5. 9. 2015

Upíří deníky - Vykoupení

Název: Upíří deníky - Vykoupení
Původní název:
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 296
Nakladatelství: Fragment





Stejně jako u obálky minulého dílu jsou na této dvě tváře, tentokrát však pouze dívčí. Nahoře je vyobrazena dívka, jejíž totožnost pořád netuším, ale ty oči jsou opravdu skvělé. A dole je podle mě vyobrazena Meredith, ale jistá si nejsem. Jak jsou tam dvě tváře a k tomu název série a knihy, přijde mi, že je to na sobě trochu moc namačkané.

Je hodně málo sérií, u kterých bych řekla: Konečně poslední díl. Jenže Upíří deníky mi hodně často přišly jako nekonečná série. Většina lidí už čtení této série dávno vzdala, ale já jsem jednoduše nepoučitelná. Musela jsem to jednoduše dočíst do konce.

Elena umírá, ale Strážkyně jí nabídne šanci, jak zachránit všechny, nejen sebe. Elena musí začít úplně od začátku. Musí se vrátit do doby, než přišli bratři Salvatorovi do města a pomoct jim se usmířit. Jedině tak může všechny zachránit. Ale pokud změní minulost, bude to mít následky v budoucnosti. Bude moct být Elena s tím, koho miluje? A co její přátelé?

S postavami v knize je to opravdu složité. Vlastně se jejich povaha vrací k tomu, jaká byla v prvních třech dílech, ale díky Eleně, přeci jenom není úplně stejná.

Elena si při svém pobytu v minulosti uvědomuje, jak dětinsky se dřív chovala a jí samotné její dřívější chování přijde opravdu neskutečné.

Katherine, tedy její minulé já, je pořád stejně pomstychtivá jako obvykle, ale tentokrát není tolik nebezpečná, jako byla v jiné minulosti.

Damonovo minulé já je naprosto rozzuřené. Nesnáší zradu a chce, aby za ní všechny zaplatily. Ale přesto je to pořád Damon.

Stefan mi přijde pořád úplně stejný. Ať už se jedná o to, jaký byl v minulých šestnácti knihách nebo v téhle minulosti. Je to prostě ten hodný a nápomocný upír, který si toho mnoho vyčítá.

Svět Bonnie je teď úplně jiný, než byl dříve (Nebo později? Tohle měnění času mě mate.) Ale přesto v sobě najde sílu, aby uvěřila Eleně všechny ty šílenosti a pomohla jí udobřit Stefana s Damonem.

Meredith netuší vůbec nic. Přijde jí, že se všichni kolem ní chovají divně a nejspíš by je nejradši odtáhla k psychologovi. Ale je šťastná.

Děj se vrací zpátky do Fell´s church, které vypadá přesně jako v době, než se začal příběh Eleny a bratří Salvatorů odehrávat. Je to známé, ale zároveň dost neznámé místo.

A kruh se uzavírá. Tohle je přesně to, co knihu vystihuje. Všechno se vrací zpátky na začátek. Na jednu stranu je to dost deprimující, když člověk přečte sedmnáct dílů a pak je to zase najednou zpátky u prvního. Jako kdyby všechny ty díly mezi, byly vlastně zbytečné. Ale pravdou je, že je to zajímavý nápad, jak celou sérii ukončit.

Na to, jak jsem se těšila na poslední díl, moje reakce po přečtení říkala opak. Jakmile jsem to dočetla, chtěla jsem číst dál. Ne, že by to skončilo špatně, vlastně to skončilo přesně tak, jak jsem chtěla. Jenže to skončilo stylem, co se stane dál, je ve hvězdách. Kniha má ukončení a zároveň neukončený konec. Ale i po mojí prvotní reakci jsem přeci jen ráda, že je série už u konce. Kdo ví, jak by se to zase zamotalo, kdyby to pokračovalo.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)