22. 8. 2015

Hunger games - Aréna smrti

Název: Hunger games - Aréna smrti
Původní název: The Hunger Games
Spisovatel: Suzanne Collinsová
Žánr: Dobrodružné
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment





Obálka knihy je velmi jednoduchá, možná až příliš. Líbí se mi, že je na obálce zobrazen reprodrozd. Skvěle to vystihuje potenciál celé knihy. A je pěkné, že na černém pozadí jsou světlejší části. Ale jinak je obálka dost chudá. Určitě by se dala vylepšit.

Hunger games je podle internetu velice oblíbená kniha. Líbila se i spisovateli jako je Stephen King. A když se něco líbí takovému prvotřídnímu spisovateli, tak ta kniha musí být skvělá. Navíc mě anotace knihy opravdu zaujala. Protože tohle je něco nového, něco originálního.

Kniha se mi četla úžasně. Všechno je napsáno srozumitelně a poutavě. Nemusíte nad ničím přemýšlet. Pořád čtete a čtete, až vás kniha úplně pohltí a vy se stáváte součástí toho příběhu a nemůžete se od čtení odtrhnout. Prostě čtete a čtete pořád dál, dokud nedospějete do konce. Je to příběh, který má spád a je napínavý.


Každý rok jsou v každém kraji na dni sklizně vylosováni dva splátci. Chlapec a dívka. Tentokrát je
vylosováno jméno Katnissiny sestry Prim. Ale Katniss se přihlásí dobrovolně a tak se musí účastnit hladových her místo ní. Druhým splátcem se stává Peeta, kterému je Katniss vděčná. Ale přežije to Katniss vůbec? A má vůbec šanci mezi 24 lidmi přežít jako jediná?

Jsou postavy, se kterými se člověk sžít nedokáže, protože jsou málo rozepsané jejich pocity. Tady s tím nebyl žádný problém. S Katniss jsem se sžila vlastně hned. A úplně stejně to bylo s Peetou. Tohle byly dvě úžasné postavy, od kterých jsem věděla, co mám čekat a proto to nebyl vůbec žádný problém.

Koncem knihy jsem byla docela zklamaná. Nebyl špatný, ale nebylo to, to, co jsem čekala. A jsem právě kvůli konci zvědavá, co se stane dál. Protože vy tu knihu nemůžete odložit do knihovny a pustit to z hlavy. Musíte přemýšlet o tom, jestli to nakonec dopadne tak nebo tak.


Zklamalo mě, že celá kniha byla napsaná z pohledu Katniss. Nebo ne přímo zklamalo, ale prostě mi bylo líto, že tam nebyly odpovědi na nevyřčené otázky ohledně Peety. A myslím, že kdyby aspoň část knihy byla psaná z jeho pohledu, tak bychom se o něm dozvěděli mnohem víc a určitě by to bylo zajímavé.

Kniha se podle mě bude líbit všem, co mají rádi dobrodružství. A myslím si, že brzy na světě nebude skoro nikdo, kdo by si ji nepřečetl. Už teď je to jedna z nejoblíbenějších knih a já naprosto chápu proč. Všechno je to totiž živé. Jako kdybyste byli součástí té knihy a ono se to opravdu dělo. Sláva téhle knihy narůstá v astronomických rozměrech a staví se tak mezi knihy, které všichni znají. A ten, kdo ji nečetl, o ní určitě už někdy slyšel.



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)