25. 8. 2015

Milý Johne

 Název: Milý Johne
Původní název: Dear John
Spisovatel: Nicholas Sparks
Žánr: Romantika
Počet stran: 268
Nakladatelství: Ikar




Kniha má filmovou obálku, na které je Channing Tatum a Amanda Seyfried. Obálka se mi opravdu líbí, ale rozporuje si s knihou. Tam má Savanah hnědé vlasy, ale tady jsou blond. A pak naprosto nechápu, proč jsou na knize napsána jména herců. Přece to není filmový plakát, ale obal knihy, tak proč by mělo záležet na hercích, kteří hrají ve filmu? A to nemluvím o titulku, který hlásá, že jde o románovou předlohu k filmu. Tohle mi tam přijde opravdu zbytečné.

Milý Johne je první kniha od Nicholase Sparkse, kterou jsem četla. Vybrala jsem si zrovna tuhle, protože jsem viděla film. A půjčila jsem si vlastně dvě knížky podle kterých je film a tuhle jsem začala číst dřív, protože byla kratší.

Kniha je čtivá, takže vám písmenka utíkají přímo před očima. Ovšem narazila jsem tu na scény, které konkrétně mě nebavily a to scény z války. Ale to je spíše můj problém jakožto problém jedince, protože já válku moc nemusím a číst o ní mě nebaví. Myslím, že většině lidí by ty scény bavily nebo jim aspoň nevadily. Konec konců jsem to měla čekat, vždyť hlavní hrdina je v armádě.

John potkává Savannah, zatímco je na dovolence u svého otce. Tráví spolu hodně času a nakonec se do sebe zamilují. Jenže John se pak musí vrátit do armády a Savannah opustit. Píšou si dopisy, ale za tu dobu, co jsou od sebe se spousta věcí změní.
 
 

Savannah je taková milá, sladká a naivní. Člověk by v ní nenašel ani špetku špatnosti. Ale popravdě mi dost lezla na nervy. Neuměla si spočítat, že všechno bude mít nějaké důsledky a neuměla je ani odhadnout.

John je hodně výbušný, dělá věci hlavně v afektu. Což je vážně mínus, ale je poctivý, a když ho zrovna někdo nenaštve, tak i milí a slušní. Celkem jsem si ho oblíbila a popravdě jsem ho i docela litovala.

Z části se to odehrává kolem pláže, takže naprostá pohoda, skvělá atmosféra, ze které máte úsměv na tváři. Jenže také se to odehrává na vojenském výcviku a ve středu války a to je zase hrozně depresivní. Je to prostě tak napůl. Z části docela depresivní knihy, i když zase ne tak, že byste kvůli tomu měli chuť skočit z mostu, a z části pohodová, že vám je líto, když nikde poblíž nemáte pláž.

Přiznávám, že jsem byla dějem docela překvapená. To podstatné samozřejmě zůstalo stejné, ale některé věci co byly v knize, byly ve filmu úplně překroucené. A já si do teď nejsem jistá, jestli se mi tyhle konkrétní scény víc líbí, jak byly popsány původně tady nebo ve filmu.

Překvapivě když porovnám knihu s filmem, tak se nemusím vůbec rozmýšlet, co se mi líbilo víc. Mně se jednoznačně líbil víc film. Nejsem si jistá proč, ale je to tak. Tedy až na konec filmu. Ten prostě nesnáším, byl šíleně otevřený, kdežto v knize byl krásně uzavřený.

Úplně nadšená jsem nebyla z filmu a z téhle knihy taky nejsem nadšená, že bych si jí chtěla přečíst hned znovu. Byla hezká, čtivá…ale něco mi na ní přímo nesedlo. Asi mě zklamalo, jak ten příběh dopadl. Ale jsem opravdu ráda, že jsem si knihu přečetla. Promarněný čas to určitě nebyl, jen z ní nejsem nadšená tolik, jak jsem myslela.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)