Pages

Rozhovor s Lucy




Už delší dobu jsem se chystala zavést rozhovory s blogery. A právě dnes tu je ten první. Záleží jen na vás, jestli budou další, protože by asi bylo zbytečné, kdybych vymýšlela otázky a nikdo to nečetl. A v tomto článku bude na otázky odpovídat Lucy.

Lucy píše na blogu s názvem Luciina zašívárna. Převážně je to blog o knihách, ale najdou se tam i jiné věci. Například Luciina grafika nebo střípky z jejího života.

Její blog lze nalézt i na Facebooku, který je pravidelně aktualizován. Samotnou Lucy můžete najít také na Databázi knih, Goodreads, Deviantart, Instagramu a Asku.

Mohla bych mluvit dál, ale proč, když vám všechno o svém blogu a o sobě může říct samotná Lucy? Takže tady už máte rozhovor.


1. Založila sis blog, aby ses mohla věnovat knihám a postupně se to nějak rozrostlo. Ale kdy se objevila myšlenka na založení blogu?

Tak všechno začalo na konci střední školy. Učili jsme se základy HTML. A to mě hodně nadchlo, takže se to postupem času přehouplo ve vlastní webovky. Tehdy jsem měla stránky na spoustu témat, ale začalo to být takové množství, že jsem to se školou nezvládala. Po třech letech jsem to tedy ukončila. Ale chybělo mi, že nemůžu nic tvořit. Takže jsem narazila na možnosti blogu. Založila jsem si jeden o filmu Avatar. Jakmile docházely novinky, tak jsem založila nový blog, kde jsem se začala věnovat knihám, filmům, psala jsem deníček a mnoho dalšího... Doteď vedu oba blogy.


2. Kolik blogů jsi zatím měla? Proč ses s nimi rozloučila? Myslíš, že u tohoto už zůstaneš?

Pokud bych měla počítat blogy, tak na doméně blog.cz to bylo několik. Jako první byl asi blog o Twilight. Ten jsem přesunula z webu, protože měl největší návštěvnost. Později jsem vedla další o historii Egypta, Ameriky a podobně. Prostě jsem to nevydržela a začala zase dělat jedno téma za druhým. Pak mi došlo, že bych se měla věnovat opravdu něčemu, co mě bude bavit a vznikl zmiňovaný Avatar. Mám ho doteď, i když je aktivita malá kvůli nedostatku novinek. No a nakonec vznikl můj osobní blog... A u těchto dvou už hodlám vydržet co nejdéle :-)


3. Na Blogspotu jsi, protože jsi měla problémy s Blog.cz. Když si odmyslíš technické problémy, v čem je Blogspot lepší?

Největší radost mi asi dělají možnosti štítků. Z nich jsem naprosto nadšená. Na blog.cz jsem musela všechno složitě obcházet. Dalšími výhodami jsou možnosti nastavení, šablonu si lze vypiplat do nejmenších detailů. Nehledě na to, že můžu vkládat tolik videí, goodreads, vzkazníky a mnoho dalších vychytávek. A taky nesmím zapomenout - žádné reklamy...


4. S layem jsi věčně nespokojená, ale přesto jsou vždycky krásné a propracované. Jak dlouho ti trvá jeden vytvořit?

Děkuji :-D Je pravda, že já sama jsem sobě největším kritikem... Nejvíc času mi zabere najít si šablonu, která se mi bude zamlouvat nebo dvě takové. Pak si dané šablony upravuji. Třeba tu co mám teď, je složená asi ze tří šablon, které jsem seskládala dohromady a pak si upravila barvy, tvary apod. Takže průměrně asi dva dny. Pak už postupně piluji detaily :-)



5. Stejně jako laye jsou krásné i záložky. Máš je všechny vytisknuté? Kde bereš nápady na jejich tvorbu? A jaké chystáš vytvořit v nejbližší době?

Opět moc děkuji :-P Tisknu všechny, ale nechávám si jen pár. Ostatní vždycky věnuji do soutěží. Chci udělat radost ostatním. Já osobně využívám jen ty, které vytvářím přímo pro nějakou knihu. Každá kniha má svoji vlastní.


Často dělám záložky jako výřez z knižní obálky, někdy si z obálky beru jen některé detaily a symboly. A pak to po kouskách skládám. No a jinak prohledávám google obrázky podle nějakých klíčových slov. A jak ty obrázky procházím, tak mě třeba napadne, co bych mohla udělat…

Teď naposledy jsem vyrobila záložky, které jsou se stužkami a korálky. Zkouším to jako něco nového a budu s tím teď nadále experimentovat :-D


6. Také stavíš plastikové modely. Jak ses k tomuto koníčku dostala? A jak moc je to časově a finančně náročné?

Díky taťkovi. Staví modely už od dětství. Taťka to převzal od dědy. Takže si to tak postupně předáváme :-) Vždycky jsem koukala taťkovi přes rameno a líbilo se mi, jak si s tím vyhrál do detailů. Jednou jsem dostala malé letadlo na zkoušku a už jsem u toho zůstala. Tatík staví sbírku letadel z Československa z druhé světové války. Už jich má snad desítky. Já stavím víceméně cokoli, co mi přijde pod ruku, ale nejraději auta.

Časově to náročné není. Myslím, že by se to dalo zvládnout do měsíce. Ale po finanční stránce je to už horší. A vzhledem k tomu, že pro mě jsou hlavní knihy a filmy, obvykle stavím model i rok. A bohatě mi to tak stačí. Často je dostávám k narozeninám nebo k Vánocům. Sama si kupuji výjimečně. A co se ceny týče... Je to čím dál dražší, za některé modely se dají pořídit dvě až tři knihy, takže tak...


7. Pokud vím, máš pejska. Můžeš o něm něco říct? Máš i jiné mazlíčky, nebo si je plánuješ adoptovat?

Za život už jsem měla spoustu zvířat. Od mala jsem měla několik džungarských křečků, andulky, králíky, jinak v naší domácnosti byla i želva a mnoho dalších. Vždycky jsme museli mít nějaké zvířátko. Když mi bylo deset, vyprosila jsem si štěně. Byl to jezevčík Eddy, můj největší miláček. Ale býval hodně nemocný. A před čtyřmi roky přišel ten můj malý satan :-) Je to jediný mazel a hodlám u toho zůstat :-)


8. Co dalšího kromě blogování, čtení a stavění děláš ve svém volném čase?

V podstatě už jen koukám na filmy a seriály. Sem tam něco upeču, což mě baví. A to je tak víceméně všechno. Pracuji na směny, takže mám pocit, že jsem pořád v práci. Mimo to jsem hrozný lenoch, takže mě baví se jen tak válet :-D


9. Vzhledem k tomu, že pracuješ a máš hodně zálib a ještě stíháš za den přidávat několik článků, nejde mi do hlavy, jak to stíháš. Prozradíš mi to tajemství?

Když to tak vezmu je blog moje číslo jedna, momentálně. Obvykle to závisí na odezvách. Pokud vidím, že není moc velký zájem, nemám ani já moc velký zájem se do něčeho pouštět. Když mám čas a nechce se mi nic dělat, tak si připravuji například ukázky knih a nastavuji to na týden dopředu. Takže se přemůžu, strávím čas předchystáváním a pak už mám týden klid. Ostatní články jsou obvykle spontánní. Někdy nemám co bych přidala, jindy zase je tolik věcí, o které se chci podělit... Já zase nechápu třeba jiné knihomoly, kteří stíhají se školou přečíst knihu denně nebo obden :-P


10. Na který film se můžeš dívat pořád dokola, a nikdy tě neomrzí?

Uff, tak těch bude asi víc. Obvykle jsou to filmová zpracování mých oblíbených fantasy knih. Samozřejmě tím myslím Harryho Pottera, Pána prstenů a Hobita. Dále mám ráda Terminátory, Star Wars, Indiana Jonese a mnoho a mnoho dalších :-D


11. Objevila jsi v poslední době nějakého zajímavého spisovatele či spisovatelku? Čím tě tak oslnil/a?

Když bych to měla brát z nedávné doby, tak asi R. J. Johansson díky knize Nespavost. V podstatě nedokážu ani pořádně vysvětlit proč, ale kniha mě strašně nadchla. To téma, spousta napětí a velké překvapení nakonec. Dokázala mě pěkně zmást... Z dřívějška by to byla třeba Megan Crewe se sérií Tak padne náš svět, protože jsem ještě nikdy nečetla knihu o katastrofické budoucnosti lidstva a pak Kristin Cashore s knihou Výjimečná, taková trochu jiná fantasy a moc pěkná...


12. Kde nejraději čteš?

Někdy na židli u počítače a mezitím cvakám do klávesnice, na balkoně, kde mám takové to velké kulaté ratanové křeslo. Takže zatáhnu rolety, když pálí slunko a pak si udělám pohodlí. Ale nejčastěji asi večer v posteli. Tam je nejpohodlněji i když hrozí, že mě bude brát spaní :-)


13. Můžeš se utlouct po čokoládě, ale která je tvá nejoblíbenější? V čem je lepší než ostatní? A jaké jiné sladkosti máš ráda?

Koukám, že sis pěkně všechno nastudovala :-D Čokolády rozhodně mléčné, čisté, nejraději mám asi Milku. Orion už není jako dřív. Když samozřejmě dostanu oříškovou nebo jinou, tak ji sním, ale mléčná je nejlepší. Jedinou výjimkou je Studentská pečeť :-P A z jiných sladkostí mám ráda gumové medvídky, lékorky, nějaké ty oplatky a hlavně perníčky. To je moje :-)

14. Co máš v nejbližší době v plánu na blog?

No měla jsem v plánu něco s designem, ale pak jsem si řekla, že po tom všem, co jsem tam vytvořila, nebudu začínat od úplného začátku. Jinak se marně snažím vymyslet nějaký projekt nebo novou soutěž, ale nápady mě zatím nenavštívily. Takže zatím je všechno ve hvězdách. Jinak mám zatím klidnější období, kdy v podstatě toho moc nevymýšlím, ono to příjde samo :-P


15. Je ještě něco, co bys chtěla říct? O blogu nebo o sobě?

Myslím, že už jsem se vykecávala dost :-D Řekla jsem to hlavní. Doufám, že jsem tím odpověděla na tvoje otázky. A děkuji za rozhovor :-)

Rozhodně si odpověděla skvěle :) Jen bych pro všechny čtenáře ještě ráda dodala, že se poslední dobou věnuješ i mandalám.



Úvodní fotografie a grafika, stejně tak jako u čtvrté až deváté otázky a fotografie mandal pocházejí z Luciina blogu.
Ostatní obrázky v tomto článku jsou z Googlu.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)