26. 8. 2015

Frozen

Název: Ledové království
Původní název: Frozen
Žánr: Animák
Země: USA
Délka: 102 minut
Rok: 2013




Kdo by neznal film Tangled (Na vlásku)? Tímhle filmem jsem byla unešená a tak jsem se chtěla podívat i na Frozen. Podle všech ukázek to vypadalo opravdu lákavě a písničky (v anglickém a španělském podání) byly jednoduše dokonalé. Kdo by tedy odolal?

Měla jsem dojem, že tenhle film bude mnohem lepší, protože na první pohled vypadal propracovanější. Nebo to možná bylo jen tím, že jsem si zamilovala písničky ještě dříve, než jsem uviděla film.

Elsa má od narození dar, jenže tento dar jí pořád přivádí do potíží. Po té, co Arendelle ponoří do věčné zimy se rozhodně utéct. Její sestra Anna se jí však vydává hledat, aby zachránila jak ji, tak svou zemi. Při její cestě se k ní přidává Kristoff a jeho sob Sven. Nesmím zapomenout ani na roztomilého sněhuláka Olafa.



Elsa má zvláštní dar, díky kterému je nebezpečná a uzavřená. Ale v jádru je dobrá. A možná, že kdyby neposlouchala radu rodičů, musím říct, že špatnou radu, naučila by se své schopnosti ovládat už mnohem dříve.

Anna je fajn, ale je to takový klasický případ naivní holčičky. Anna tolik po něčem touží, že jí stačí jen iluze toho a skutečnost, kterou má před očima nevidí. Musím ale připustit, že je odvážná a kvůli své sestře by udělala cokoliv.

Kristoff je skvělý. Možná je trochu moc tvrdohlavý a neotesaný. Ale když ho člověk blíž pozná, uvidí, že je úplně jiný. I když možná ne tak úplně. A%t se na něj podíváte z jakéhokoliv úhlu je trochu nevrlý.

Sven… bože jak já toho soba miluju. Ale vážně. Po Else ho mám nejradši. On je takový oddaný přítel a na všechno přijde ještě dřív než Kristoff. Proto ho Kristoff taky potřebuje. Ne jen kvůli tomu, aby táhl sáně, ale hlavně kvůli tomu, že ho vždycky popostrčí správným směrem.

Všichni Olafa milují. A něco na tom sněhulákovi asi bude. Je odvážný, dokáže zahodit svůj život kvůli lidem, které zná sotva pět minut. Ale mě připadá jako mladší bráška. Je otravný, ale nevyměnili byste ho.

Když se dívám na film, vypadá to opravdu krásné, ale nechtěla bych tam žít. Kdo mě zná, tak ví, že nemám zimu ráda. A i když tady to vypadá opravdu pohádkově a kouzelně, nechtěla bych se tam ocitnout.

Předlohou pro film byla knížka od Hanse Christiana Andersena. A já se přiznám, že jsem tu původní pohádku od Andersena nečetla. Popravdě jsem pohádku o Ledové královně v životě neslyšela. Aspoň tedy doufám, že je to podle této pohádky.

Jestli internet nelže, je Frozen pátým nejúspěšnějším filmem všech dob. Což se tedy docela divím, ale když si vezmete jen grafickou stránku filmu, tak je to opravdu dokonalost.

Film byl opravdu pěkný, ale trochu mě zklamal. Nebylo to vůbec tak dobré jako Tangled. A vlastně si nejsem vůbec jistá proč. Jistou zásluhu na tom má i to, že zde se mi nelíbily české písničky. Nějak mi to k tomu nesedělo, ale určitě to nebylo všechno. Jen si nejsem jistá, co přesně. Občas je prostě něco, co nejde popsat.

Docela by mě zajímalo, jestli Disney chystá ještě něco dalšího. Když si to tak vezmu, tak Tangled byl natočen v roce 2010 a Frozen v roce 2013, takže teoreticky by v roce 2016 mohl být další film. Ale pochybuju o tom. Bylo by však fajn, kdyby byl další. Zlatovláska, Ledová královna… co by mohlo být jako další, pokud by se Disney rozhodl ještě něco vytvořit?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)