5. 9. 2015

Upíří deníky - Vzkříšení

Název: Upíří deníky - Vzkříšení
Původní název:
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 384
Nakladatelství: Fragment





Jako obvykle si nejsem vůbec jistá, kdo je na obálce. Ale blonďatá a modrooká dívka bude s největší pravděpodobností Elena, i když by to teoreticky mohla být i Katherine. U hnědovlásky jsem nejdříve vůbec nevěděla, teď bych řekla, že je to Meredith. V každém případě je tahle obálka dost povedená. Na rozdíl od ostatních obálek s dvěma postavami mám pocit, že tu na sebe nejsou tak natlačené. Také se mi líbí ten kontrast mezi blond a hnědými vlasy.

Na tento díl jsem se těšila, protože se tu měl objevit Klaus. A i když je to jeden z těch špatných, má charisma. Rozhodně ho nemám radši než kladné hrdiny série, ale nemůžu říct, že ho nesnáším. Je to můj oblíbený nepřítel.

Některé členy spolku Vitale se podařilo zneškodnit, ale ne všechny. Nově proměnění upíři spolu s jejich vůdcem Ethanem povolají Klause z temnot zpátky mezi živé. Jako první hodlá zničit Elenu a její přátele za to, že ho zabily. Proto se s ním Elena a všichni její přátele, vlastně skoro všichni, pouští do boje, který není zrovna vyrovnaný. Tentokrát na své straně nemají armádu duchů, budou si muset poradit sami.

Elena je zmatená. Mezi bratry Salvatorovými si již vybrala, ale osud ji do cesty přivál další věc, se kterou se neumí srovnat. Nemá nejmenší tušení, co má dělat. Jediné co ví jistě, že se teď musí soustředit na zabití Klause a věnovat tomu veškerou energii, takže své rozporuplné pocit většinou zatajuje.

Stefan se snaží všechny ochránit, ale začíná ztrácet víru v lidi, kterým by dříve svěřil život. Nemluvě o to, že má šílený strach, ne o sebe, ale o Elenu. Větší, než obvykle.

Damon se uzavřel. Nelíbí se mu myšlenka, že je Elena se Stefanem a tak se ke všemu obrací zády. Stává se z něho jeho staré já, kterému na ničem a nezáleží. Jen na tom, aby měl tepnu k nakousnutí. Jenže je to všechno jen přetvářka, která ho chrání před utrpením.

Meredith je snad ještě bojovnější a agresivnější než dříve. Už se nechová moc jako vysokoškolačka, spíše jako lovkyně upírů na plný úvazek. Ne, že by se jí někdo mohl divit.

Bonnie je mnohem statečnější a už si nepřipadá méněcenná. Je šťastná, tedy aspoň tak šťastná, jak může za současné situace být.

Matt se snaží pomoct, jak jen může a nechce si připustit, že dívce, kterou má rád pomoc nedokáže. Ale i přesto se dokáže pomoct i svým přátelům, i když ne tolik, jako kdyby se plně soustředil.

Příběh se opět odehrává na koleji, která je trochu rušnější, že jiné koleje. Ale řekla bych, že z pohledů studentů, kteří tam bydlí, je o trochu míň rušná než obvykle.

Když jsem dočetla posledních pár kapitol, chvíli jsem na knihu jen zírala. Všechno se tu zamotalo tak, že jsem tomu nemohla uvěřit, i když to nějakým záhadným způsobem dávalo perfektní smysl. A právě v tomhle byl rozdíl mezi Vzkříšením a několika předchozími díly. Ty byly totiž celou knihu zhruba na stejné úrovni, sice tam bylo vyvrcholení, ale ne tak velké a překvapivé, jak tady. Rozhodně to byl zajímavý díl, obzvlášť těch několik posledních kapitol. Byl samé překvapení, a proto se mi líbil víc, než třeba třináctý díl.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)