24. 8. 2015

Dotek chladu

Název: Dotek chladu
Původní název: 
Spisovatel: Tamina Berger
Žánr: Thriller
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment




Obálka se ke knize hodí, to nepopřu. Ale nelíbí se mi. Podle mě je to jedna z nejhorších obálek, jakou tahle série měla. Květina, která má asi znázorňovat bílou růži v kostce ledu vypadá opravdu hodně divně. Navíc mi to ani nepřipomíná růži.

Anotace zněla zajímavě, ale zároveň nijak zvláštně. Zase tam byl nějaký kluk, který má asi s vraždou něco společného. V každé té knize je nějaký takový kluk. Nikdo se nemůže divit, že od těch knížek očekávám čím dál mí.

Dotek chladu byl jako jedna z mála knih vypravován z dvou pohledů. Z pohledu Theresina v přítomnosti a z pohledu Julie skrz její deník. Deníkové zápisky byly občas trochu nudné, ale celkově to bylo dobré zpestření příběhu.

Theresina kamarádka Julie nejspíš spáchala sebevraždu. Theresa tomu nevěří na to Julii moc dobře znala. Proto pátrá na vlastní pěst. Je si jistá, že s tím má něco společného Leon, kluk, který je sledoval na každém kroku. Jako obvykle však není nic takové, jak se zdá.

Theresa mi přijde odvážná. Hledá vraha své kamarádky na vlastní nebezpečí a vlastně ani nepřemýšlí o tom, jestli by se jí nemohlo něco stát. Což je na jednu stranu lehkomyslné, ale na druhou stranu to ukazuje zanícení pro věc.

Jaká byla Julie, můžu odhadnout jen z jejího deníku. Ale řekla bych, že byla naivní, neopatrná a lehkovážná.

Leon je jako obvykle pan tajemný. Když tohle opominu, tak mi přijde jako milý a odvážný kluk, který je ale zlomený a potřebuje někoho, kdo bude stát při něm.

Tohle bylo opravdu překvapení. Většinou vraha uhodnu už někdy v půlce knížky, ale tady jsem na to přišla asi tři nebo čtyři kapitoly před koncem. Což bylo vážně skvělé, protože jsem si užila pátrání spolu s Theresou a neměla při tom tušení kdo vrahem je.

Spolu s Dvojí tváří je tato knížka nejlepší s této série, jakou jsem kdy četla. Je to akční, strhující, překvapující a originální. Prostě vážně skvělé čtení.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)