25. 8. 2015

Křišťály moci - Zrada temného elfa

Název: Křišťály moci - Zrada temného elfa
Původní název: Křišťály moci - Zrada temného elfa
Spisovatel: Michaela Burdová
Žánr: Fantasy
Počet stran: 296
Nakladatelství: Fragment




K designu přebalu mohu říci akorát to, že je nádherný. Můžeme na něm vidět temného pána Izgraëla a po té dívku na koni. Nejsem si úplně jistá, ale myslím, že to je Neilin. I bez přebalu je kniha krásná. Sice je to jen modrá kniha s bílým nápisem. Ale líbí se mi.

Zrada temného elfa je první kniha ze série české spisovatelky Michaely Burdové. Michaela Burdová je skvělá fantasy spisovatelka. Její knihy zní vždycky opravdově.

Kniha je čtivá, ale musíte na ní mít náladu. Obsahuje mnoho podrobných popisů, které jsou opravdu čtivé, ale také dost dlouhé. Pokud tedy na ně nemáte zrovna náladu, bude vás to dost nudit.

Ze začátku bude možná trošku těžší se zorientovat. V knize se střídají příběhy různých postav a mě osobně se to občas míchalo trochu dohromady. Ale tohle střídání pohledů postav nabízí vidět knihu z více úhlů. Navíc se ke každé postavě můžete opravdu přiblížit.

V Mianthilii bylokdysi bylo sedm bratrů, neposkvrněních. A ti vytvořili sedm křišťálů moci. Jednoho bratra - Izgraëla - však zlákala moc temna. Izgraël už teď vlastní dva křišťály moci a chce i zbylých pět. Existuje proroctví, podle kterého je dokáže najít jen jediná dívka - Neilin. Izgraël jí chce využít, ale je také spousta lidí, kteří udělají cokoliv, aby pán zla nezískal ještě větší moc.

Izgraël si libuje v utrpení. Miluje pocit, když může lidem kolem sebe ubližovat, když může mučit. Nemá setrvání ani u vlastní rodiny. A jediné, co chce, je moc.

Neilin je milá, ale opravdu hodně naivní. Někdy mám pocit, že vůbec nepřemýšlí. Ale musím jí přiznat, že si stojí za svým názorem. Je tvrdohlavá, a i když to bylo občas akorát pro škodu, je to podle mě dobrá vlastnost.

Arwin je prostě úžasně dokonalý. Skvělý bojovník. Možná trochu odměření, ale má srdce na správném místě.

Terien je Izgraëlova dcera. Celý svůj život žila pod jeho dohledem. Vlastně žila skoro jako vězeň. Ale stačil jeden podmět a Terien měla odvahu, aby to změnila.

Sorgan je temný elf. Vypadá to, že není schopen milovat. Jediné o co mu jde je splnit rozkazy jeho pána Izgraëla. Ale opak je pravdou.

Leja je taková nevýrazná osoba. Určitě je milá a odhodlaná, ale zatím se moc neprojevila. Jsem si ale jistá, že později sehraje důležitou roli.

Edrien mi ze začátku přišel dost namyšlení. Ke konci už mi to tak nepřišlo, ale pořád je něco, co mi na něm tak úplně nesedí.

Celý příběh se odehrává v zemi zvané Mianthilie. Je to země elfů a lidí. Celá země díky autorčiným popisům působí opravdově. Když jsem četla, měla jsem pocit, že jsem se ocitla v nějaké středověké vesničce. A to se k těm elfům rozhodně hodí. Neumím si představit, že by se tam objevil třeba mobilní telefon nebo sprcha.

Podle mě se to bude líbit všem, kdo mají rádi fantasy. A hlavně milovníkům elfů. Dále bych to doporučila všem, kdo rád čte dlouhé popisy. Pokud je tu náhodou někdo, koho by kniha zaujala, ale popisové části ho odrazují. Tak vás ujišťuji, že pokud máte tu správnou náladu, čtou se ty popisy úplně sami.

Když knihu porovnám s autorčinou sérií Syn pekel, musím říci, že se mi kniha líbila stejně. Ale musím podotknout, že jsem si zde nevšimla žádných nesrovnalostí, kdežto v Synovi pekel jich pár bylo.

Zrada temného elfa je úžasná knížka a ještě ke všemu je od české autorky a popravdě dobrých českých autorů stále ubývá. Myslím si, že tato kniha určitě stojí za přečtení.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)