23. 8. 2015

Erebos


Název: Erebos
Původní název: Erebos
Spisovatel: Ursula Poznanski
Žánr: Fantasy
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment



 
Abych řekla pravdu, jsem opravdu moc ráda, že nemusím hodnotit obálku prvního vydání. Ta se mi totiž ani za mák nelíbila, ale tohle už je něco jiného. Jsem z ní nadšená. Přesně to vystihuje knihu. Počítačová hra, která tě sleduje a na obálce je oko… prostě super. Líbí se mi, že až na duhovku oka je to celé v podstatě černé. Působí to tajemně. A písmenka, která jsou přes obálku, tomu dodávají šmrnc. Jedním slovem prostě úžasná obálka.

Příběh o počítačové hře, kde se prolíná virtuální svět se skutečným, mi přišel jako dobrá volba. Neznám žádnou knihu s podobnou tématikou. A Erebos zněl opravdu zajímavě, tak proč si ho nepřečíst? Zvlášť když počítačový hry hraju ráda.

Jako obvykle jsem neměla nejmenší tušení, co od knihy čekat. Téma bylo originální a já tedy doufala, že taková byla i kniha. Ale už jsem si zvykla, že když něco očekávám, tak je kniha na nic. Radši jsem tedy nepřemýšlela o tom, jaká kniha bude.

Po pomalejším rozjezdu mě Erebos pohltil stejně jako Nicka. Ale i přesto si myslím, že v některých pasážích mohlo být děj obsáhlejší a jako obvykle nejsem spokojená se závěrem. Kniha byla sice ukončená, to ano, ale přišlo mi, že to bylo rozuzlené moc rychle.

Po Nickově škole začínají záhadně kolovat čtvercové balíčky. Kdo ho získá, odmítá prozradit co v něm je a kdo ho nemá, hoří zvědavostí to vědět. Ale každý kdo onen balíček dostal, začíná se chovat divně. Nechodí do školy, baví se jen s lidmi, kteří balíček dostali a stahují se do sebe. Po dlouhé době se balíček dostane i k Nickovi, který hoří zvědavostí zjistit, proč se všichni chovají tak divně. Balíček tedy otevře a najde v něm z počátku nudnou hru Erebos, jenže pak pomalu přichází na to, že Erebos není jen tak obyčejná hra.

Hlavní hrdina Nick si je jistý, že nebude mlčet, když se k němu balíček dostane, ale opak je pravdou. Stejně jako z ostatních, kdo Erebose obdržel, se z něj stává loutka. Ale Nick přeci jen není obyčejná loutka.

Vše začíná v obyčejné Londýnské škole, na které není nic zvláštního. Po té se přesouvá do světa Erebose. Erebos vypadá zdánlivě nevině, ale pak se ukáže, že v Erebosu platí přísná pravidla a všichni je musí dodržovat. A nejen to. Erebos opravdu vypadá jako nevinná počítačová hra, ale ne vždy je všechno takové jak to vypadá a pro Erebose to platí dvojnásob.

Erebos vyšel během minulého roku a už teď je velmi úspěšnou knihou. Dokazuje to také fakt, že první vydání bylo vyprodáno a další výtisky přidělány. O publicitě Erebose tedy nemám žádný pochyb. A myslím, že její pluralita neklesne, naopak bude stoupat.

Neotřepaným nápadem se Erebos zařadil do knihovniček mnoha čtenářů různých generací. Místo si našel i v té mé a zůstane tam hodně dlouho, protože Erebos je opravdu něco.
 


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)