26. 3. 2017

Kniha s číslem v názvu


Kniha s číslem v názvu... je to divné, ale konečně jsem našla téma na které mě napadají knihy, aniž bych musela dlouze přemýšlet. Dobře, jedna z knih (sérií) která mě napadla je Správná pětka a Tajná sedma, ale o tom jsem se už zmiňovala v dřívějším článku, takže pojďme na druhou sérii, jež mě napadla a možná si vzpomenu ještě na další.

Znáte seriál The 100? Je podle knižní předlohy od Kass Morgan (která se mi popravdě líbí mnohem víc než seriál... i když seriál mám ráda). V Česku vyšli od CooBoo bohužel jenom dva díly: Prvních 100 a 21. den. Podle mě jsou to skvělé knihy a popravdě nechápu, proč nevyšel další díl, ale o tomhle tento článek není... jen moc nevím, o čem psát.

Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.

Stovka odsouzenců, pronásledovaných nástrahami divoké přírody a tajemstvími své minulosti, musí bojovat, aby přežila. Nikdy se z nich neměli stát hrdinové, ale nakonec mohou být poslední nadějí pro CELÉ lidstvo.

Dále jsem si vzpomněla na První ze série Selekce od Kiery Cass. Myslím, že můj názor na tuhle knihu jste si už mohli přečíst v nějaké recenzi. Abych byla upřímná, tak si teď nedokážu vybavit, jaké pocity jsem měla po přečtení... kromě toho, že to bylo strašně urychlené.

Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

A poslední je Devátá stezka ze série Mediátor od Meg Cabot. Celá série Mediátor je skvělá, možná pro trochu mladší čtenáře, ale já jsem ji četla v osmnácti a zamilovala jsem si ji i tak, takže pokud jste nezkusili, nemyslím, že tím něco zkazíte.

Šestnáctiletá středoškolačka Susannah Simonová viděla svého prvního ducha, když jí byly dva roky, ale teď už není ani dítě, ani blázen. Přesto se její svět hemží nešťastnými zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly tam, kam jim je souzeno odejít. A pomáhat jim je právě úkolem mediáotrů, lidí, kteří mají vzácnou schopnost vidět a hovořit se zesnulými. Navenek je ovšem Suze normální holka, která touží po docela obyčejných věcech: aby byla ve škole oblíbená, aby kvůli ní maminka nemusela brečet do polštáře, aby ji konečně někdo políbil.

Zdá se, že řízek Tad Beaumont, se kterým se Suze seznámí na večírku, by mohl být žhavým kandidátem na roli učitele líbání. Jenomže vzápětí se v Suzeině ložnici objeví zoufalá mrtvá žena, která potřebuje doručit podivné poselství jeho otci. A když Suzeina přítelkyně Cee Cee zkusí dotyčného "projet" internetovým vyhledávačem, zjistí, že bohatý podnikatel Beaumont měl podezřele dobré důvody přát si smrt několika lidí, kteří v minulosti beze stopy zmizeli...

Tadova otce ovšem Suzeina schopnost komunikovat se zesnulými fascinuje. Zdá se, že se při touze navázat kontakty se svými oběťmi nezastaví před ničím...

Tohle je pro dnešek všechno a jestli jsem zněla trochu zcestně, omlouvám se. Sice je tohle téma, kde jsem si hned vzpomněla na pár knih, ale zase jsem nevěděla, co k nim říct, protože... no mají číslo v názvu, to je fakt, co k tomu dodat? 

Anotace k jednotlivým knihám jsou zkopírované z Databáze knih.

2 komentáře:

  1. Jéé vďaka za pripomenutie, tento mesiac som ešte nenapísala článok do Knihovníčka, musím sa poponáhľať :D Vybrala si zaujímavé knihy, poznám prvé dve, hoci som nečítala ani jednu :D

    OdpovědětVymazat
  2. Některou ze Selekce bych asi také k tomuto tématu vybrala a asi možná i jediné co by mě napadly.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)