Pages

Novoroční předsevzetí


Tentokrát odbočím od tématu hned na začátku, ale nebojte, vrátím se k němu. Tak mě tak napadá, proč oslavujeme nový rok? Proč ho považujeme za něco magického? Právě proto, že ten přechod mezi starým a novým rokem nám připadá magický. I mě to připadá magické, ale stejně tak mi připadá magický přechod z pondělí na úterý. Půlnoc, čas, kdy není ani pondělí ani úterý. Stejně jako nový rok by se tedy mohl slavit třeba i konec týdne. Já v tu magii toho okamžiku věřím. Ale ve skutečnosti, to mohlo být všechno jinak. Lidé možná udělali špatné závěry, možná skuteční rok trvá o sto dní déle. Přesto lidé věří, že přechod z nového roku do starého je něco zvláštního, magického… něco co stojí za oslavu. A to je důkaz toho, že všichni lidé, i když jen okrajově věří, že ne vše se dá objasnit vědecky.

Dobrá, to bylo takové mé filozofování. Důkaz samozřejmě žádný nemám. Ale zamyslete se nad tím. Dávalo by to smysl, nemyslíte? Anebo jsem možná jen blázen, který si článek prodlužuje tím, že píšu to, co se mi zrovna objeví v hlavě.

Bez ohledu na moje filozofování se vraťme k hlavnímu tématu, novoroční předsevzetí. Vlastně, to s mým filozofováním tak trochu souvisí. Proč si lidé dávají novoroční předsevzetí? To je právě to, co mi vrtá hlavou. Chápu třeba polibek přesně o půlnoci mezi 31. Prosincem a 1. Lednem, protože se říká jak na nový rok, tak po celý rok a všichni tomu chceme věřit. Ale proč to předsevzetí? Možná lidé, kteří si ho dávají, věří v to, že do nového roku vstupují jako nový člověk? Vážně nevím, to je to jediné co mě napadá. Možná tuhle otázku zodpovíte vy.

Co se týká mě, tak novoroční předsevzetí mi nic neříká. Věřím na hodně věcí, ale na to, že bych si dala novoroční předsevzetí a pak ho do puntíku splnila, ne. To už jsou pro mě uvěřitelnější víly a bludičky. Samozřejmě to nikomu neberu. S předsevzetím to je podle mě jako s nemocí. Když člověk věří, tak je větší naděje že se uzdraví. Ale o tom tento článek není.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)