9. 7. 2021

Zkouška ohněm

Emoni je teprve na střední, ale už za svůj život překonal mnoho překážek. Studuje, pracuje a má malou dcerku, se kterou jí pomáhá babička, u které žije, jelikož její otec je neustále pryč. Nemá to v životě vůbec jednoduché, ale žádného ze svých rozhodnutí nelituje. A přesto, že je pořád v jednom kole, si vždy najde alespoň chvilku času na svou oblíbenou činnost, vaření.

S příchodem nového roku se však objeví nové příležitosti. Ve škole se otevírá volitelní předmět vaření, který končí výletem do zahraničí. Ví, že by se vzhledem ke svému životu neměla na tento kurz hlásit, ale vztah k vaření je nakonec silnější. S kurzem se však pojí mnohem víc překážek, než čeká.

Další komplikací v jejím už tak komplikovaném životě je její nový spolužák Malachi. Neměl by ji zajímat a ona by neměla zajímat jeho. A přesto mezi těmito dvěma vzniká určité pouto, které nejde ignorovat.

Kniha je napsaná v ich-formě z pohledu Emoni. Autorčin styl psaní je opravdu skvělý, především popisy. Většinou nejsem zrovna fanoušek dlouhých popisů, ale k téhle knize to naprosto sedí. Elizabeth Acevedo dokáže pomocí písmenek perfektně vystihnout nejen atmosféru příběhu, ale i chuť jídel. Člověk má pak pocit, jako by je skoro cítil na jazyku.

Příběh je rozdělen na tři části, které jsou pojmenovány podle chutí a leccos říkají o tom, jak bude daná část působit na čtenáře, ale zároveň příliš nespoilerují. Každá část začíná jedním z Emoniiných receptů, což je podle mě skvělé doplnění, které ještě podtrhává atmosféru celé knihy.

Když jsem příběh začala číst, moc nadšená jsem z něj nebyla. Příběh mi přišel trochu umělý, především kvůli hlavní hrdince, která mi na začátku nebyla vůbec sympatická. Ale to všechno se změnilo cca kolem sté stránky. Pak jsem si příběh oblíbila.

Sice to na začátku vypadalo, že je tu příliš moc zápletek, které se autorka snaží skloubit tak, že to zkrátka nepůjde dohromady, ale nakonec mě příběh vyvedl z omylu. V momentě, kdy se děj pořádně rozvinul, to všechno do sebe skvěle zapadalo a doplňovalo se to. Bylo to milé, vtipné, ale zároveň to řešilo i zajímavé téma. Navíc to bylo prosáknuto tak skvělou atmosférou, že jsem při čtení měla úsměv na tváři.

Navíc se mi moc líbilo, že některé kapitoly se odehrávaly v přítomnosti a skrz jiné Emoni jen vyprávěla, co se stalo v minulosti a osvětlovala tak některé věci, se kterými se musí vypořádat.

A i když mi byla hlavní postava Emoni na začátku nesympatická, tak v průběhu knihy jsem ji dokázala pochopit a oblíbit si ji. Navíc v knize vystupovala spousta dalších sympatických postav, ale i nesympatických, které příběh zkrátka potřeboval. Všechny ale byly moc dobře popsané a nebyl problém udělat si o nich obrázek, ale zároveň je autorka nechala prostor pro tajemství, takže dokázaly překvapit.

I když jsem ze začátku nebyla z knihy nadšená, tak po přečtení musím říct, že je to skvělá kniha. Začátek je sice trochu krkolomnější, než by se mi líbilo, ale i tak jsem si knihu opravdu užila a jsem moc ráda, že se mi dostala do rukou. Pokud vás alespoň trochu zaujal lehčí romantický young adult příběh plný vaření, který řeší mateřství v mladém věku, tak tohle je určitě skvělá volba.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Euromedia - Yoli.

1 komentář:

  1. Tahle kniha má nádhernou obálku a musím se přiznat, že jsem po ní pokukovala. Tak teď mám důvod si ji koupit a přečíst :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)