhad. Caity se rozhodně všechno rozluštit a zjistí, že osud celého lidstva je v jejích rukou a záleží jen na ní, jak se k tomu postaví. Jestli tento úkol přijme anebo ne. A pokud ho přijme, zvládne to?

Hlavní postava je Caity. Pro mě je to rozporuplná postava. Na jednu stranu je odvážná, ale na druhou ustrašená. Nevím, co si o ní mám myslet. Jestli to všechno nedělá jen ze strachu, že kdyby to neudělala, tak by se pak něco vážného stalo. Další důležitá postava je Caityn strýček Li. Ten jí v jejím pátrání pomáhá. A samozřejmě Tenzo. Vědec, který se zajímá o staré jazyky. Ještě zde je pan papírek. Pan papírek je opička, která umí origami a tráví hodně času s Caity. A dále tu je Alex. Vnuk hospodyně, která pracuje na hradě Caityních rodičů. Alex na konci Caity také dost pomůže a Caity je do něj zamilovaná.

Příběh se převážně odehrává na hradě Caityních rodičů. A částečně pak v San Francisku a na Velikonočním ostrově.
Překvapením pro mě byla opička, která umí origami. To bylo opravdu originální. Ale zklamal mě Caityn vztah s Alexem. Celou dobu jsem čekala, že se mezi nimi něco stane, ale ono nic.

Mohlo by se to líbit lidem, kteří mají rádi záhady. A kteří si stejně jako já myslí, že o světě nevíme všechno.

Mám takový pocit, že tato kniha moc úspěšná nebude. Ne proto, že by byla špatná. To rozhodně není. Ale myslím si, že lidem přijdou názory ohledně mayu kterých se tento smyšlený příběh týká, naprosto nesmyslné. A když se nad tím člověk zamyslí, tak příběh je opravdu velmi nereálný. Ale názory na vesmír a všechno kolem zní smysluplně.

Kniha se mi velice líbila. Jak už jsem řekla, byla plná zajímavých informací a myšlenek, které opravdu stály za to, aby o nich člověk popřemýšlel. Určitě si brzy přečtu i druhý díl, který jak doufám bude též nabytý zajímavými myšlenkami. A rozuzlí se tajemství, která v této knize zůstala skryta.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)