30. 11. 2018

Církev plná hříchu


Rituální vraždy nejsou bohužel nic neobvyklého, ovšem rituální sebevražda je doopravdy zarážející. Avšak když k jedné přibude druhá a pak třetí, navíc u mladých mužů a žen, kteří neměli naprosto žádné důvody k tomu, aby se zabili, začíná to být krajně podezřelé.

Celá situace je opravdu podivná a tragická. Není tedy divu, že si církev myslí, že by za údajnými sebevraždami mohlo být něco víc. Kněz Pavel Wagner proto najímá Annu Steinbachovou, která kdysi pracovala u policie, aby se na celý případ podívala.

Anna nikdy neměla kladný postoj k církvi, ale případ nedokáže odmítnout, a tak spolu s Pavlem pracuje na objasnění těchto tragických událostí, při čemž naleznou mnohem víc pohřbených tajemství, než si mysleli.

Jsem velkým fanouškem detektivek, což je samo o sobě důvod, proč jsem se začala zajímat o knihu Ráj mrtvých dětí. Nejvíc mě na této knize však upoutalo téma rituálních sebevražd. Na to jen v tak nějaké knize nenarazíte.

Kniha je napsána v ich formě a celý příběh tedy vypráví vyšetřovatelka Anna Steinbachová. A popravdě mě dost překvapilo, jak rychle příběh ubýval. V momentě, kdy jsem začala číst, jsem už nedokázala přestat. Kniha je tak neuvěřitelně čtivá, že mě vtáhla do sebe dřív, než sem si to vůbec stačila uvědomit.

Vzhledem k tomu, jak tenká tato kniha je mě překvapila její rozpracovanost. Roxana Hill celý příběh promyslela do detailu a nabídla tak čtenáři prostřednictvím této knihy opravdu originální zážitek.

Musím však bohužel konstatovat, že si autorka nedala pozor na všechno. V podstatě jsem věděla, kdo je za některé z věcí zodpovědění hned v momentě, kdy se v knize daná osoba objevila. Bylo to patrné na první pohled z vystupování a chování této osoby. Téhle předvídatelnosti jsem se bohužel v detektivce nemohla nijak vyhnout a je to opravdu velká škoda, protože jinak je příběh vážně bez chybičky.

Velkým plusem podle mě je, že v knize díky pátrání po tom, proč lidé páchají sebevraždy, a ještě ke všemu tak hrozným způsobem, přišli na další zločin, který s tímhle neměl v podstatě žádnou souvislost. A právě tohle se mi moc líbí, protože mi to přijde takové reálné. Občas člověk na něco přijde jen šťastnou shodou okolností.

A musím ještě konstatovat, že autorka ví, jak knihu ukončit. Poslední kapitola končila v takovou příšerně nevhodnou chvíli, že jsem se raději ještě několikrát přesvědčovala, že v knize pár stránek nechybí. Přestože mi není moc po chuti, že kniha skončila v tak, pro mě, významný okamžik, musím autorce přiznat, že to byl opravdu chytrý tah, jak mě nalákat na druhý díl. Navíc případ v knize vlastně dořešili, takže se ani nedá přímo říct, že by napsala neuzavřený konec.

V tomhle příběhu se mi hodně líbí, že hlavními postavami je vyšetřovatelka a kněz. Je to doopravdy nezvyklé seskupení a tím, jak je neokoukané přidává příběhu na zajímavosti.

Celkově jsou však postavy v této knize velice různorodé a jejich role v této konkrétní knize, a i část jejich minulosti, které se odkrývají s plynutím příběhu jsou skvělým zpestřením knihy.

Uznávám, že by mi vůbec nevadilo, kdyby byly postavy a jejich život rozepsány ještě o trochu víc, ale vzhledem k tomu, že je Ráj mrtvých dětí prvním dílem ze série Steinbachová & Wagner, předpokládám, že se o nich v dalších dílech postupně budu dozvídat víc a víc.

Jak už jsem tady naznačila, měl příběh nějaké menší mouchy, ale celkově se mi opravdu moc líbil. Obzvlášť proto, že je neskutečně originální. Rozhodně v téhle sérii budu pokračovat. Už teď jsem zvědavá, s jakým dalším případem autorka přijde a jak se vyvinou postavy.

Pokud máte rádi dobré detektivky, tak vám Ráj mrtvých dětí doporučuji. Sice na konci s největší pravděpodobností nebudete překvapení tím, jak se události nakonec vyvinuly, ale pevně věřím, že průběh příběhu vám to vynahradí. Občas to, že cesta je důležitější, než cíl skutečně platí. A to i u knížek.


Za poskytnutí knihy k recenzi vydané pod značkou Vendeta děkuji knihkupectví a nakladatelství Knihy Dobrovský.

4 komentáře:

  1. Ještě jsem o ní nečetla a ani jí neviděla v knihách, každopádně mne zaujala, rozhodně si jí ráda jednou přečtu.
    Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Už se na ní těším, čeká na poličce, tak uvidím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem ji dočetla a líbila se mi:) Jen ten useknutý konec, taky jsem se musela přesvědčit, že nechybí nějaké stránky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Detektivky nemusím, ale tuhle si prostě musím přečíst. Říct, žes mě nalákala je slabé slovo. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)