26. 8. 2015

Hledání Aljašky

Název: Hledání Aljašky
Původní název: Looking for Alaska
Spisovatel: John Green
Žánr: Román
Počet stran: 256
Nakladatelství: Knižní klub




Z obálky nejsem vůbec nadšená. Musím přiznat, že ke knize se hodí. Má v sobě všechny důležité prvky. Ale celkově se mi nelíbí.

Kniha je od Johna Greena, od kterého jsem četla Hvězdy nám nepřály, které se mi líbily. A tak jsem se rozhodla zkusit i Hledání Aljašky.

Přiznám se, že jsem od knihy moc neočekávala. Hvězdy nám nepřály, a teď mě prosím nezabíjejte, se mi líbily, ale bylo to slabší, než jsem čekala. A tak jsem Aljašce moc nedůvěřovala.

Knížky od Johna Greena jsou hodně čtivé. Ale přesto mi přišlo, že tu pár věcí bylo úplně zbytečně. A některé věci se omíjeli pořád dokola. Dál mi vadilo, že kniha byla rozdělena na předtím a poté. Jak tam bylo napsáno tolik dní předtím a tolik dní poté, tak už se mi ta čísla slévala dohromady a neměla jsem ve skutečnosti ani nejmenší pojem o tom, jaký je čas.

Miles se rozhodl, že najde "velké Možná". Proto začíná chodit na internátní školu, na kterou chodil jeho otec. A tady se úplně změní. Konečně má kamarády, se kterými různě blbne. Plukovník a Aljaška jsou jeho nejbližšími přáteli. Ale občas se kvůli nim dostane do maléru.
  
Váleček (Miles) byl prostě divný. Dělal něco, protože to dělaly ostatní a celkově bych ho přirovnala k pětiletému dítěti. Říkal, že jde hledat "velké Možná," ale podle mě nic takového nehledal. Jen se choval jako nezodpovědný pitomec.

Plukovník byl psychicky dost silný a tvrdohlavý. Vzhledem k jeho rodinné situaci jsem se tomu nedivila. Ale celkově se podle mě choval dost hloupě. Neuvažoval, jen ctil naprosto stupidní pravidla, která ani nebyla pravidly.

Aljaška je kapitola sama pro sebe. Nevyrovnaná, nemá nejmenší tušení, co chce, výbušná a nerozumná. Hodně si toho zažila to ano. Jenže to jaký lidé jsou je sice ovlivněno událostmi, ale pokud někdo nechce takový být, prostě není. (A teď si připadám hloupě, protože mluvím o postavě, která musí být taková, jak to chce spisovatel.) Já osobně bych se od osoby, která je jako Aljaška držela co nejdál.

Celé se to odehrává na internátní škole, která na mě nepůsobí zrovna útulně. Mám takový pocit, že kdybych ji viděla ve skutečnosti, vzala bych nohy na ramena. Já bych v takovém neútulném a nenávistném prostředí žít nemohla.

V Hledání Aljašky jsem se zklamala. Když o tom přemýšlím, bylo to o ničem. Prostě se parta lidí opíjela do němoty a kouřila. Nic, co by mě zajímalo. A pak chtěli přijít na něco, co už vlastně bylo jedno. Minulost nikdo nezmění.

Když ji porovnám s Hvězdami, tak hvězdy jsou o sto procent lepší. Měly příběh, pointu, poslání. Kdežto toto nemělo nic z toho. Alespoň podle mě ne.

Opravdu mě to zklamalo. Greenovi určitě ještě šanci dám a přečtu si další knihu, ale tuhle už nikdy víc. A já osobně ji nedoporučuji ani vám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)