22. 8. 2015

Adolf Hitler


Název: Adolf Hitler
Původní název: Adolf Hitler
Spisovatel: Simon Dunsatn,Gerrard Williams
Žánr: Literatura faktu
Počet stran: 392
Nakladatelství: Fragment





Obálka nebo spíše přebal se mi líbí. I když je to jen fotka Adolfa Hitlera na černém pozadí, tak to působí tajemně. Je pravda, že by bylo skvělé, kdyby na obálce bylo více fotek, ale i tak jsem spokojená, protože další fotky byly v knize, což podle mě bylo skvělé oživení knihy a navíc tam byly i různé nákresy map.

Já jsem člověk, který historii nemá zrovna v lásce. Ale je pár historických osobností, které mě zajímají. A mezi ně patří i Adolf Hitler. A tahle kniha navíc vyvrací jeho sebevraždu, která byla údajně spáchána 8.5. 1945. Což je další důvod, proč jsem si tuhle knihu chtěla přečíst. Protože já nevěřím tomu, že se všechno stalo tak jak si myslíme. A jsem si jistá, že se stalo plno věcí o kterých nemáme ani ponětí. Proto jsem si vybrala tuhle knihu, která v podstatě podporuje můj způsob myšlení.

V knize kromě Hitlera figuruje plno dalších historických osobností. Eva Braunová, Roosvelt, Stalin a

velké množství dalších osobností, které se s Hitlerem někdy setkali a byly součástí druhé světové války popřípadě součástí jeho života po druhé světové válce.

Skoro celá kniha se odehrává za druhé světové války nebo pár let před ní. A poté můžeme sledovat Hitlerův život po ní. Je tam ale i jedna část o jeho mládí. A právě to, že tam toho o jeho mládí nebylo víc mrzí. Ale na druhou stranu je to vlastně kniha o jeho životě po druhé světové válce a tak to není divné. Ale opravdu jsem čekala trochu víc věcí o jeho životě po druhé světové válce. Většina této knihy byla o jeho životě během ní.


Kniha byla pěkná a rozhodně zajímavá. Ale určitě jí mám co vytknout. Na začátku knihy byl přehled všech osobností, které byly v knize zmíněni a na konci byly vysvětlené pojmy. A právě to je problém té knihy. Podle mě, by to mělo být přímo u toho nebo aspoň na začátku kapitoly. Takhle člověk musel listovat desítky stránky do předu či dozadu.

Mohlo by se to určitě líbit těm, kteří mají rádi historii, kteří se zajímají o druhou světovou válku a samotného Hitlera. A těm, kteří nevěří, že spáchal sebevraždu.

Kniha se asi nestane světovým fenoménem, ale myslím si, že si ji hodně lidí rádo přečte.

Přečtením této knihy jsem si odnesla plno zajímavých poznatků o kterých si jsem jistá, že je určitě někdy uplatním.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)