22. 8. 2015

Deklarace smrti


Název: Deklarace smrti
Původní název:
Spisovatel: G.L.Malley
Žánr:Thriller
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment
 
 


Obálka je nádherná. Působí na mě dojmem budoucnosti. Ošklivé budoucnosti, která by nás bohužel někdy mohla i potkat. A je skvělé, že část názvu knihy je napsána červeně. Symbolizuje to smrt a navíc se to hodí k té černobílé obálce, která je opravdu úžasná.

Očekávala jsem příběh o dívce na útěku, před vládou, zákony a spravedlností. Ale realita naprosto předčila moje očekávání. Byla tisíckrát lepší.

Deklarace smrti je napsána velice čtivou formou. Měla jsem ji přečtenou za pár hodin. Každé slovo této knihy jsem hltala. Odtrhnout se od ní pro mě bylo naprosto nemožné. Je napínavá a každá věta mě "nutila" přečíst si další.

Patnáctiletá Anna je přebytečná, neměla se vůbec narodit. Ale narodila se a teď za to musí platit. V Grange Hallu s dalšími přebytečnými musí tvrdě pracovat, aby mohla sloužit Vyvolením, kteří mají právo být na této planetě. Ale najednou do Grange Hallu přichází nový přebytečný, Petr. A tak se začíná všechno měnit…

Anna mi nejdřív přišla jako naivní dívka, která neumí používat mozek a jen poslouchá, co jí kdo přikáže. Později jsem ale pochopila, že s Annou to tak hrozné není, že se jen bála všeho neznámého, protože jí od malička všichni vykládali jen lži.

Petr mi přišel jako odvážný kluk, který si s ničím nedělá starosti a udělá cokoliv, aby se odvděčil svým blízkým a ochránil je.

Z prostředí ve kterém Anna vyrůstala, mě přímo mrazilo. Upřímně nechápu, jak by někdo mohl na takovém místě žít. Na to člověk nejspíš musí mít opravdu silné nervy.

Hodně velkým překvapením pro mě byl konec. Byl naprosto nečekaný a vlastně to byla zlomová část knihy. Hodně věcí se vysvětlilo a některé problémy se vyřešily. Konec knihy byl jednoznačně nejlepší.

Kniha se podle mě bude líbit všem, kdo po ní sáhne. Podle mého mínění by se tato kniha mohla vyšplhat mezi nejznámější knihy, ale chce to čas. O tom, že je úžasná, svědčí i to, že její první výtisk, s názvem Přebytečná, byl vyprodán.

Závěrem bych chtěla říct, že tuhle knihu zbožňuji. Určitě si ji časem přečtu znovu. Někde jsem četla, že kniha má i pokračování a já pevně doufám, že je to pravda a bude zde vydáno. Poněvadž tohle je titul, který si zaslouží pokračovat.
 

 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)