15. 2. 2019

Prodavačky jsou taky lidi

Nedávno jsem na Facebooku našla pod prospektem nejmenovaného obchodu rozzlobený komentář jedné paní, která si stěžovala, že nedostala oblečení ve velikosti, kterou chtěla. Především jí vadilo to, že si paní prodavačka odložila pro sebe tu samou věc. A ještě k tomu napsala "argument", že zákazník má vždycky přednost.

Nečetla jsem všechny komentáře, které na ten její reagovaly, ale našli se i tací, kteří s ní souhlasili. Většina, v podstatě nechápala proč s tím má problém, což nechápu ani já a právě proto jsem se rozhodla napsat tento článek.



Myslím, že každého z nás naštve, když přijdeme do obchodu a to, co chceme tam není. Nejvíc to asi naštve, když si přivstanete, abyste tam byli hned, když otevřou, znám to. Ale není důvod, proč si kvůli tomu stěžovat na prodavačky. Ony neovlivní kolik kusů té a té věci přišlo na sklad a kolik zákazníků se tam dostalo před vámi.

Ano, prodavačky mají tu výhodu, že tam jsou dřív a můžou si dát zboží stranou, ale proč by nemohly? Každý by to udělal.

Třeba, když jsem měla praxi v pekárně, tak byly hodně oblíbené sýráčky a uzenky, kterých se z nějakého důvodu dělalo vždycky kolem deseti, což je hodně málo. A ještě než jsme otevřeli, do prodejny přišli pekaři a cukráři, kteří si něco koupili ke svačině, něco jsme si koupili my, kteří jsme stáli za kasou a je pravda, že většinou toho příliš nezbylo, občas vůbec nic. Ale proč by to mělo být špatné? Jsme také lidi, také potřebujeme jíst.


A tady se dostávám k tomu, co ta paní řekla - totiž, že "Zákazník má vždy přednost."

Jenže paní zapomněla na jednu zásadní věc, i prodavači jsou zákazníky. Oni si to zboží buď rovnou koupí nebo si ho dají na stranu a zaplatí ho později. Klíčové je, že ho zaplatí stejně jako jakýkoliv jiný zákazník. Není to tak, že by si ho vzaly zdarma. A právě proto mi to nepřijde jako problém.

Jistě, stále mají tu výhodu, že tam jsou dřív, ale tuhle výhodu mají všichni pracovníci, kdekoliv. Profesor somatologie vysvětlí potomkovi látku i mimo učebnu, doktor ošetří člena své rodiny, i mimo pracovní dobu. Všichni máme díky našim zaměstnáním určité výhody buď pro nás nebo naše blízké, využíváme je a nikdo nám to nevyčítá. Proč by to tedy měly být prodavačky výjimkou?

Tohle je můj názor a stojím si za ním. Ale i tak by mě zajímalo, jak to vidíte vy. Jestli máte stejný názor nebo jiný a proč. Především mě zajímají vaše argumenty, jiné úhly pohledu. Sice si myslím, že jsem neopomněla vzít v potaz všechno důležité, ale je možné, že mi něco uniklo.


3 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou. Přístup některých lidí je přímo zarážející. Každý čerpá výhody se svého zaměstnání jinak...

    OdpovědětVymazat
  2. naprostý souhlas. ale tak lidi jsou rozladění, a tím, že to na někoho svedou si uleví, neumí to zpracovat jinak..
    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, vidím to v podstatě stejně. Jenže lidi jsou... prostě lidi, některým se prostě nezavděčíš a budou věčně nespokojení, kdyby to nebyla odložená prodavačkou věc, bude to něco jiného, pořád a stále.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)