16. 3. 2018

Knihkupkyně

Název: Knihkupkyně
Původní název: The Bookseller
Autor: Cynthia Swanson
Žánr: Román pro ženy
Počet stran: 320
Nakladatelství: Omega





V roce 1962 v Denveru žije Kitty Millerová. Skoro čtyřicetiletá žena, která životem proplouvá bez ohledu na to, co si o ní myslí její okolí. Spolu se svojí kamarádkou vede knihkupectví U dvou sester. A přesto, že je na pokraji krachu a nemá partnera, je ve svém životě šťastná.

Jenže jednou se jí začnou zdát sny o životě, který mohla mít, kdyby se muž, který odpověděl na její inzerát obtěžoval přijít na schůzku. V tomto životě už jí nikdo neříká Kitty, pro všechny je Katharyn. Má skvělého manžela Larse, nádherné děti a všechno vypadá tak dokonale a skutečně. Ale i v tomto životě má Katharyn jisté potíže.

Sny přicházejí čím dál častěji, i ve dne, a Kitty má najednou výpadky. Trápí se otázkou, co by kdyby, a nakonec už ani není schopna poznat, který život je skutečně jejím životem. Netuší, jestli je Kitty nebo Katharyn.

Na knize mě zaujal už její název. Konec konců, kterému knihomolovi by při zahlédnutí názvu Knihkupkyně nezačal v hlavě houkat červený majáček, který značí, že přečtení této knihy je urgentní?

A pak tu byl děj. Alternativní realita je jedna z věcí, kterou miluju a zároveň mi dělá naprostý nepořádek v hlavě. Otázka, co by kdyby je totiž stejnou měrou zajímavá, jako nebezpečná. Popravdě dost často přemýšlím o tom, co by se stalo kdybych… a pak jsem z toho deprimovaná. A knihy s tímto tématem ve mně tuto otázku vyvolávají. Ale i tak jim nedokážu odolat. Zvlášť, když mi na otázky, které jsou v ní položeny dá i odpovědi. Tedy většinou.

Knihkupkyně začala slibně. Kniha je psána v ich formě z pohledu hlavní hrdinky, Kitty, s detailním popisem jejího života, jejích snů i časových výpadků. Podrobných, ale přesto ne tak přehnaných, aby se člověk u knihy nudil.

Autorce se navíc do knihy podařilo propašovat dávku tajemna a nejistoty. To co nevěděla Kitty jsem netušila ani já. Musela jsem si počkat na chvíli, kdy všechno pochopí. Příběh se tedy sestavoval kousek po kousku a až úplně na konci došlo k rozuzlení, které vše objasnilo.

Samotný příběh je velmi dobře promyšlený a i originální. Sice jsem asi v polovině knihy tušila, jak to je se světy Kitty a Katharyn, ale úplný konec pro mě byl překvapeným. Ale jinak na něm žádnou chybu nevidím. Vlastně se můj odhad ani nedá považovat za chybu knihy.

Knihkupkyně není kniha, která se soustředí jen na hlavní téma. Naopak jde do hloubky a přináší čtenáři spoustu zajímavých podtémat k zamyšlení. A to je další důvod, proč se mi líbila. Dá čtenáři přesně to, co v anotaci slíbila, ale zároveň přihodí ještě něco navíc.

Podtrženo sečteno, nemám knize co vytknout. Postavy jsou sympatické a mají vlastní osobnost. Příběh je zajímavý a dobře se čte. Navíc se zabývá i docela vážnými tématy a mezilidskými vztahy, což je rozhodně plus.

Cynthia Swanson mě se svou knihou opravdu překvapila a po tak skvělém začátku bych si od ní ráda přečetla i něco dalšího. Na Goodreads jsem objevila, že napsala také knihu s názvem The Glass Forest a opravdu doufám, že brzy vyjde v češtině. Protože pokud je Knihkupkyně autorčiným debutem, jsem neskutečně zvědavá na její další literární počin.

Za poskytnutí knihy Knihkupkyně k recenzi děkuji nakladatelství Omega. Knihu můžete zakoupit na jejich stránkách nebo na e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský.

4 komentáře:

  1. Páni, tak to vypadá velmi zajímavě, také mám ráda alternativní realitu a tehle.knize asi neodolám. Přestože mám hodně knih na čtení, tuhle si určitě co nejdříve koupím. :)))) velmi krásná recenze

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha vyzerá naozaj dobre, vďaka za tip a super recenziu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha podle tvé recenze vypadá velice dobře a jak si řekla, jedná se o postavu, která pracuje s knihami, což mě láká.
    Určitě se po ní podívám. =)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)