17. 7. 2021

Cena magie

Louise, s pomocí svých přátel, dokázala opět utéct před smrtí, kterou jí chtěla přivodit vlastní matka Morgane. Ale tentokrát všichni ví, kdo Lou i její společníci jsou. Na ni a jejího manžela Reida je dokonce vypsaná odměna. Není tedy žádná šance, že by se mohli někde nepozorovaně vmísit do davu. Ani útěk nepřipadá v úvahu, protože by tak nechali napospas svou zemi Louině matce a nikdy nekončícímu chaosu.

Není ale možné, že by zvládli situaci sami, obzvlášť teď. Proto nejen, že se musí skrývat, aby neohrozili svou svobodu a životy, ale také musí získat spojence mezi lidmi, kteří je z různých důvodů nenávidí. Jen to může všechny zachránit před Morgane.

Stejně jako první díl je i tento napsaný v ich-formě a střídají se v něm pohledy Reida a Lou. Na rozdíl od prvního dílu, kdy mi chvilku trvalo, než jsem se do knihy začetla, mě autorčin styl psaní tentokrát pohltil skoro okamžitě. Autorka má podmanivý styl psaní, který se opravdu dobře čte. Autorka nešetří popisy, ale díky jejímu specifickému stylu spojenému s emotivními scénami není problém se do knihy vžít. Písmenka se rozplývají a čtenář se tak stává součástí příběhu.

Druhé díly jsou u velké spousty sérií vycpávkové. Doufala jsem, že Krev & med bude jedna z těch vzácných výjimek, ale bohužel se tak nestalo. Kniha je, jak už jsem řekla, sice čtivá, ale příběh se ani zdaleka nevyrovná tomu, který autorka odprezentovala v prvním díle. Na těchto 450 stránkách se toho totiž skoro moc neděje. Celá kniha se odehrává v poklidném a rutinním tempu, kdy je důležitých momentů nebo akčních situací opravdu poskromnu.

Nejzajímavější byl konec knihy, protože tam se konečně odehrávala nějaká akce a já byla napjatá, co se stane. Musím říct, že mě autorka v téhle části opravdu překvapila. Ale jak byla celá kniha neskutečně pomalá, tak konec byl pro změnu příliš překotný.

Ani jedno z toho však není důvod, proč jsem z děje druhého dílu lehce zklamaná. Jedním z důvodů, proč jsem se do příběhu zamilovala, když jsem četla knihu Holubice & had, byl vztah mezi Lou a Reidem, kde nechyběla chemie ani vtip. V tomhle díle to všechno někam vymizelo a celé to bylo vyumělkované, neplynulo to přirozeně a už vůbec mi to nepřišlo uvěřitelné.

Na druhou stranu ale musím zmínit, že v téhle knize dostaly mnohem větší prostor vedlejší postavy a jejich příběhy, jejich minulost. To bylo opravdu skvělé, protože díky tomu byl celý příběh komplexnější a zajímavější.

Ale stejně jako v prvním díle se mi na příběhu líbilo to, jak funguje magie a společenství různých bytostí. V prvním díle už byla část nastíněna a tady se tento systém ještě víc prohluboval a rozšiřoval. Je to krásně promyšlené, všechno to do sebe zapadá a především, se jedná o originální pojetí magického světa, které zkrátka zaujme.

Hodně postav je stejných jako v prvním dílu. Shelby Mahurin skvěle vystihla jejich změnu po tom, co už musely prožít nebo co byly nuceny obětovat. Bylo to přirozené a skvěle to korespondovalo s tím, co bylo o postavách řečeno dřív. Nové postavy, které v knize hrály větší roli, jsou pak skvěle popsané a člověk si o nich může bez problému udělat obrázek, ale zároveň o nich nezjistí vše, dokud není ta pravá chvíle.

Krev & med není špatná kniha, ale ani vzdáleně se nevyrovná prvnímu dílu. Je dobře napsaná, postavy, minulost hrdinů i magický systém je skvěle promyšlený. Ale chybí tu chemie mezi hlavními hrdiny a v příběhu se toho moc neděje. Nejspíš za to může i to, že série měla být původně duologií a tím, že se změnila na trilogii, je druhý díl zbytečně táhlý. Za mě je to tedy klasický druhý vycpávkový díl, který neurazí, ani nenadchne. Ale i tak se těším na třetí díl série a pevně věřím, že bude stejně epický jako ten první.

Za možnost vrátit se zpět do světa plného čarodějnic a jejich lovců děkuji e-shopu Megaknihy.

 Knihu Krev & med můžete zakoupit ZDE. Nezapomeňte si pořídit ani první díl Holubice & had, který najdete ZDE. 

Přehled všech knih od Shleby Mahurin v různých jazycích pak najdete ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)