Pages

Knížkometr

Konečně jsem se dostala k jednorázovému projektu od Terky M.

Smyslem projektu bylo změřit všechny své knihy. Já je změřila a to v knihovně, protože jsem to zrovna nedávno přeskládala a vím, že znova bych to stejně nesložila.

V mé knihovně jsou knihy na čtení i pár poučných k určitým tématům a dále tam je i pár učebnic. Tohle všechno jsem změřila. neměřila jsem pak už učebnice, které mám v peřáku. Kterých je teda docela dost, ale mám to pečlivě zabalený v pytlích, protože je pár let ještě nepoužiji a tak se mi je nechtělo je vybalovat.

Teď už můžeme jít rovnou ke konečnému číslu. Popravdě doufám, že jsem měřila dobře, protože se mi to číslo na to, jak malou mám knihovnu zdá velké. Ale mám tam knížky v několika řadách, tak to asi vychází. Celkově moje knihy měří 539 cm tedy něco přes pět metrů, což je docela dost. A to do toho ještě nejsou započtené ty učebnice.

A teď už odpovědi na pár otázek k tomuto projektu. Snažila jsem se psát trochu delší odpovědi než na jednu větu, protože jakmile na něco odpovídám, mám občas zvyk odpovídat jednoslovně nebo jednovětně.



1. Najdeš ve své knihovně pět knih, které jsou ti nějakým způsobem blízké, máš k nim velký citový vztah? Pokud ano, vysvětli proč. Pokud ne, popiš svůj nejkrásnější zážitek s knihou.
Pět knih? Není to trochu moc? Tak dobře, pět knih, které mi jsou nějakým způsobem blízké. Myslím, že v první řadě by to asi byl komplet Poselství jednorožců, který jsem si opravdu oblíbila. Ta kniha je opravdu skvělá, jako všechny knihy od Míši. Ale tahle se mi líbí ze všech nejvíc.
Dál bych tam asi dala Stmívání. Protože ta knížka se mi opravdu moc líbí. Film je možná trochu horší, ale knížka je skvělá a dobře se čte.
Dál bych tam dala první díl série Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem. Zase jsem si knihu úplně zamilovala, protože má úžasný děj a prostě jí mám ráda. Popravdě už nevím, co mám říkat.
Pak je tu Pýcha a předsudek a musím přiznat, že jsem tu knížku v životě nečetla. Je tedy trochu divné, že ji dávám do oblíbených, ale já ten příběh miluji, i když jen z filmu. A přečtu to snad co nejdřív.
A jako poslední nevím kterou knihu vybrat. Pátrám v paměti a další knížka, která mi je nějakým způsobem blízká je Kůň jménem Zázrak. Četla jsem ji už před dlouhou dobou. Je to taková knížka pro děti nebo tak asi deset let. Hodně jsem si ji tehdy oblíbila a do teď si z ní některé věci pamatuju.

2. Máš v knihovně takovou knihu, popřípadě knihy, s níž jsi toho hodně zažil/a a pokaždé, když se na ni podíváš nebo si ji vezmeš do ruky, rozpomeneš se na všechny ty krásné chvíle? Popiš, co všechno se ti vybaví.
Takhle doslova asi ne. S mými knížkami to je tak, že si je většinou stihnu přečíst jen jednou. Ale je jedna kniha, kterou jsem četla hodněkrát, i když je to už tak devět, osm let. A to byla kniha Vítek, kterou jsem měla moc ráda. A vždycky když jí vidím, vzpomenu si na dětství. Na to, jak jsem skoro nic nemusela řešit a měla o pár problémů míň než teď.

3. Byl/a jsi někdy zamilovaný/á do postavy z knihy? Proč ses do ní zamiloval/a? Jak dlouho to trvalo?
Knižní postava, do které jsem se zamilovala? Mám takový pocit, že má tenhle článek jistá omezení, takže bych to sem všechno nenapsala. Jenže vzhledem k tomu, že se ta postava má vyskytovat v mé knihovně, tak je to jasné. Damon Salvatore. Miluji tedy spíše toho seriálového, ale knižního mám taky ráda, je to prostě Damon. Ale i tak zamilovala je tak jako tak dost silné slovo. Protože zamilovat se do knižní postavy je vlastně pitomost. Každopádně je to Damon. Náš nádherný tajemný cizinec, potřebujete ještě jiný důvod? Vlastně to trvá do teď.

4. Vlastníš i knihy, které sis koupil/a kvůli tomu, že byly podobné tvým oblíbeným a chtěl/a jsi je porovnat? Jak to nakonec dopadlo? Pokud ne, vyjmenuj všechny tvé oblíbené knihy.
Myslela jsem, že ne, ale pak jsem si vzpomněla, že jsem si pořídila knihy My fair sukuba a Páni mají radši sukuby. Ne proto, že by byly přímo podobné, ale že to bylo stejné téma jako u série Sukuba od Richelle Mead. Zatím to nijak nedopadlo, protože jsem se k jejich přečtení zatím nedostala. Jako obvykle. Myslím, že se k tomu dostanu nejdřív za rok za dva. Takhle to u mě chodí, knihovna a recenzáky mají přednost a tak na vlastní knihy zapomínám.

5. Kdybych chtěla doporučit nějakou knihu, která by to byla a proč?
Těch je opravdu hodně. Z těch co mám v knihovně asi sérii Hunger Games. Což je opravdu originální série, která za přečtení určitě stojí. A následně sérii Narnie. Která je sice možná věkově i pro děti. Jenže je to opravdu hezká pohádka, kterou mám ráda a kterou by si měl podle mě přečíst každý bez ohledu na věk.

6. Ze které knihy máš už při pohledu na obálku krásný pocit? Dokážeš ho popsat? Existuje kniha, kterou sis pořídil/a díky pěknému obalu?
Nádherný pocit při pohledu na obálku? Jediné co mě napadá je kniha Pozor, pusa! Což je zase kniha pro mladší čtenáře, já už jsem jí četla docela dávno. Ale tuhle knihu jsem chtěla, protože tam byl velký zlom. A když se na to dívám, vzpomínám na minulost, takže z toho mám krásný pocit. Ale není to zásluha obálku. Krásný pocit, který bych měla díky obálce, kterou mám v knihovně neznám. Hodně knížek, které čtu, čtu kvůli pěknému obalu. Je pravda, že když si něco kupuju, snažím se dívat i na anotaci, abych věděla, jestli to bude opravdu dobré. Stejně jsem si ale pár knížek koupila jen kvůli obálce. A samozřejmě je stejně ještě nepřečetla.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)