16. 8. 2015

Mrazivé léto

Název: Mrazivé léto
Původní název: Sommerfrost
Spisovatel: Manuela Martini
Žánr: Thriller
Počet stran: 176
Nakladatelství: Fragment





Obálka knihy je jednoduchá a právě proto je tak nádherná. Hlavně se mi líbí, jak je udělaná ta růže. Když se kniha dá proti světlu, tak se leskne a s tím pozadím to vypadá opravdu krásně. Ale není mi jasné, proč je na obálce zobrazena zrovna růže.

Tato kniha je recenzní výtisk od nakladatelství Fragment. Nebyla jsem si jistá, jestli se mi kniha bude líbit a tak jsem váhala. Nakonec jsem se rozhodla, že si jí zkusím přečíst a nelituji toho.

Kniha se mi četla velice dobře. Hned na začátku jsem se do ní začetla a pak už jsem knihu nepustila z ruky. V podstatě jsem ji přečetla za několik hodin. Je to poutavý příběh, od kterého se nebudete chtít odtrhnout.

Lyra je normální patnáctiletá dívka. Tedy až do chvíle, než zmizí její spolužačka Pia. A posléze je nalezena mrtvá. Lyra s kamarády pátrá po jejím vrahovi a přitom odhaluje věci kolem její zesnulé sestry. Tuší, že jí matka něco tají, ale neví co. A tak pátrá na vlastní pěst a zjistí plno zajímavých věcí. Ale jsou tyhle věci pravdivé nebo jsou to jen další lži?

Lyra mi byla sympatická. Do jejích pocitů jsem se uměla vžít. Ale občas mi přišla tak trochu naivní a dětinská.

Patrick jeden z jejích kamarádů mi byl též velmi sympatický. Byl to kluk, který jí byl ochoten se vším pomoci. V ničem jí nenechal samotnou a zajímal se o ni víc než vlastní matka.

Lyriina matka, která v této knize hraje docela velkou roli, se mi ze začátku zdála jako pokrytecká a nezodpovědná. Pak mi zase přišla jako starostlivá a vyčerpaná máma. Takže vážně nevím, co si mám o této postavě myslet.

Kniha končila dobře a konec se mi dost líbil. Ale abych byla upřímná, tak by mi vůbec nevadilo, kdyby byl konec nebo spíše celá poslední kapitola trochu víc rozvedená. Ale to už by byl asi jiný příběh.

V podstatě celá kniha byla jedno velké překvapení. Já jsem si vůbec nebyla jistá, jestli se mi bude líbit, ale líbila. I když to byl thriller, tak to tak nějak spadalo do toho, co obvykle čtu. A jak říkám, nedokázala jsem jí dát z ruky. Děj mě hodně překvapil, nebylo to žádné ohrané klišé.

Kniha se podle mě bude určitě líbit milovníkům detektivek. Je to sice thriller, ale já bych to spíše zařadila do detektivek. Ale asi záleží na tom, kdo to čte. Je to podle mě kniha pro milovníky detektivek a thrillerů. Rozhodně to není pro dívky, které milují romantické čtení.

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)