Pages

Rozhovor s Katie

Dneska vám přináším rozhovor s Katie nebo ji také můžete znát pod přezdívkou Katherine. Jako Katie vystupuje na blogu Kate Story, kde můžete nalézt povídky, recenze a mnoho dalších věcí. A jako Katherine na blogu o The Vampire Diaries. Ale řekla bych, že aspoň jeden z blogů určitě znáte. 


Ale pro případ, že neznáte, tak se určitě mrknete na Kate Story i na The Vampire Diaries. Jinak můžete Katie najít také na Instagramu nebo na její facebookové stránce o Vampire Academy.


1. Jak ses dostala k blogování a proč jsi zvolila zrovna doménu blog.cz?
K blogování jsem se dostala díky kamarádce, která si tenkrát na základce založila blog a mě to nadchlo, tak jsem si ho samozřejmě založila také a od té doby mi to zůstalo. A popravdě mě nenapadlo, že by mohla být další doména, kde si můžete založit blog, proto jsem ani nehledala dál.


2. Pokud vím, máš dva blogy. Můžeš nám říct, o čem jsou a jak dlouho je máš?
Ano, to mám. Jeden blog je o seriálu Upíří deníky, který mám vlastně od té doby, co je začali vysílat, tak že sedmým rokem vlastně. Když už dávají sedmou sérii. Ale popravdě, za poslední měsíce se mu moc nevěnuji.

A můj druhý blog jsem si založila díky povídkám, které jsem tam chtěla zveřejňovat, což bylo jeho hlavní poslání (a doufám, že stále i je) a taky měl fungovat trochu jako deníček. Jak ale víš, tak jsem se zamilovala do knížek, tak že blog je věnovaný jak povídkám, tak knihám. To jsou takové hlavní témata, ale najdou se tam i recenze na seriály a filmy.

3. Takže minulý rok to bylo pět let, co máš blog Kate story. Jaké pokroky jsi za tu dobu v blogování udělala? A je díky blogování tvůj život jiný než byl?
Pět let. To zní neuvěřitelně. Nemyslím si, že je můj život díky blogování jiný než byl. A co se týče pokroků, tak každý snad udělá nějaké pokroky za pět let. Alespoň v to doufám. =D

Chci říci, že podle mě jsem se rozhodně zlepšila obsahově v psaní článků. Snažím se, aby měli hlavu a patu a aby obsahovali víc jak tři věty. Což se o mých začátcích nedá říct. Také nepíšu o každé ‘‘kravině‘‘, která mě nadchne, aby mi na blogu přibyl článek. Snažím se témata a celkově nápady vybírat. Přiznávám se, že nejsem spokojená se svojí úrovní blogu. Stále je srovnávám s ostatními a hledám na svém chyby, přesto si myslím, že za těch pět let jsem se v tom zlepšila a víc si ujasnila, o čem chci psát.

4. Píšeš povídky. Na jaké téma? A kde bereš inspiraci?
Tak témata se často mění. Za začátku to bylo většinou s upíří tematikou, čemuž se nevyhýbám ani teď. Pak jsem často psala povídky na téma týdne. Jinak je to spíš, co mě zrovna napadne. Ale popravdě lépe se mi píšou povídky s hororovou tematikou než třeba s romantikou.

A co se týče inspirace, zjistila jsem, že nejvíce nápadů mě napadá, když čtu nějakou knihu. Nevím čím to je, jestli mě to nějak nabudí k vlastní tvorbě, ale když čtu, tak většinou i píšu povídky. Když zrovna nic nečtu, tak se mi pak nechce ani psát, ani nemám nápady. Ale stane se třeba, že se inspiruji seriálem nebo nějakou příhodou, kterou sama zažiju (což se mi stalo asi tak jednou).

5. Píšeš povídku Kiss of Fate. Můžeš prozradit o čem je těm kteří o ní nevěděli a také těm, kteří to zapomněli (například mě)? A jak si s tou povídkou daleko a jakou jí plánuješ budoucnost?
Teď tě možná překvapím, ale povídku Kiss Of Fate jsem už dávno ukončila. Ano, je to tak. Dokonce to bylo v květnu, co jsem teď koukala. Sama tomu nemůžu uvěřit.

Jinak, povídka je o dívce, která se stane obětí upíra, který ji chtěl zabít. Což se nakonec nestalo, místo toho ji a její domov využije k tomu, aby našel někoho, koho ztratil před dlouho dobou. A jak to tak bývá, tak přes nenávist, kterou k sobě chovaly, se do sebe zamilují. Jenomže vše není ani tak jednoduché a bez menších komplikací to nemůže být.

Jak jsem tedy řekla, povídka je ukončená a skončila, tak jak jsem to původně zamýšlela. A má dvacet jedna kapitol.

6. Hodně ráda mám na tvé blogu FF na Supernatural, i když to nestíhám číst. Prosím pověz, že na tohle téma plánuješ psát další povídky.
Jsem ráda, že se ti povídky na téma Supernatural líbí. Popravdě mě bavilo je i psát. Já ten seriál miluji. Neměla jsem v plánu psát další povídky, ale to neznamená, že nějakou nemůžu napsat. Když o tom tak přemýšlím, tak zkusím zase něco vymyslet.

7. Hodně čteš a píšeš recenze. Kolik tak zhruba přečteš knih ročně? A napíšeš stejný počet recenzí?
Viděla si moji knižní výzvu pro rok 2015? Je to bída. Fakt bída. Přijde mi, že na střední jsem četla každý den, ale teď? Nepřečetla jsem dohromady ani dvacet knížek. Což je naprosto příšerné. Jak to bylo za minulé roky, tak to netuším, ale troufnu si říci, že jsem přečetla více jak dvacet knih.

A co se týče těch recenzí, tak ano, napíšu stejný počet. Já totiž píšu vždy recenze hned, co knihu dočtu. Nebo spíše co nejdříve, co knihu dočtu a to pokaždé. Já bych to pak totiž zapomněla. Nemohla bych například přečíst tři knihy a pak na ně zpětně psát recenze. Nevím, jak by to dopadlo.

8. Věřím, že nejoblíbenější knihu vybrat nedokážeš, ale co třeba nějací oblíbení spisovatelé?
Tak to máš pravdu ohledně té knihy. A co se týče těch spisovatelů, myslím, že to by si dokázala odpovědět za mě. Rozhodně Richelle Mead. Její Vampýrská akademie si mě získala. Pak Patricie Briggs a nesmím zapomenout na Míšu Burdovou. Doufám ale, že jich v budoucnu bude více.

9. Sleduješ seriály. Občas mám dojem, že jich sleduješ víc, než já, což je výkon. Takže jaké sleduješ v současné době a který je tvůj nejoblíbenější?
Tak tohle by mohlo být na dlouho. =D Sleduji jich dost, některé mám rozkoukané a některé mi utnuly, aniž by je dokončili. Kdyby to někoho zajímalo, tak je mám vypsané v menu na blogu. Teď se zaměřím spíše na ty aktuální, které sleduji.

Mezi ně patří 2 Broke Girls, The Big Bang Theory, Young and Hungry, Baby Daddy, The Originals, The Vampire Diaries, The Bones a Teen Wolf.

A co se týče toho nejoblíbenějšího tak já mám ráda všechny, které sleduji. Přesto je pár kouskům, na které nedám dopustit, ale zároveň mám s těmito seriály takový problém. Já miluji třeba Supernatural, Teen Wolf, The Bones a The Vampire Diaries. Ty rozhodně patří k mým nejoblíbenějším. Sleduju je opravdu dlouho a mám je ráda. Přesto The Bones a Supernatural už vysílají 11. sérii a popravdě není to ono. I když bych asi nadávala, kdyby to skončilo, tak nikdo mi nevymluví, že to už prostě není, co to bývalo. To samé u TVD. Miluju ten seriál a můžu na něj koukat dokola, ale popravdě teď ta nová série stojí za prd. Co se týče Teen Wolf tak ten se stále drží dobře, jedinou chybu, kterou jím neodpustím, je smrt Alyson..

To je asi vše k této otázce. Jak říkám, to by bylo nadlouho.

10. Věřím, že také koukáš na filmy. Jaký si viděla v poslední době a jak se ti líbil?
Ano, koukám. Jsem trochu filmový maniak. V poslední době jsem koukala na samé pohádky, které dávali o svátcích. Film jako film takový, ani nevím. Pořád mám v hlavě ten speciální díl Sherlocka. =D Ale tak třeba jsem si nedávno stáhla film Stážista. S hlavní rolí Anne Hathaway a De Nirem. Musím říci, že na to, že to byla komedie, jsem se moc nenasmála. Spíš mi to chvílemi přišlo jako drama, než komedie a trochu mě zklamal.

11. Když opustíme od knih a filmů, co dalšího ráda děláš?
Já kromě knih, blogu a filmů vlastně nic nemám. Jsou to takové mé jediné zájmy. Naštěstí nebo spíš naneštěstí mě teď zaměstnává práce, tak že stejně na nic jiného nemám čas.

12. Objevila si v poslední době nějaké nové koníčky?
Neobjevila, přesto se snažím. Snažím se utvořit si sportovního koníčka. Konečně jsem začala se sebou něco dělat a občas si zacvičím, ale rozhodně se nevzdávám a hodlám stále začít s během a s kamarádkou jsme začali chodit do fitka na hodiny piloxingu, tak doufám, že mi to vydrží a stane se z toho takový můj nový koníček. Když tak to stále jistí focení, to mě také baví a chtěla bych se tomu zkusit více věnovat.

13. A co děláš zbytek dne? Pracuješ nebo studuješ?
Jak jsem výše podotkla, tak pracuji. Řeknu ti, je to na prd. Užívejte si školy, dokud můžete, protože pokud nenajdete práci vašich snů, je to na nic. Ale ztěžovat si také nemůžu. Mám dvousměnný provoz, což mi vyhovuje a nehodlám tam zůstat napořád. Tak že zatím to beru jako šanci poznat nové lidi a získat nějaké ty zkušenosti.

14. V souvislosti s předchozí otázkou, jak myslíš, že se bude vyvíjet tvá budoucnost a jak by sis ji představovala?
No bylo by fajn najít si něco, co mě bude bavit a vydělávat dost peněz, přičemž se budu moct odstěhovat od rodičů. Jenomže to se nestane, tak že trochu reálněji. Ráda bych si udělala rekvalifikační kurz pro knihovníky a zkusila sehnat nějaké to místo v knihovně (i když to nadějně také moc nevidím). Ale ten kurz mi snad vyjde. Potom se uvidí, co a jak. Rozhodně nechci zůstat trčet na jednom místě, ale posunout se zase dál.

15. A zpět do současnosti. Tedy trochu. Máš nějakého domácího mazlíčka, popřípadě bys nějakého chtěla adoptovat?
Ano, mám psa Tedíka. Je to jorkšír a letos mu bylo už osm let. A je to můj miláček, i když má možná raději mamku, která se mu věnovala víc (ale to jenom díky škole). Nevyměnila bych ho za nic na světě a nevím, co budu dělat, až tu nebude.
Co se týče adoptování, tak bych ráda jednou adoptovala nějakého pejska z útulku. Já mám pejsky moc ráda a vždy mi je jich tak líto a chtěla bych alespoň jednomu pomoct. Protože si to podle mě zaslouží. Psi jsou tak báječná stvoření, které vás mají opravdu rádi a můžete jim to vidět na očích. Udělají cokoli, jen abyste jim tu lásku oplatili. Tak doufám, že si jednou opravdu nějakého toho pejska adoptuji.

16. Otázka o oblíbeném jídle už je ohraná, takže jaký je tvůj oblíbený nápoj? Dáváš přednost alku nebo nealku?
Já rozhodně nealku. =D I když na narozeniny nebo jiné příležitosti něco málo vypiju, tak jsem spíše proti alkoholu. Já když to vidím kolem sebe, jak je těm lidem vždy blbě, tak si říkám, proč vůbec pít. =D Tak že rozhodně nealko a mám ráda pomerančoví džus, ovocné čaje nebo jakékoli slazené minerálky ale popravdě se teď snažím pít hlavně čistou vodu.

17. Kam by ses chtěla podívat?
Do Londýna. Rozhodně do Londýna. Nevím proč ani od kdy mě tak bere, ale ráda bych strávila nějaký čas v Londýně. A taky bych se jednou ráda podívala do Disneylandu. =D

A rozhodně bych nepohrdla ani Francií. Tentokrát ale spíše někam k pobřeží. Ráda bych se podívala do Bretaně.

18. A jedna obyčejná otázka, jaké je tvé oblíbené roční období?
Rozhodně léto. Já mám ráda teplé, slunečné počasí. Koupání se v bazénu a taková prázdninová pohodička. Ale popravdě se mi na každém období něco líbí. Na jaře vše krásně kvete, na podzim je zase vše kouzelně barevné a v zimě? No zimu nemusím ale, kdyby napadl opravdu sníh, tak bych i tu zimu měla ráda. Protože přiznejme si, Vánoce bez sněhu? To je katastrofa.

19. Je něco, co chceš říct na závěr?
Chtěla bych poděkovat, že sis na mě vzpomněla. Bavilo mě odpovídat na tvé otázky a doufám, že čtenáři se moc nenudili.

7 komentářů:

  1. Super rozhovor, Kate a jej blog mám veľmi rada, je super :-) Čítam jej poviedkový blog, mám rada jej poviedky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme dvě :) Její povídky jsou skvělé :)

      Vymazat
  2. jůůůj, to je spousta informací, které musím zpracovat :) ... úžasný a zajímavý rozhovor :) už se těším, s kým bude ten další :)

    OdpovědětVymazat
  3. Blog Katie mám ráda, a rozhovor je také skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý rozhovor, určitě se na její blog podívám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)