12. 2. 2019

Pokojská v utajení


Na pobřeží jižní Anglie se nachází hotel Rosevine. A právě tohle je místo, kde se odehrává nejnovější mise agentky Angely. Má za úkol sledovat manželský pár na dovolené, který je podezřelý z několika vražd. Jenže manželé Binderovi vypadají příliš normálně, příliš nudně, na to, aby mohli mít takový čin na svědomí. A když se Angela blíže seznámí s Erikou, začne o tom pochybovat ještě víc. Ne nadarmo se říká, že práce a potěšení by se neměly míchat.

Když mi Tereza Krupová poslala nabídku na zrecenzování její knihy byla jsem překvapená tím, jak mě kniha zaujala. To se u českých autorů stává málokdy. Po přečtený opravdu zajímavé anotace jsem na nabídku tedy bez zahálení kývla a pustila jsem se do čtení.

Je pravdou, že mě trochu znervózňoval počet stran. Přeci jen je to kniha, která nemá ani sto stran a v takových krátkých knihách většinou není dost času na to, aby byl pořádně rozebrán děj. Ovšem i tak jsem knize fandila.

Celý příběh je v ich formě a není z pohledu nikoho jiného než agentky Angely. Styl psaní je takový odlehčení, což se mi hrozně moc líbí. Autorka se v žádném případě nesnažila o nějaké knižní a uhlazené vyjadřování, což je rozhodně dobře. To, že si hlavní hrdinka nebere servítky a rozhodně se nevyjadřuje nějak nóbl je základem této knihy, a tak je skvělé, že je v tomto duchu vedeno i to, jak je kniha napsaná.

Co se týká děje, tak jsem byla opravdu příjemně překvapená. Sice jsem očekávala, že se bude jednat o dobrou knihu a skutečnost moje představy rozhodně předčila. Autorka příběh skutečně promyslela a vymyslela i pár skvělých dějových zvratů, které jsem vůbec nečekala.

Především musím autorce pochválit konec. Nebudu tady spoilerovat, ale to, jak celý ten příběh Tereza Krupová ukončila bylo prostě perfektní. Je to taková třešnička na dortu, která je originální a jsem si jistá, že to většina čtenářů nečekala já tedy rozhodně ne.

Navíc tenhle konec, který je něco mezi otevřeným a uzavřeným, dává autorce perfektní příležitost, jak nechat agentku Angelu být a věnovat se nějaké jiné knize, tak se k ní vrátit. Tenhle konec totiž vyvolá ve čtenáři docela dost emocí a bylo by opravdu zajímavé, co by to udělalo se samotnou Angelou.

Bohužel se ale potvrdilo to, čeho jsem se obávala. Takhle málo stran nikdy nestačí. Přestože dějově se jedná o skutečně promyšlený příběh, tak mi přijde, že není dostatečně rozepsaný. Všechno se děje až příliš rychle, kniha nedává čtenáři žádný čas, aby mohl vstřebat jednu událost a hned se přesouvá k další. Všechno je to takové ráz na ráz, což zapříčiňuje i to, že občas jsou některé scény nejen nerozepsané, ale i nedotáhnuté.

Je špatné, když je kniha plná nepodstatných věcí, ale když tam taková ta omáčka okolo chybí úplně, tak to také není zrovna dobré. I když v tomto případě by k vylepšení knihy opravdu stačilo jen to, aby se jednotlivé scény více rozepsaly. Nějakých dalších sto stran by tím autorka podle mě získala určitě a opticky by se veškeré dění zpomalilo.

Docela dost mi v knize scházelo rozepsání postav, především pak Angely. O ní jako o hlavní hrdince toho v knize bylo dost. Především její vlastnosti autorka popsala opravdu skvěle. Ale v tomhle případě mi v knize spíš chyběla nějaká minulost, nějaký kontext jejího života. Alespoň náznak, nějaký návrat do minulosti. Rozhodně by to neuškodilo, spíš by to dodalo hlavní hrdince hloubku.

Co se týká ostatních postav, tak ani jim by to asi neuškodilo, především pak jejímu zaměstnavateli Adamovi. Tam by se to naopak docela dost hodilo. Ale není to zas až tak důležité jako u hlavní hrdinky. Tady jsou hlavní vlastnosti a ty bych řekla, že byly popsány dostatečně.

I přes nedostatky mě kniha dost chytla a jsem doopravdy ráda, že jsem měla možnost si ji přečíst. Jedná se o skutečně originální knihu, která se rychle čte a rozhodně vám ji chci doporučit. Na debut je opravdu moc povedená. A popravdě doufám, že se brzy dočkám nějaké další knihy od Terezy Krupové, pokud možno ještě lepší než této. Kdyby bylo pokračování Rosevine, rozhodně bych si nestěžovala.

Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji autorce Tereze Krupové
Knihu Rosevine můžete zakoupit zde.

Pokud se chcete dozvědět více o autorce určitě se podívejte na její instagram nebo jeden z jejích blogů zde a zde.

A pokud vás zajímá, kdo má na svědomí nádhernou obálku knihy, můžete se podívat na knižní a ilustrátorský Instagram ilustrátorky Ester.


3 komentáře:

  1. O tejto knihe som ešte nepočula, ale téma vyzerá veľmi zaujímavo :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  2. Taky o ní slyším poprvé ale celkem se mi líbí :) pekna recenze

    OdpovědětVymazat
  3. Nepoznam ani autorku ani knihu ale vyzera zaujimavo. Ale je pravda že mam radsej knihy s viacerymi stranami. Nemusi mat 500 stran a opisov milion ale zas uplne bez tiez nie je dobre.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)