22. 8. 2015

Espressologie

Název: Espressologie
Původní název:  The Espessologit
Spisovatel: Kristina Springer
Žánr: Román
Počet stran: 192
Nakladatelství: CooBoo






Kromě názvu vás zaujme i obálka. Je jednoduchá, ale říká všechno, co potřebujeme vědět. Vidíme na ní dívku - Jane- která pije kávu, a když se podíváme, tak je v hrnku vytvořené srdce a to je velmi pěkný detail. Na hrnku také vidíme motto, jestli to tak mohu říct, které se tam hodí rozhodně víc, než kdyby bylo napsané pod nadpisem. A samotný nadpis je napsán opravdu krásným fontem. Takže podtrženo sečteno je ta obálka opravdu překrásná. A nesmím zapomenout na grafické ztvárnění kapitol. U každé najdeme kruh od sklenky nebo možná od hrnečku s kávou. A i když je to velmi jednoduché, tak je to krásně ladící detail.

V poslední době jsem tuhle knihu vídala úplně všude. Na knižních blozích i na facebooku a dalších stránkách. A všude na ní byly kladné ohlasy. Takže když jsem knihu objevila v knihovně, nebylo co řešit.


Kniha byla poutavá a měla jen 192 stran, takže jsem jí měla přečtenou za chvíli. Navíc měla dost
velká písmena. A velice se mi líbilo, že příběh byl prokládán charakteristikou jednotlivých druhů kávy, která navíc byla psána v překrásném fontu.

Jane pracuje jako baristka v jedné kavárně po boku své nejlepší kamarádky. Jane zkoumá, jakou kávu si kdo objedná a podle toho dává dohromady lidi. Brzy se to rozkřikne a je z toho velký hit. Ale co Jane? Co její láska?

V knize se vyskytuje hlavně Jane, která na mě působí dobrým dojmem. Vím, že si to protiřečí, ale působí na mě jako šedá myška, která ví, co chce. Pak je tam ještě pár důležitých postav, ale nechci vám toho moc prozrazovat.


Z knihy je cítit příjemné a pohodlné prostředí. Kdybych měla možnost, tak bych se určitě stala součástí knihy. Protože ta atmosféra, která z knihy vyzařuje je opravdu uklidňující. Při jejím čtení zapomenete na všechny problémy.

Musím se přiznat, že jsem konec knihy předvídala, ale i když jsem tušila, jak to skončí a Janein milostný život byl dost předvídatelný, tak kniha byla opravdu originální. Abych se vrátila k tomu konci, tak to byl uzavřený konec, ke kterému by se dalo napsat pokračování. A kdyby se spisovatelka rozhodla nějaké napsat, tak bych byla opravdu ráda.

Jak už jsem zmiňovala, tak mě kniha nepřekvapila ničím ani v pozitivním ani v negativním směru.

Kniha je podle mě určena spíše pro dívky, ale kluky tím rozhodně nechci odradit. A asi bych to doporučila milovníkům kávy, protože se vám při čtení na ní sbíhají sliny.

Jak můžete vidět, tak kniha je velmi oblíbená a tak nepochybuji o tom, že bude úspěšná i v blízké budoucnosti.

Od této spisovatelky jsem nic jiného nečetla, a pokud se nepletu, tak ani nic jiného nevyšlo. A tak jsem se rozhodla, že knihu porovnám s dívčími romány. Oproti nim je to něco jiného. Dívčí romány jsou většinou šíleně naivní. Tahle kniha taková nebyla. Podle mě by se to mohlo klidně stát. Na rozdíl od jiných dívčích románů, které jsou velmi nepravděpodobné.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)