2. 1. 2018

Blízko obzoru

Název: Blízko obzoru
Původní název: Dem Horizont som nach
Autor: Jessica Koch
Žánr: Skutečný příběh
Počet stran: 464
Nakladatelství: Omega





Nejsem čtenářka, která by hltala skutečné příběhy. Dávám přednost těm smyšleným, jelikož skutečné jsou leckdy až moc uvěřitelné, až moc skutečně. Kniha Blízko obzoru mě však zaujala. Jak říká anotace, jedná se o příběh o lásce, odvaze, důvěře, bolesti, sebevědomí, odhodlání a o moci odpuštění. A přesně proto jsem si musela blízko obzoru přečíst.

Jessica zbožňuje svůj život a nemůže se dočkat toho, co jí přinese budoucnost. Když však potká sebejistého a okouzlujícího Dannyho nemůže si pomoct a musí o tomto tajemném muži zjistit více.  Je jedno, že jí všechno odrazuje. Ať už samotný Danny nebo jeho divní vztah se svou spolubydlící Tinou.

Jessica se rozhodně, že to nebude brát v potaz a naváže s Dannym vztah plný lásky. Bohužel je to teprve začátek. Některá Dannyho tajemství a traumata z dětství vyjdou na povrch a jsou zkouškou pro jejich vztah. Zároveň s tím však přichází mnoho dalších problémů, které je potřeba řešit. Jenže některé problémy se bohužel řešit nedají.


Stylisticky nemůžu mít ke knize moc výhrad. Jessica Koch není spisovatelka z povolání, pouze chtěla napsat o svém životě s Dannym. Ale právě proto, že jí není, ji obdivuji o to víc. Příběh je totiž napsán skvěle, čtivě, poutavě a hlavně emotivně. Autorce se skutečně povedlo převést svoje emoce na čtenáře.

Musím podotknout, že jsem asi dvakrát byla zmatená, protože zapomněla vysvětlit některé detaily, které byly docela důležité. Na druhou stranu to chápu. Je to její život a ona moc dobře ví, kdo byl kdo, takže se nějaké menší opominutí dá prominout.

Samotný příběh, nebo spíš Jessiciny vzpomínky, jsou neuvěřitelné. Kdybych netušila, že se jedná o pravdivý příběh, nikdy bych to neuhádla. Jedná se o tak silný a emotivní příběh, že nechápu, jak to někdo mohl zažít a přežít se zdravým rozumem. Mě samotnou vykolejil už jen ten příběh.

Vědomí, že se tento příběh skutečně odehrál mě rozesmutnilo snad nejvíc. Několik posledních kapitol mi kanuly slzy z očí a já je nijak nedokázala zadržet. Pokud na mě takto působila kniha, vážně si neumím představit, jak se cítila autorka, když to prožívala.

Byla bych hrozně ráda, kdyby byla kniha Blízko horizontu jen pouhou fikcí, protože pak bych si mohla uchovat iluzi o tom, že se špatné věci nedějí dobrým lidem. Jenže to tak bohužel není.

Jsou to autorčiny vzpomínky a já obdivuji její odvahu, vrátit se do emocionálně vypnutého období, všechno sepsat na papír a vypustit do světa. Určitě je hodně málo lidí, kteří dokáží někomu říct, natož pak světu, o nejhorším a zároveň nejlepším období svého života.

Každopádně jsem opravdu ráda, že to autorka zvládla. Blízko obzoru je totiž hrozně inspirativní kniha, která říká, že se člověk nemá vzdávat. Je jedno, jak to nakonec dopadne, ale důležité je nevzdat se. Pokud chtěla autorka, kromě uctění Dannyho památky, něco sdělit světu, povedlo se jí to.

Nerada bych hodnotila knihu, která je vlastně něčím životem. Ona se vlastně ani nedá pořádně zhodnotit, můžu vám jen popsat své dojmy, což jsem dělala v předchozích odstavcích. Ale můžu vám říct jedno, Blízko obzoru je opravdu silný příběh, který stojí za přečtení.

Osobně bych si ho moc ráda přečetla znovu, ale popravdě netuším, jestli to vůbec někdy zvládnu. Zamával se mnou tak neskutečně, že se z emocí, jež z něj plynou budu ještě nějakou tu chvilku vzpamatovávat.


Jedno však můžu říct jistě. Jessica Koch napsala kromě Blízko obzoru i Blízko propasti, což je román o Dannyho dětství a Blízko oceánu, což je o jejím vztahu s Dannyho spolubydlící Christinou. Pokud někdy vyjdou v Česku, určitě si je přečtu. Tuším, že mě to rozhodí úplně stejně jako tahle kniha, ale nezáleží mi na tom. Pokud měla autorka dost odvahy na vypovězení svého příběhu, rozhodně si ho kvůli několika slzám nenechám ujít.

Za poskytnutí knihy Blízko obzoru k recenzi děkuji nakladatelství Omega. Knihu můžete zakoupit na jejich stránkách nebo na e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský. 

4 komentáře:

  1. Osobne tiež nečítavam skutočné príbehy alebo príbehy z reálneho sveta, dávam prednosť fantasy a sci-fi. Každopádne je dobré, že sú aj takéto knihy.

    OdpovědětVymazat
  2. O knize slyším prvně a podle tvého popisu je to dobrá kniha. Musím říci, že mě zaujala. Nevypadá to na happy end co se týče vztahu, každopádně to vypadá na velmi dobrou knihu.

    OdpovědětVymazat
  3. Výborná recenze :) Zatím jsem této knize nevěnovala moc pozornost, ale teď mě rozhodně zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze, kniha mě teprve čeká. Moc se na ní těším :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)