Pages

Reading Habits TAG

Mám tu pro vás TAG, který jsem jednu dobu hodně vídávala na YouTube, takže bohužel nemám nejmenší ponětí, kdo ho vymyslel, ale nejspíš je převzatý z Ameriky.


1. Kde čteš?
Nejčastěji čtu v posteli. Tam je to nepohodlnější. Ale čtu třeba i ve škole, kde na to nejsou zrovna nejlepší podmínky, protože nad tím musím být nahnutá. Pak čtu občas taky venku nebo v autě.


2. Záložky nebo náhodný kus papíru?Mám hodně záložek, ale vždycky používám dvě. Pokud mám náhodou rozečtené tři knížky najednou, což se skoro nestává, tak pak náhodný kus papíru. Většinou, ale záložky používám, když vím, že knihu někam ponesu, nebo když je večer. Přes den je většinou nechám otevřené a akorát je otočím.

3. Dokážeš přestat číst nebo musíš přečíst určitý počet stran či dočíst kapitolu?
Nemusím přečíst určitý počet stran ani kapitolu. Většinou když čtu a chci si dát pauzu, tak je to tak, že opravdu dočtu kapitolu, protože pak vím, kde přesně mám pokračovat. Ale když ji nedočtu, nic se nestane.



4. Jíš a piješ u čtení?
Jídlo u čtení je pro mě naprosté tabu. Podle mě by u čtení neměl jíst nikdo, akorát jsou ty knihy pak umaštěné, a kdo ví, co všechno. Pít u čtení samozřejmě piju, protože když čtěte třeba tři hodiny v kuse, tak je to nezbytné.

5. Zvládneš číst a koukat na televizi nebo číst a poslouchat hudbu?
Mám to tak, že když si čtu, mám puštěnou televizi. Ale buď vnímám knihu nebo televizi. Ještě se mi nepodařilo sledovat děj v obojím na jednou.


6. Dokážeš mít více rozečtených knížek najednou nebo zvládneš jen jednu?
Není pro mě problém číst víc knížek najednou. Ale většinou mám rozečtenou jen jednu, protože se lépe vžiju do děje a nemusím přeskakovat od jednoho příběhu ke druhému.

7. Preferuješ čtení doma nebo někde jinde?
Nejradši čtu doma. Je tu klid a pohodlí. Čtu i jinde, například ve škole, když mám volné hodiny. Ale většinou mě z toho pak dost bolí záda, takže mnohem radši čtu doma.


8. Preferuješ čtení nahlas nebo potichu?
Potichu. To je nejlepší, jak se do děje úplně vžít. Ale já dělám to, že pokud se nemůžu do knížky začíst, když mám třeba myšlenky úplně jinde. Tak si prvních pár kapitol čtu nahlas, abych se duchem ocitla v té knize.

9. Přeskakuješ stránky nebo listuješ dopředu, abys věděla, co se stane?
Stránky nepřeskakuji. Tedy pokud tam nejsou nějaké vědecké věci, kterým nerozumím, což se stalo asi jednou. A dopředu listuju, ale většinou jen proto, abych zjistila jak dlouhá ta kapitola ještě je a takhle. Občas si přečtu konec, když chci zjistit, jestli má vůbec cenu tu knihu číst. Jestli bude aspoň končit zajímavě. Ale to je také jen zřídka.


10. Lámeš hřbety knih nebo preferuješ, aby knihy vypadaly jako nové?
Ani náhodou. Jsem radši, když vypadají jako nové. Knihy jsou pro mě důležité a chovám se k nim tak, aby vypadaly co nejlépe.

11. Píšeš do knih?
Ani náhodou. Kniha je od toho aby se četla ne, aby se do ní psalo. Maximálně píšu jen do učebnic a to je popravdě také dost výjimečné. A já nesnáším, když je v učebnici něco, co tam nepatří, tak píšu obyčejnou tužkou.


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)