26. 8. 2015

Království nevinnosti

Název: Království nevinnosti
Původní název:  The Kingdom of Childhood
Spisovatel: Rebecca Coleman
Žánr: Román
Počet stran: 312
Nakladatelství: Ikar




Obálka je jednoduchá. Vlastně to je jen fotka, ale opravdu nádherná fotka. Jsem si jistá, že vyfotit to dalo mnoho práce.

Na knihu jsem narazila při sledování lákačky od Rodaw. Nevím přesně, který to byl měsíc, ale myslím, že únor. Téma mě zaujalo, a když jsem ji pak zahlédla v knihovně, rozhodla jsem se to s ní zkusit.

Knihu, kde by se řešilo téma vztahu studenta s učitelkou, jsem před touhle žádnou nečetla. Neměla jsem nejmenší tušení, jak se mi bude kniha líbit a o čem konkrétně bude, protože možností byla sousta, i když bylo hlavní téma už určeno.

Nečetlo se to špatně. Ale byla tu spousta nudných odstavců, které bych nejraději přeskočila. Pak v knize bylo pár německých slov a vět. Já se němčinu učím, ale mám jí teprve rok, tudíž umím sotva základy. Tím pádem jsem tomu nerozuměla. Nevadily by mi německé obraty jako takové, spíše to, že tam nikde v závorkách nebo na konci nebyl překlad. To by podle mě mělo být.

Judy je učitelka nižšího stupně. Zach je student vyššího stupně a kamarád Judyina syna. Najednou se stává, že ti dva k sobě cítí sexuální přitažlivost. A nakonec se spolu zapletou. Důsledky ovšem nebudou zrovna pěkné. Ani pro jednu ze stran.

Judy jsem neměla vůbec ráda. Snažila se chovat jako andílek, ale ve skutečnosti to byla pěkná mrcha. Všechno si ospravedlňovala tak, aby z toho vyšla dobře. Aby se necítila vinná za něco, za co ve skutečnosti vinná byla.

Zach byl fajn. Určitě byl částečně obětí. Ale za to co se stalo, mohl hlavně sám. On si začal. A to svědčí buď o naivitě, nebo o hlouposti. Navíc se nedokázal ozvat. Jen slepě poslouchal, když to tak řeknu, i když chtěl něco úplně jiného.

Království nevinnosti mě zklamalo. Vadil mi jak děj, tak styl psaní. Děj byl takový na hlavu, a co se týká stylu psaní, tak to bylo docela nudné a zdlouhavé. Ale nejvíc mi asi vadilo chování hlavní postavy. Ta ženská byla zralá na psychiatra.

Ke knize se už v žádném případě nevrátím. Nelíbila se mi, tak vám jí nemůžu doporučit. Ale pokud mi nevěříte, můžete to risknout. Možná na vás zapůsobí víc než na mě. Každý člověk vnímá knihu jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)